• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Teletekst

  • Onderwerp starter Onderwerp starter shota
  • Startdatum Startdatum
S

shota

Ik ontvang sinds een week geen teletekst meer, ik weet het is misschien niet meer van deze tijd maar ik maak er nog vaak gebruik van ;). Iemand een suggestie? (Pace HD DCR7111)
 
Als je de Mediabox via HDMI hebt aangesloten, dan zal de teletekst-functie van de tv niet werken inderdaad. Je zal dan moeten werken met de teletekst-functie van de mediabox. Echter, je bericht is zó incompleet dat ik niet weet hoe je de mediabox hebt aangesloten en hoe je teletekst probeert te gebruiken.

Met andere woorden: meer info graag.
 
Deze mediabox heeft geen RF out, en is aangesloten met een hdmi kabel. De teletekst werkte al niet meer via de teletekst-functie van de televisie. :(
Maar tot een week geleden werkte de teletekst-functie van de decoder.(Even afgezien van de beperkingen die deze functie heeft). Heb het ook nog even geprobeert met en scart-kabel, maar ook dit levert geen reultaat op.
Scherm wordt zwart, links- en rechts boven de getallen van de gekozen pagina, maar voor de rest geen text.
 
- Heb je met de Pace HD DCR7111 nog nooit TT kunnen ontvangen? -> kan aan de box liggen?
- Ook geen TT via de Pace als je een ander kanaal selecteert? (b.v. SD, kanaal 1)
- Bij aansluiten via HDMI heb je inderdaad geen TT via TV meer. Dat is nu eenmaal zo, dat kan alleen analoog.
- TT via UPC box (alle varianten), ook al werkt het wel, in de praktijk werkt het voor geen meter. In ieder geval niet voor ons TT addicten, die gewend zijn aan een TV buffering van vele honderden (sub) pagina's.

Na twee weken ergernis met TT via mijn Cisco 8485 (heeft ook geen RF-out) heb ik bij een UPC center een splitter opgehaald (gratis). Die zit nu vóór de UPC box. Signaal is nog steeds uitstekend (ik heb geen andere splitters). TT kijk ik nu analoog. Een TT'er moet tot wat ...
 
- Heb je met de Pace HD DCR7111 nog nooit TT kunnen ontvangen? -> kan aan de box liggen?
- Ook geen TT via de Pace als je een ander kanaal selecteert? (b.v. SD, kanaal 1)
- Bij aansluiten via HDMI heb je inderdaad geen TT via TV meer. Dat is nu eenmaal zo, dat kan alleen analoog.
- TT via UPC box (alle varianten), ook al werkt het wel, in de praktijk werkt het voor geen meter. In ieder geval niet voor ons TT addicten, die gewend zijn aan een TV buffering van vele honderden (sub) pagina's.

-Heb tot vorige week teletekst kunnen ontvangen via de teletekst-functie van de decoder
-Heb ook via de scart-kabel, en dus een ander kanaal geprobeert, dit gaf ook geen reultaat.
-Belachelijk dat er geen rf-out opzit.
-Zal er ook maar een splitter tussen moeten gaan zetten
 
henkg zei:
- Heb je met de Pace HD DCR7111 nog nooit TT kunnen ontvangen? -> kan aan de box liggen?
- Ook geen TT via de Pace als je een ander kanaal selecteert? (b.v. SD, kanaal 1)
- Bij aansluiten via HDMI heb je inderdaad geen TT via TV meer. Dat is nu eenmaal zo, dat kan alleen analoog.
- TT via UPC box (alle varianten), ook al werkt het wel, in de praktijk werkt het voor geen meter. In ieder geval niet voor ons TT addicten, die gewend zijn aan een TV buffering van vele honderden (sub) pagina's.

Na twee weken ergernis met TT via mijn Cisco 8485 (heeft ook geen RF-out) heb ik bij een UPC center een splitter opgehaald (gratis). Die zit nu vóór de UPC box. Signaal is nog steeds uitstekend (ik heb geen andere splitters). TT kijk ik nu analoog. Een TT'er moet tot wat ...

Kun je bij UPC een gratis splitter ophalen dan. Kan ik tenminste mijn oude vertrouwde TT weer gebruiken ;)
 
Mijn vrouw maakt veel gebruik van teletekst. Ze vind het dan vooral prettig om "half scherm" te kijken (bij voorkeur) via analoog. Dan is een mediabox zonder RF-out echt een gemis. Gelukkig had ik nog een uitgang over op m'n antenneversterker en heb ik voor dit doel een tweede WCD in de woonkamer geplaatst. Ook handig voor m'n (stand alone) harddisk recorder. :)
 
@Tiempo. Over 'Kun je bij UPC een gratis splitter ophalen dan.'
Als dat een vraag is (en geen mededeling / instemming: ik zie geen vraagteken): antwoord is Ja (in ieder geval bij mij). Het wordt wel geregistreerd, en het lijkt me logisch dat je wel een box zonder RF-out moet hebben). 'Gratis' is trouwens maar betrekkelijk: als je kilometers moet rijden naar een UPC center; parkeergeld moet betalen; en misschien lang moet wachten voor je aan de beurt bent, dat kun je beter zelf een -kwalitatief goede, retourgeschikte!- splitter in een winkel in de buurt aanschaffen. Indicatie: prijs bij UPC is geloof ik 2,95.

@Shota: Toch vreemd dat TT via de box het helemaal niet doet ... (TT, ook via HDMI, zou toch wel enigszins moeten werken).
@All: Gebruikers met een Pace HD DCR7111 waarbij TT wel werkt, ook in dezelfde regio?

@All: Bij mij werkt zo'n splitter goed, het is de enige splitter. Als je reeds meerdere TV's hebt aangesloten, en dus al één of meer splitters, dan zou eentje extra wel eens tot onacceptabel signaalverlies kunnen leiden.
@All: Hoewel er wel het een en ander gemopper over de knullige / vrijwel onbruikbare werking van TT over UPC boxen op dit forum te vinden is, toch blijkt dat -door de Original Post van Shota, en de reacties daarop- dit nog steeds sterk leeft. UPC kan toch eindelijk wel wat verzinnen om bijvoorbeeld de TT buffer groter te maken.
 
Ook ik gebruik nog veelvuldig teletekst. Mijn mediaboxen hebben gelukkig nog een RF-out, want de teletekst via de UPC boxen is voor een beetje gebruiker van die dienst absoluut onbruikbaar en ik vrees dat UPC dat zo wel best vindt. Over een aantal jaren zal er sowieso geen teletekst meer zijn, dus UPC gaat daar echt niet in investeren. Heb je geen RF-out, dan is een goede splitter zeker een oplossing. Wanneer het over niet al te lange tijd (hopelijk) mogelijk zal worden via de mediabox internet op te gaan, dan vervalt wat mij betreft de meerwaarde van teletekst.
 
henkg zei:
@Shota: Toch vreemd dat TT via de box het helemaal niet doet ... (TT, ook via HDMI, zou toch wel enigszins moeten werken).

Snap er ook niets van :embarassed:
 
Terug
Bovenaan