• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ten einde raad.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

RdP

Hallo,

Ik heb al zo lang problemen met onze internet verbinding en al vele zaken geprobeerd, monteurs aan huis gehad etc...
Ben zelf IT-er, alhoewel geen netwerk expert, maar ben zeker geen onervaren eindgebruiker.

Ik heb een Cisco EPC3925 WiFi modem, waarvan Wifi is uitgeschakeld. Ik gebruik voor WiFi nu een Apple Time Capsule (laatste versie) en 2 Apple airport express units om ook op 1e en 2e verdieping nog signaal te hebben.

Het probleem zit hem in het feit dat mijn internet verbinding zelf onstabiel en veel te traag is is. Daarbij stottert ook mijn telefoon zodanig dat er geen gesprek te voeren valt. Mijn snelheid is 22 down/2,1 up (Ik zou 120/10 moeten kunnen halen in theorie, maar zit op 20-25 % wat veel te weinig is en ik ook niet voor betaal).
Met name de T3Timeouts baren mij zorgen, ik heb geen idee wat normaal zou zijn maar 6395 timeouts na 2 dagen lijkt me hoog.
Na een reset van het modem gaat het weer een poosje goed, maar na 1-2 dagen is het niet meer mogelijk om fatsoenlijk te bellen, streaming video te kijken, kan mijn zoon niet meer gamen en loopt de snelheid enorm terug.

Alle hulp is meer dan welkom......

Alvast vriendelijk bedankt,

Rien
 
Met name de T3Timeouts baren mij zorgen, ik heb geen idee wat normaal zou zijn maar 6395 timeouts na 2 dagen lijkt me hoog.

Dat is zeker te hoog, meer dan een paar per dag is eigenlijk al hoog. (Iedere T3 timeout betekent dat er 16 opeenvolgende ranging pakketjes van je modem – of het antwoord daarop – verloren zijn gegaan.)

Sowieso duiden het soort problemen met telefonie die je beschrijft altijd op communicatierpoblemen tussen modem en CMTS. De helpdesk bellen is de logische volgende stap.
 
Of Ziggo webcare op twitter @Ziggowebcare

T3 Timeout ( Ranging Request Retries Exhausted )
Explanation: The cable modem has sent 16 Ranging Request (RNG-REQ) messages without receiving a Ranging Response (RNG-RSP) message in reply from the CMTS. The cable modem is therefore resetting its cable interface and restarting the registration process. This typically is caused by noise on the upstream that causes the loss of MAC-layer messages. Noise could also raise the signal-to-noise ratio (SNR) on the upstream to a point where the cable modem’s power level is insufficient to transmit any messages. If the cable modem cannot raise its upstream transmit power level to a level that allows successful communication within the maximum timeout period, it resets its cable interface and restarts the registration process. This error message is DOCSIS event message is R03.0, Ranging Request.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan