• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Telkens opnieuw wachtwoord invullen.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter varel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

varel

Sinds vandaag zijn de hot spots hier een feit.
Ik dacht vanmiddag dit even lekker te fixen, helaas is het uit gedraaid op eeb fiasco.
Of doe ik iets verkeerd?
Het gaat over een mobil htc legend.
Na het invoeren van de gebruikers naam en wachtwoord gebeurde het volgende.
Dit uiteraard ingevoerd in Ziggo wifispot.

Hij bleef vragen om een wachtwoord, na even geprobeerd te hebben verbinding te maken.
Ok, even mijn eigenlijke draadloos account proberen.
Helaas pindakaas, deze kwam ook met een wachtwoord waarbij ik dus het betreffende wachtwoord invulde en dacht dit was het.

Nu ga ik een eindje lopen en kom tot de ontdekking dat hij dus wil verbinden met een wifi hotspot, dit lukte niet en er werd om een wachtwoord gevraagd.
Gelukkig had ik deze bij en voerde het nogmaals in waarbij hij weer ging zoeken terwijl ik een stuk verder ben gelopen op zoek naar een hot spot.
Even later vroeg hij weer om het wachtwoord:oops:

Ik gaf het op en ben naar huis gelopen.
Daar aangekomen kon ik ook niet meer op mijn eigen draadloze account inloggen, wederom wordt er om een wachtwoord gevraagt:oops:
Na nog een aantal pogingen bleek ik dus het ww opnieuw te moeten invullen bij het uit bereik zijn van mijn modem voor een hotspot en wederom bij het binnen bereik komen van mijn modem

Ik had het hier dus helemaal mee gehad, ik heb verschillende dingen nog geprobeerd, modem gereset, cache telefoon gewist etc.

Ik heb uit frustratie de hotspot maar uitgeschakeld.
Maar nu komt het, ik moet nu blijvend om de paar minuten mijn ww van mijn eigenlijke account en daarna het ww voor de hotspot blijven invullen daar ik telkens die invoer schermen krijg en verder niets met de telefoon kan doen.

Nu heb ik dus ook maar mijn draadloos op de telefoon uitgeschakeld.
Wat doe ik fout?
Ben er nu wel klaar mee na 6 uur lang geklungeld te hebben.
 
Het uitzetten van de hotspot mogelijkheid heeft hier niets mee te maken.

Vermoedelijk heb je een fout gemaakt met invullen van de ziggo hotspot instellingen en blijft die nu steeds verbinding maken op je telefoon met een fout wachtwoord of zoiets. Je moet dan de foute wifi verbindingen verwijderen in je telefoon. Bij android kun je bij wifi instellingen dan via opties op "vergeten" klikken om hem te verwijderen.

Eventueel ook je normale eigen verbinding verwijderen en even opnieuw aanmaken.
 
Deze stappen heb ik ook al gedaan zonder resultaat, ik ben nu op zoek wat de oorzaak is, in elk geval bedankt voor het mee denken.
Als ik de oorzaak vindt zal ik dat hier even melden.
 
Ik heb het probleem gevonden:wink:
Het probleem wat zich voordeed was te wijten dat het wachtwoord er om duistere reden terecht gekomen is als ww voor scherm ontgrendeling.
Na het verwijderen hiervan heb ik de hotspot weer aangezet.

Bij het opnieuw aanmelden met de mobiel op de hotspot kreeg ik de melding een pin in te voeren als scherm ontgrendeling.
Daarna kon ik pas gebruiker en ww invullen dit in tegen stelling van de eerste poging waarbij ik niets over een pin gezien heb.
Na dit gedaan te hebben werk alles, alleen moet ik soms bij een hotspot deze pin invoeren.

Een beetje teleurstellende onduidelijke uitleg van ziggo.:shock:

aanvulling:
Zonet de pin weer verwijderd en alles werkt nu.
Hier kan dus een slotje op, maar wel laten staan voor mensen met dit soort probleem.:arrow:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat die pin iets van je telefoon is en dat dit dus niet in de ziggo handleiding zal staan omdat dit een generiek verhaal is voor je o/s en niet voor alle extra's die elk merk als extra protectie mocht hebben. Maar mooi dat het nu werkt en een goeie tip voor anderen met deze telefoon.
 
Wif spots

Vanaf 24 juni zou ik wifi spots moeten hebben, de hele buurt heeft wel behalve ik. Vanochtend gebeld met TD. Aan Stefan van den Berg, hele aardige man, ik heb alles uitgelegd. Ik zou wel moeten werken. Ik had ook geen wachtwoord en gebruiksnaam niet gekregen. Hij stelde voor de verbinding te verbreken en mij op gsm terug te bellen om mijn modem op afstand te kunnen resetten. Na een ong. 15 min de mededeling dat alles opnieuw is ingesteld en of ik even naar mijn ziggo, internet te gaan en jawel, wachtwoord en gebruiksnaam wordt weer gegeven. Voor wie ook deze problemen heeft, bel 1200 menu 1 en dan 3.
Gr. Kees
 
Ik heb het probleem gevonden:wink:
Het probleem wat zich voordeed was te wijten dat het wachtwoord er om duistere reden terecht gekomen is als ww voor scherm ontgrendeling.
Na het verwijderen hiervan heb ik de hotspot weer aangezet.

Bij het opnieuw aanmelden met de mobiel op de hotspot kreeg ik de melding een pin in te voeren als scherm ontgrendeling.
Daarna kon ik pas gebruiker en ww invullen dit in tegen stelling van de eerste poging waarbij ik niets over een pin gezien heb.
Na dit gedaan te hebben werk alles, alleen moet ik soms bij een hotspot deze pin invoeren.

Een beetje teleurstellende onduidelijke uitleg van ziggo.:shock:

aanvulling:
Zonet de pin weer verwijderd en alles werkt nu.
Hier kan dus een slotje op, maar wel laten staan voor mensen met dit soort probleem.:arrow:

Hoe heb je de pin dan verwijderd?
Groet Marij
 
instellingen, beveiliging, scherm vergrendeling.
Hier kun je deze dus weer uit zetten.
 
Marij zou je ook nog willen melden of het gelukt is?
Hier help je ook weer andere mensen mee met het zelfde probleem.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan