• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Teletekst v/d Humax irhd-5000

  • Onderwerp starter Onderwerp starter j.heidel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

j.heidel

Ben zeer te spreken over de decoder:grin: voldoet aan alle verwachtingen, echter heb alleen problemen met teletekst. Wanneer ik dit inschakel dan rekt het zich helemaal uit en dan zie ik de beginletter en de eindletter niet meer , heb volgens mij alle instellingen al gehad ( ook de wide knop, beeld wordt wel kleiner maar na 10 seconden wordt het beeld weer groter).
Heb een philips tv, pfl37-5303D.
Hoop op een reactie.

Jan
 
Ben zeer te spreken over de decoder:grin: voldoet aan alle verwachtingen, echter heb alleen problemen met teletekst. Wanneer ik dit inschakel dan rekt het zich helemaal uit en dan zie ik de beginletter en de eindletter niet meer , heb volgens mij alle instellingen al gehad ( ook de wide knop, beeld wordt wel kleiner maar na 10 seconden wordt het beeld weer groter).
Heb een philips tv, pfl37-5303D.
Hoop op een reactie.

Jan

De humax laat de teletext niet uitrekken, ik kijk via HDMI en de teletext blijft ruim binnen het beeldkader, met links en rechts dus nog veel zwart.
Dus moet het je TV zijn die de boel uitrekt. Je kunt het beste dus de TV het beeld niet laten oprekken.
Kijk je via SCART of HDMI ?
 
bedankt voor je snelle reactie, heb tv instelling op breedbeeld gezet en niet op automatisch en inderdaad teletekst is in orde. Alleen zijn er nu zenders die niet meer beeldvullend zijn. Gebruik HDMI.

Jan
 
bedankt voor je snelle reactie, heb tv instelling op breedbeeld gezet en niet op automatisch en inderdaad teletekst is in orde. Alleen zijn er nu zenders die niet meer beeldvullend zijn. Gebruik HDMI.
Ja. daar moet je even aan wennen. Ik heb zelf een JVC televisie en de automatische opvulling die ik analoog gebruikte werkt bij HDMI anders dan bij SCART. Ik kijk nu de 4:3 uitzendingen met balken links/rechts. In het begin is het dus even wennen, maar het beeld wordt dan in elk geval niet meer zo vervormd. De meeste zenders hebben toch een 16:9 uitzending en komen dan goed uit. Probleem met auto-opvullen was dat de 16:9 door mijn TV ook vervormd werden soms. Dat heb ik nu niet meer.

Er zijn wel een aantal zenders die niet goed uitzenden, die zenden 16:9 programma's uit in 4:3 uitzending. Gevolg is dat je op die zenders dan links/rechts en onder/boven een zwarte balk hebt. Die zou je dus eigenlijk willen opblazen tot volledig beeld. Waar dat 'mis' gaat weet ik niet.
Ik moet nog steeds eens een volldige lijstje maken welke dat zijn om eens te kijken of mensen in het @home gebied hetzelfde zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan