• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Televisie signaal splitsen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Remco S
  • Startdatum Startdatum
R

Remco S

Ik wil mijn tv signaal splitsen voor een tv boven en beneden, maar ik kan niets vinden om de output van de Ziggo aop? aan te sluiten. Er gaat al een coax kabel vanuit de meterkast naar de tv's.
Wie kan mij vertellen welke kabel/connector ik nodig heb?

Als bijlage de situatie in de meterkast.
 

Bijlagen

  • p2.jpg
    p2.jpg
    97,9 KB · Weergaven: 1.196
  • p1.jpg
    p1.jpg
    82,1 KB · Weergaven: 1.191
Je hebt dan een tweeweg splitter nodig die je op de tv uitgang kunt plaatsen en daarop kun je dan de coaxkabel die naar boven gaat aansluiten. Ik weet niet wat de afstand is, maar indien signaal niet sterk genoeg boven aankomt zul je een versterker nodig hebben.

Groet,

Mirsad van Ziggo
 
Je kunt ook je huidige splitter vervangen door deze :
poa-03.jpg



Dan moet je wel de plug van de kabel naar het modem vervangen door een iec-plug, of zo'n koppelstukje gebruiken.

valueline-antenne-adapter-f-connector-female-coax.jpg
 
Ik heb al een aantal van die koppelstukjes besteld, maar om 1 of andere reden passen deze nooit op de aansluiting zoals deze hangt in de meterkast. Moet/Kan ik de uitgang van de aop daarvoor ook nog aanpassen?

En met een tweeweg splitter moet ik op de uitgang van de tv plaatsen? Dat is niet handig aangezien er al een kabel ligt vanuit de meterkast naar de tv boven.
 
Kan ik de uitgang van de aop daarvoor ook nog aanpassen?
Ja verwijder je huidige witte Ziggo opsteek splitter die nu op het aop in de meterkast zit.
En met een tweeweg splitter moet ik op de uitgang van de tv plaatsen? Dat is niet handig aangezien er al een kabel ligt vanuit de meterkast naar de tv boven.
Dat is niet de bedoeling, de nieuwe splitter komt in de plaats van de huidige ook op het aop in je meterkast dus.
Daar sluit je dan de kabelmodem en de tv kabels op aan.
 
Zou je de middelste aansluiting niet kunnen gebruiken?
Als ik het plaatje goed bekijk dan zit er namelijk op de middelste (TV/Radio) nog een afsluitweerstand ofzo? Die kan je eraf halen en daar kun je een tv kabel op aansluiten.
 
nu ik het bericht van Rene lees heb ik nog eens goed op het plaatje gekeken, lijkt als of er helemaal geen tv is aangesloten, er zit alleen iets op de data aansluiting.
 
Het lijkt er op dat er op de middelste aansluiting een afgebroken IEC connector zit, deze kun je er uit trekken (eventueel met een tangetje als het niet soepel gaat), daarna zou je daar een nieuwe coaxkabel op kunnen aansluiten. Wil je echter een 2e tv aansluiten, dan is het beter om de huidige splitter (UMU of SQ-601) eraf te halen en de splitter waarvan youriy een afbeelding van geplaatst heeft er op zetten, daarop kun je dan je modem, 1e tv en 2e tv aansluiten.

Groet,

Jelle van Ziggo
 
Uh dat is toch een AOP aangezien de groene kabel erin gaat? Lijkt me nodig aan vervanging toe.

Edit: mijn fout, niet gezien dat het zo'n opdruksplitter is. Idd een andere 3-weg splitter erop zetten.

Ik begrijp echt niet dat Ziggo-medewerker Mirsad hier adviseert om een extra splitter op een splitter te drukken. Dit is toch vragen om problemen?
 
Laatst bewerkt:
Het was inderdaad een afgebroken IEC connector en ik ben iets te voorzichtig geweest.
Ik heb deze er afgehaald en voor nu een coax splitter erop gezet die ik nog had liggen.
 
Terug
Bovenaan