• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Telnet verbinding bevriest bij idle > 5 minuten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jort38
  • Startdatum Startdatum
J

jort38

Deze lente ben ik naar UPC gegaan (kwam van XS4ALL) en heb nog steeds het probleem dat een telnet verbinding naar een andere server na ongeveer 5 minuten idle "bevriest". Dit probleem was er bij XS4ALL nooit.

Hoewel ik er met de HD verschillende malen over heb gecommuniceerd, lijkt het me dat ze niet eens weten wat een telnet verbinding is en ondanks een telefonische cursus heb ik er niet het vertrouwen in gekregen (oorverdovende stilte) dat er in tweede of derde lijn aandacht aan wordt gegeven.

Is er hier iemand die mogelijk weet hoe ik een staande verbinding operationeel kan houden zonder dat ik elke minuut een [ENTER] o.i.d. moet geven?
 
tripwire zei:
Waarom niet ssh met putty???
Dat werkt bij mij probleemloos.

Ik gebruik Putty om de telnet op te bouwen.
De server ondersteund alleen telnet (op de telnetpoort) en niet ssh.

Mijn aanname is dat UPC een staande verbinding niet kan/wil ondersteunen als er geen data over de lijn gaat.
 
jort38 zei:
Ik gebruik Putty om de telnet op te bouwen.
De server ondersteund alleen telnet (op de telnetpoort) en niet ssh.

Mijn aanname is dat UPC een staande verbinding niet kan/wil ondersteunen als er geen data over de lijn gaat.

Inmiddels van Jordy begrepen dat dit (bij UPC) een known issue is bij de Thomson 850 draadloos. Ik moet nog van hem horen wanneer een oplossing wordt geboden.
 
SSH breekt hier ook wel eens op. Toch een vraagje als netwerkbeheerder: gebruik je telnet lokaal of over het internet? telnet is namelijk niet beveiligd en iedereen kan meekijken (inclusief wachtwoorden etc.). SSH is versleuteld en dus veilig(er, SSL (https) is ook al gekraakt).
 
bebbet zei:
SSH breekt hier ook wel eens op. Toch een vraagje als netwerkbeheerder: gebruik je telnet lokaal of over het internet? telnet is namelijk niet beveiligd en iedereen kan meekijken (inclusief wachtwoorden etc.). SSH is versleuteld en dus veilig(er, SSL (https) is ook al gekraakt).

Tjonge: ik gebruik telnet voor een internetverbinding en de data wat er over de lijn gaat is voor mij in het geheel niet gevoelig. Zelfs het paswoord wat ik gebruik is uniek.

Voor gevoelige telnetverbindingen gebruik ik ook ssh (overigens ook in Putty).

Waar het me ging, en gaat, is dat beide typen verbindingen bij idle > 5 minuten disconnecten. Kennelijk is dat een fout in de Thomson 850 modem (wiseless).
Het gaat mij niet om de beveiliging van data overdracht.
 
Terug
Bovenaan