• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Teletekst erg traag

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jank
  • Startdatum Startdatum
Berichten
440
Dat vind ik een minpunt van de mediabox. Pagina's worden vaak traag geladen. Maar ook het actualiseren gaat traag. Bijvoorbeeld bij voetbal de tussenstanden. Vaak switchen we naar het analoge kanaal om op de hoogte te blijven. Omdat ik de HDMI aansluiting gebruik, moet ik ook weer handmatig teruggaan naar deze ingang t.b.v. mijn mediabox.
Wat vinden jullie van de praktische bruikbaarheid van teletekst via de mediabox?

Naast het zelf mogen bepalen van de zenders op de mediabox, vind ik dat dit item ook wel enige aandacht mag krijgen.
 
Ik vind het meevallen met die traagheid. Als je nagaat dat je op een analoog TV signaal ook soms seconden moet wachten voordat ie doorgetelt is...

De praktische bruikbaarheid, losgelaten van het al dan niet kunnen sorteren van zenders, vind ik wat aan de magere kant. HDMI werkt prima, maar inderdaad, de box zorgt er zelf niet automatisch voor dat de TV automatisch op HDMI springt. Ook actualiseren zou inderdaad beter kunnen.

Maar aangezien ik in ''the middle of nowhere'' woon, zie ik het misschien anders ; momenteel ben ik blij dat ik digitale TV in HD KAN kijken dankzij UPC. Je wil niet geloven dat in het gebied waar ik woon pas een dikke 2 jaar ADSL beschikbaar is, om nog maar te zwijgen van andere diensten die je normaliter in een stad als ''gewoon'' beschouwd. Dus, al met al hoor je mij niet klagen.
 
Is het niet mogelijk om de TXT decoder van je TV te gebruiken d.m.v. de afstandsbediening van de TV? Ik doe dat wel, maar ik heb nog een SD box via Scart.
 
@jtech
Sinds ik de nieuwe Pace heb kan ik niet meer de txt van de tv gebruiken, als ik naar de mediabox kijk. Misschien wel als ik de scart i.pv de HDMI gebruik.

@Xenophyle
Mijn tv reageert snel op txt, mogelijk daarmee verwend, maar afgemeten naar de txt snelheid van de mediabox, ervaar ik de mediabox als erg traag.
 
Heb je wel een coaxkabel naar de TV doorgetrokken middels RF-Out of een splitter? Je kan dan via analoog naar TXT kijken als tussenoplossing. Persoonlijk vind ik de TXT van de mediaboxen onbruikbaar, althans bij de boxen die ik heb.
 
HDMI geeft het teletekstsignaal helaas niet door aan de TV, dus dan moet je het inderdaad kijken via de mediabox. Via de SCART wordt het teletekstsignaal wel doorgezonden naar je TV en kan je dus de teletekstfunctie van je TV gebruiken.

In Nederland en de buurlanden is teletekst nog steeds populair, maar toch is het mondiaal gezien uitstervend. In de VS is het bijvoorbeeld helemaal nooit aangeslagen. In landen als Engeland wordt het ook afgeschakeld. Uiteindelijk zullen we denk ik naar een soort RED button verhaal gaan ter vervanging van teletekst, zoals de BBC in de UK doet. Via UPC Digitaal doet EuroNews dit al. Met de RED button bedoel ik dus niet de On demand knop bij o.a. RTL.
 
Het teletekst van de UPC media box is huilen met de pet op, teletekst via analoge tv mag dan wel ouderwets volgens sommigen op dit forum zijn, maar doet zijn werk uitstekend, volgens mij is het in de boxen gewoon een ondergeschoven kindje wat met huidige techniek helemaal niet nodig is.
 
@Jtech
Ik heb ook nog analoog signaal met kabel op de tv, maar het omschakelen leidt er wel eens toe, dat ik uit gemakzucht op het analoge signaal blijf hangen.

@C0re
Dank voor je info, dit was mij als zodanig niet bekend. Weer wat geleerd.

Ach, ik kan ermee leven, maar het was wel zo handig en praktisch, als txt op de mediabox net zo reageert als mijn tv.
 
Ik ben zelf behoorlijk verslaafd geraakt aan TXT. Het is een simpel en snel medium. Natuurlijk kan het ook allemaal via internet, maar dat vind ik niet echt gelijkwaardig. Bij de overstap naar HD zal ik dan ook best een poosje moeten wennen.

En ja, zoals C0re ook al aangeeft, TXT zal op enig moment gewoon verdwijnen. Als pleister op de wonde komt dan (hopelijk) volgend jaar het nieuwe platform van UPC waarbij je een stuk meer integratie krijgt van de verschillende diensten als TV en internet. Natuurlijk kan zoiets nu ook al met een HTPC of een mediaplayer.
 
Quote Xenophyle (HDMI werkt prima, maar inderdaad, de box zorgt er zelf niet automatisch voor dat de TV automatisch op HDMI springt)

Dit heeft er mee te maken, dat UPC geen inmenging wil van andere signalen op hun box. De meeste andere apparaten werken wel samen met TV of anderze zaken via HDMI, bijvoorbeeld het Panasonic Viera of Philips Easylink etc.
 
Terug
Bovenaan