D
downloader
Na 4 jaar op een oude brakke bak gewerkt te hebben, heb ik in mei eindelijk eens geïnvesteerd in een nieuw (zelf samengesteld) systeem met snelle processor, veel geheugen, DVD brander, etc. De specs doen er voor dit topic niet toe. Nu wil het geval dat zowel ik als mijn vriendin filmliefhebbers zijn en wij dus zeer regelmatig een film kijken middels een vast gemonteerde beamer en een scherm van twee meter breed. Naar gewone TV wordt nauwelijks gekeken (eigenlijk alleen naar het Journaal, verder is de TV gewoon een soort behang geworden dat beweegt en geluid maakt
).
Omdat steeds naar de videotheek gaan vervelend is en ze ook niet altijd mijn smaak verhuren (ik bekijk bijv. veel Aziatische films, klassiekers en documentaires over WWII, al kijk ik ook veel mainstream films) heb ik eens een Eweka accountje genomen en ben begonnen met downloaden vanaf de nieuwsgroepen. Dat verloopt zeer succesvol. Echter ik stel nogal hoge eisen aan de kwaliteit van de gedownloade DVD's aangezien de films immers worden opgeblazen tot twee meter breed. Voor mij dus geen screeners of cams of films die zijn geript met simpele standaardsoftware als DVDshrink, of het moet een zeer bijzondere film zijn. Ik gooi dus makkelijk 50% van die gedownloade zooi weg. Het downloaden gebeurt op mijn voormalige brakke bak, waarop NewsLeecher 24 uur per dag aan het downloaden is. Aan het einde van de dag haal ik de bestanden over naar mijn nieuwe PC, haal er Quickpar en Winrar overheen, en bekijk de inhoud (evt. ook via Isobuster als het resultaat een ISO bestand is). Ben ik er tevreden over, dan brand ik de film op DVD.
Ik heb in de afgelopen weken eens een lijstje gemaakt van wat ik allemaal gedownload heb. Gezien het aantal films, en stel dat ze per stuk 4GB zijn, dan betekent dit dat ik nu zo'n halve TB aan data heb gedownload met mijn Chello Classic accountje in nog geen anderhalve maand. Dat is nogal een hoop.
Nu weet ik dat Chello Classic geen download limiet meer heeft, maar een fair use policy. Nu vraag ik me af of er hier mensen zijn die vanwege de fair use policy een mailtje hebben gehad van Chello en dat daarna de snelheid is teruggezet. Kan ik eigenlijk ongestraft verder gaan met 24 uur per dag downloaden? Ik denk er trouwens sowieso over om dit downloaden terug te brenden tot de nachtelijke uren (vanaf ca. 22.00 uur tot 07.00 uur) om andere Chello gebruikers in de buurt niet tot last te zijn, maar ook omdat ik al die gedownloade bestanden niet kan bijbenen... het downloaden gaat sneller dan dat ik de bestanden kan controleren!
Ik ben benieuwd of er hier nog meer zware downloaders zijn... en ben benieuwd naar jullie ervaringen!
).Omdat steeds naar de videotheek gaan vervelend is en ze ook niet altijd mijn smaak verhuren (ik bekijk bijv. veel Aziatische films, klassiekers en documentaires over WWII, al kijk ik ook veel mainstream films) heb ik eens een Eweka accountje genomen en ben begonnen met downloaden vanaf de nieuwsgroepen. Dat verloopt zeer succesvol. Echter ik stel nogal hoge eisen aan de kwaliteit van de gedownloade DVD's aangezien de films immers worden opgeblazen tot twee meter breed. Voor mij dus geen screeners of cams of films die zijn geript met simpele standaardsoftware als DVDshrink, of het moet een zeer bijzondere film zijn. Ik gooi dus makkelijk 50% van die gedownloade zooi weg. Het downloaden gebeurt op mijn voormalige brakke bak, waarop NewsLeecher 24 uur per dag aan het downloaden is. Aan het einde van de dag haal ik de bestanden over naar mijn nieuwe PC, haal er Quickpar en Winrar overheen, en bekijk de inhoud (evt. ook via Isobuster als het resultaat een ISO bestand is). Ben ik er tevreden over, dan brand ik de film op DVD.
Ik heb in de afgelopen weken eens een lijstje gemaakt van wat ik allemaal gedownload heb. Gezien het aantal films, en stel dat ze per stuk 4GB zijn, dan betekent dit dat ik nu zo'n halve TB aan data heb gedownload met mijn Chello Classic accountje in nog geen anderhalve maand. Dat is nogal een hoop.
Nu weet ik dat Chello Classic geen download limiet meer heeft, maar een fair use policy. Nu vraag ik me af of er hier mensen zijn die vanwege de fair use policy een mailtje hebben gehad van Chello en dat daarna de snelheid is teruggezet. Kan ik eigenlijk ongestraft verder gaan met 24 uur per dag downloaden? Ik denk er trouwens sowieso over om dit downloaden terug te brenden tot de nachtelijke uren (vanaf ca. 22.00 uur tot 07.00 uur) om andere Chello gebruikers in de buurt niet tot last te zijn, maar ook omdat ik al die gedownloade bestanden niet kan bijbenen... het downloaden gaat sneller dan dat ik de bestanden kan controleren!

Ik ben benieuwd of er hier nog meer zware downloaders zijn... en ben benieuwd naar jullie ervaringen!


