• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Teletekst/ondertiteling Humax 5050

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hversnel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hversnel

Beste gebruikers op het forum,

Sinds een week of 2 ook een Humax 5050 in mijn bezit. Een hele mooie machine en lekker makkelijk opnemen van programma's.

Even een punt waar ik niet uit kom en wat ik op het forum ook niet zo snel kon vinden. De teletekst en ondertiteling van opgenomen programma's. Ik kan niet zien dat de ondertiteling is opgenomen. Moet ik dit instellen ergens bij de opname of gaat het allemaal automatisch. Mijn Humax zegt bij dat er geen teletekst signaal is bij de opgenomen programma's.

Iemand een idee? Alvast dank voor jullie hulp.
 
gaat bij mij automatisch, tenzij de originele zender geen teletekst heeft natuurlijk.
Tevens moet je niet de teletekst van je tv gebruiken, maar de teletekst op de humax.
Als je een opgenomen programma een minuutje laat draaien zou hij de teletekst (pag. 888) moeten vinden.
 
Klopt. Hier duurt het een seconde of 5 voordat er teletekst te zien is.
Eerst komt de melding NO TELETEKST.
Daarna moet hij even inladen.
 
Beste gebruikers op het forum,

Sinds een week of 2 ook een Humax 5050 in mijn bezit. Een hele mooie machine en lekker makkelijk opnemen van programma's.

Even een punt waar ik niet uit kom en wat ik op het forum ook niet zo snel kon vinden. De teletekst en ondertiteling van opgenomen programma's. Ik kan niet zien dat de ondertiteling is opgenomen. Moet ik dit instellen ergens bij de opname of gaat het allemaal automatisch. Mijn Humax zegt bij dat er geen teletekst signaal is bij de opgenomen programma's.

Iemand een idee? Alvast dank voor jullie hulp.
Niet alle ondertiteling gaat via teletext. De DVB ondertitels die veel zenders hebben bijvoorbeeld. Maar ondertitels worden gewoon mee opgenomen. Alles wat in de originele 'stream' zit wordt opgenomen. Je kunt dus ook later met een eventuele andere ondertitel taal bekijken als die er bij zou zitten.
 
Het is gelukt. Ik moest inderdaad even een minuut of wat wachten en toen had ik de teletekst ondertiteling te pakken. Bedankt voor jullie hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan