• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Terug van vakantie en toen...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter aswnl
  • Startdatum Startdatum
A

aswnl

Twee weken naar het buitenland, en je sluit je apparatuur weer aan.
Vanaf dat moment (vorig weekend dus) niets dan ellende met die toch al beroerde Mediabox.
Dat ding hangt überhaupt altijd al vaak, maar nu kom ik dus ook niet meer in de guide. Dan blijft hij vrolijk een kwartier hangen voordat de guide verschijnt. In dat kwartier kun je dus helemaal niets doen, de Mediabox reageert helemaal niet op enig commando.

Nou, dan ga je zoeken. Je vindt op dit forum info over het hard kunnen resetten van de Mediabox (zilveren Thomson), en gaat met "toets X" in de weer (na een aantal minuten dat knopje ingedrukt houden begint het zeker niet meer fijn aan te voelen aan je vingertoppen), en zet het apparaat uit en aan. Start inderdaad wat vreemd op, maar een scherm dat de software update verschijnt dus niet. Uiteindelijk verschijnt de tijd in het display van het apparaat, en als je het ding aanzet is het nog steeds het oude liedje.

Wat een ***-apparaat is het toch, die Mediabox.
1. Weet iemand een manier om dat ding toch te resetten + software updaten (ja, ik heb de FAQ dus gelezen èn uitgevoerd!)
2. Wanneer gaat UPC het een keer mogelijk maken om direct met een smartcard in een willekeurig apparaat te doen ? Zodat je als klant zèlf kunt bepalen welk toestel je aanschaft, en niet meer gedwongen wordt om de zwaar inferieure troep van Thomson te huren ?? Klantonvriendelijk flutbeleid.
 
Helemaal met je eens. Wij hadden hetzelfde na de vakantie. Sindsdien ook allemaal storingen op bepaalde zenders die we van te voren nooit hadden. Ligt volgens UPC aan de bekabeling. maar die is in de vakantie echt niet veranderd!

Vanavond weer hetzelfde. Box had afgelopen nacht uitgestaan. Nu startte het ding niet eens meer op. na tig keer proberen en resetten, kon ik nieuwe software geforceerd downloaden. Vervolgens moet je alle instellingen opnieuw instellen (en je rot zoeken naar de activatiecode.......). Nu blijkt ook dat onze bekabeling niet het probleem is, maar dat de connector aan de achterkant van de zilveren Thomson mediabox heel erg gammel is. Licht aanraken laat de signaalsterkte al gigantisch schommelen.

Kan dat ding niet gewoon vervangen worden door een goed, degelijk exemplaar. Of zoals gevraagd door een zelf gekocht exemplaar zodat jezelf kunt kiezen voor merk, mogelijkheden en degelijkheid?

Sorry dat ik even doorraas, maar ik heb dan ook weer een paar uur verknald met resetten, proberen etc omdat die box zo gek doet. Heb wel wat beters te doen.
 
aswnl zei:
1. Weet iemand een manier om dat ding toch te resetten + software updaten (ja, ik heb de FAQ dus gelezen èn uitgevoerd!)

Heb je echt alle opties geprobeerd die in de FAQ ( https://ziggoforum.nl/topics/13887/ ) staan? Zo te lezen heb je Geforceerde update al geprobeerd. Andere 3 zaken nog geprobeerd voordat je monteur langs moeten sturen en middag moet vrijnemen ;)

Hoe oud is overigens je grijze Thomson box? Ik heb er ook 1 uit 2009 en (afkloppen) werkt prima ook sinds de EPG update/firmware geen reset nodig gehad (gelukkig). Even om laten wisselen kan ook wellicht helpen. Maar probeer eerst eens onderstaande andere zaken.

# Geforceerde software-update, hoe werkt dat?
# Reset of software-update lost het probleem niet afdoende op?:
Zet de mediabox terug naar fabrieksinstellingen.
# Probleem is erg hardnekkig.:
Probeer het met de combinatie reset / fabrieksinstellingen / software-update.
# Mediabox zit vast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan