• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

teletekst balk in beeld bij tv west

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lekkerbek63
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
L

lekkerbek63

hoi heb het hier en daar al meerdere keren gevraagd, maar zelfs Ziggo weet geen antwoord. heb een samsung C7140. sinds vanmorgen na de verandereing bij de kanalen, zie ik op tv west, kanaal 30 en 709 een irri zwarte balk met witte letters erin. over informatie ondertiteling....

in het menu bij beeld de automatische ondertiteling uit gezet, toen was die balk weg. maar op de buitenlandse kanalen net als discovery enz geen ondertiteling meer...dus weer aangezet...ppfff...weet iemand iets erover??? thanks alvast....woon in 2583 gebied
 
Heb ik ook, en niet alleen bij TV West, maar ook bij de Disney Channel en nog een paar regionale omroepen.
 
Blijkbaar heeft tv-west op hun ondertitelpagina op teletekst een info tekst staan als ze geen ondertitels aanbieden.

Als ik de berichten zo lees zit bij tv-west een dvb ondertitel die uit de teletekst ondertitels gemaakt wordt. En aangezien de meeste ontvangers en tv's alleen een algemene instelling hebben voor ondertitel aan/uit heb je nergens ondertitels meer als je die uitzet. Het oude ziggo signaal had blijkbaar geen dvb ondertitels op tv-west.

Tv-west zou dit zelf simpel kunnen oplossen door geen info tekst op het teletekst ondertitel kanaal te zetten. UPC zou het ook kunnen oplossen door de dvb ondertitels weg te halen, maar dan zijn ze ook weg als ze wel nodig zijn.
 
Blijkbaar heeft tv-west op hun ondertitelpagina op teletekst een info tekst staan als ze geen ondertitels aanbieden.

Als ik de berichten zo lees zit bij tv-west een dvb ondertitel die uit de teletekst ondertitels gemaakt wordt. En aangezien de meeste ontvangers en tv's alleen een algemene instelling hebben voor ondertitel aan/uit heb je nergens ondertitels meer als je die uitzet. Het oude ziggo signaal had blijkbaar geen dvb ondertitels op tv-west.

Tv-west zou dit zelf simpel kunnen oplossen door geen info tekst op het teletekst ondertitel kanaal te zetten. UPC zou het ook kunnen oplossen door de dvb ondertitels weg te halen, maar dan zijn ze ook weg als ze wel nodig zijn.

Er is geen DVB ondertiteling.
Je ziet Teletekst pagina 888 die verwijst naar pagina 866 : "Het TV West Nieuws is dagelijks vanaf 20.00 uur ondertiteld."

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=484613&postcount=1135
 
Er is geen DVB ondertiteling.
Je ziet Teletekst pagina 888 die verwijst naar pagina 866 : "Het TV West Nieuws is dagelijks vanaf 20.00 uur ondertiteld."

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=484613&postcount=1135

Ik zie dat er een aanpassing is gedaan.

Maar nu moet iedereen die wel ondertiteling wil zien bij TV West die handmatig instellen op Teletekst pagina 888.
Ook op toestellen waar je per zender ondertiteling in kunt stellen.
Op de Humax geeft de SUB knop nu: "Geen ondertiteling", eerder de keuze tussen "Uit" en "Dutch".
 
Er is geen DVB ondertiteling.
Je ziet Teletekst pagina 888 die verwijst naar pagina 866 : "Het TV West Nieuws is dagelijks vanaf 20.00 uur ondertiteld."

Er was wel een (dutch) dvb ondertitel, dat geef je in je volgende bericht zelf ook aan:


Ik zie dat er een aanpassing is gedaan.

Maar nu moet iedereen die wel ondertiteling wil zien bij TV West die handmatig instellen op Teletekst pagina 888.
Ook op toestellen waar je per zender ondertiteling in kunt stellen.
Op de Humax geeft de SUB knop nu: "Geen ondertiteling", eerder de keuze tussen "Uit" en "Dutch".

Die ondertitel die toegevoegd was is afkomstig uit de teletext en werd als 'dutch' ondertiteling meegstuurd. Uiteraard is dit geen 'echte' DVB ondertiteling, maar een ontvanger ziet hem wel als de normale 'dutch' ondertitel en zal hem dan tonen.

Blijkbaar hebben ze dat nu uitgezet en moet je de teletekst ondertitel gewoon via teletext aanzetten.
 
Er was wel een (dutch) dvb ondertitel, dat geef je in je volgende bericht zelf ook aan
...
Die ondertitel die toegevoegd was is afkomstig uit de teletext en werd als 'dutch' ondertiteling meegstuurd. Uiteraard is dit geen 'echte' DVB ondertiteling, maar een ontvanger ziet hem wel als de normale 'dutch' ondertitel en zal hem dan tonen.

Blijkbaar hebben ze dat nu uitgezet en moet je de teletekst ondertitel gewoon via teletext aanzetten.
Nee, voor de derde keer: er is GEEN DVB ondertiteling.
De regel "Meer informatie over ondertiteling op 866" is gewoon pagina 888 van Teletekst.
In de Progran Map Table (PMT) stond in de Teletext Descriptor: dut, 888, hard of hearing.
Daar baseerde de Humax de tekst Dutch op, en het oor-symbool.
Nu staat er alleen nog: initial page 100, dut.

Bij de BBC stond eerder:
Dutch D .. DVB
Dutch T .. TT
 
Nee, voor de derde keer: er is GEEN DVB ondertiteling.
De regel "Meer informatie over ondertiteling op 866" is gewoon pagina 888 van Teletekst.
In de Progran Map Table (PMT) stond in de Teletext Descriptor: dut, 888, hard of hearing.
Daar baseerde de Humax de tekst Dutch op, en het oor-symbool.
Nu staat er alleen nog: initial page 100, dut.

Bij de BBC stond eerder:
Dutch D .. DVB
Dutch T .. TT

Of het nu wel of geen DVB ondertitels genoemd mag worden maakt niet zoveel uit, wat ik bedoelde was : als de ondertitel 'leeg' bleef in teletekst had je vermoedelijk dit probleem niet (of blijf je dan die zwarte achtergrond balk zien??), en als de teletekst-ondertitel verwijderd zou worden uit de stream ook niet (dat is nu blijkbaar gedaan) .

Maar of dit nu de ideale oplossing is voor de mensen die wel de ondertitels willen gebruiken....
 
Bij Omroep Brabant TV wordt standaard "Nieuws ondertiteld vanaf 22:30 uur" meegezonden.
Hopelijk nemen ze dezelfde maatregelen als TV West.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan