René
Moderator
- Berichten
- 10.055
- Internet
- Plinq
2007 komt er alweer aan. Zoals gebruikelijk een mooi moment om eens te kijken wat er afgelopen jaar allemaal is gebeurd. Dat is heel veel, daarom richten wij ons natuurlijk weer alleen op chello en UPC.
Alhoewel deze site oorspronkelijk is begonnen als chello hulp site vind je hier ook steeds meer informatie over alle UPC diensten. Afgelopen jaar was dan ook wel het jaar van UPC Digital TV. Er zijn heel veel vragen geweest over digitale televisie, maar ook over telefonie en natuurlijk chello internet.
De higlights:
Ik wil graag hierbij de nieuwe UPC medewerkers op dit forum bedanken voor hun positieve bijdrage. Er zijn heel veel gebruikers die middels dit forum en persoonlijke berichten aan de medewerkers een goede oplossing hebben gevonden voor hun problemen met UPC. Daar is iedereen natuurlijk blij mee.
Verder zijn er zoveel mensen die hier bijna onmisbaar zijn geworden dat ik niet weet waar ik moet beginnen met bedanken, en er vast een heleboel vergeet. Maar bijvoorbeeld den Tsaar, Lytse Pier, Royalty, Excalibur, vfrdude, LawOfTheStraw, internetxs, D4rth & xahmol. Dit zijn slechts enkele vouwers van het folding@home team die regelmatig een mooi verhaaltje plaatsen over team scores.
Of mensen zoals plankie die spontaan allemaal handige handleidingen schrijft over digitale telefonie. En Mr. 97k5ixS744 die naast zijn helpdesk functie bij UPC ook regelmatig mens hielp (hielp ja, nadat er wat gebruikers vervelend deden).
En uiteraard de moderators Johnny54 en server. Ook dit jaar hebben ze het forum weer geweldig onderhouden en aangevuld met informatie. Zonder hen zou het hier echt een puinhoop zijn.
Iedereen die heeft mee geholpen aan deze site, ontzettend bedankt voor je inzet!
Alhoewel deze site oorspronkelijk is begonnen als chello hulp site vind je hier ook steeds meer informatie over alle UPC diensten. Afgelopen jaar was dan ook wel het jaar van UPC Digital TV. Er zijn heel veel vragen geweest over digitale televisie, maar ook over telefonie en natuurlijk chello internet.
De higlights:
| UPC 2006 | Highlights |
| januari | Verlaging van het abonnementsgeld van chello extreme van € 79,95 naar € 59,95 |
| maart | Afschaffing datalimiet voor alle producten (nu ook voor starter en easy). |
| April | Eerste inschrijving voor HDTV mogelijk. |
| April | Chello extreme wordt tijdelijk op 24 Mbit/s gezet (inplaats van 20 Mbit/s). |
| Mei | UPC toch nog niet HDTV Ready |
| juli | Er wordt besloten vanuit UPC om officiële medewerkers op diverse forums te laten helpen. Chello underground was er daar één van. We waren eerst wat terughoudend. Hoe onafhankelijk zijn we dan nog? Zijn we nog wel underground? Maar dat blijkt allemaal enorm mee te vallen. De gebruikers blijken de medewerkers zeer te waarderen op dit forum. Problemen worden vaak snel en correct opgelost. |
| juli | UPC digital wordt grootst uitgerold, steeds meer gebruikers, veel klachten, dus we starten een poll. UPC pakt de pijnpunten op mede dankzij deze poll en jullie input! Er komt spoedig een update die de meeste problemen zal verhelpen. |
| september | Er wordt een grote firmware update uitgerold naar alle Mediaboxen van het merk thomson. De Mediabox van Pace volgt later. |
| september | Iets wat niet echt veel aandacht heeft gehad, maar er wordt gratis internet aangeboden bij een abonnement op digitale telefonie. Het is niet snel 80kbs/80kbs, maar wel gratis! |
| oktober | De prijzen van de nieuwe Mediabox met DVR worden bekend gemaakt. We starten gelijk een poll waaruit blijkt dat meer dan 90% van de ondervraagden geen interesse heeft in deze DVR uitvoering vanwege de hoge prijs. Later blijkt dat UPC de uiteindelijke prijs heeft verlaagt mede dankzij deze poll. |
| november | Chello classic vervalt, chello power komt ervoor in de plaats |
| december | UPC neemt een nieuwe router op in het assortiment. |
Ik wil graag hierbij de nieuwe UPC medewerkers op dit forum bedanken voor hun positieve bijdrage. Er zijn heel veel gebruikers die middels dit forum en persoonlijke berichten aan de medewerkers een goede oplossing hebben gevonden voor hun problemen met UPC. Daar is iedereen natuurlijk blij mee.
Verder zijn er zoveel mensen die hier bijna onmisbaar zijn geworden dat ik niet weet waar ik moet beginnen met bedanken, en er vast een heleboel vergeet. Maar bijvoorbeeld den Tsaar, Lytse Pier, Royalty, Excalibur, vfrdude, LawOfTheStraw, internetxs, D4rth & xahmol. Dit zijn slechts enkele vouwers van het folding@home team die regelmatig een mooi verhaaltje plaatsen over team scores.
Of mensen zoals plankie die spontaan allemaal handige handleidingen schrijft over digitale telefonie. En Mr. 97k5ixS744 die naast zijn helpdesk functie bij UPC ook regelmatig mens hielp (hielp ja, nadat er wat gebruikers vervelend deden).
En uiteraard de moderators Johnny54 en server. Ook dit jaar hebben ze het forum weer geweldig onderhouden en aangevuld met informatie. Zonder hen zou het hier echt een puinhoop zijn.
Iedereen die heeft mee geholpen aan deze site, ontzettend bedankt voor je inzet!
Een voorspoedig 2007 gewenst, namens het chello underground team!
Laatst bewerkt door een moderator:
denk om de vingers
daar drink ik op!!!
