• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

telefoonaansluiting kpn > upc

  • Onderwerp starter Onderwerp starter stefan90
  • Startdatum Startdatum
S

stefan90

Hallo,

Ik heb een vraagje mbt telefonie van UPC.
Familie van mij is overgegaan op een alles in 1 pakket van UPC. De vorige situatie was telefonie van kpn en tv van upc (geen internet nog).
Digitale televisie en internet doen het perfect. Dit heb ik zelf kunnen aansluiten en dat was geen probleem. Binnenkort gaan ze dus ook over op upc telefonie en het aansluiten daarvan is een beetje onbekend terrein voor mij. Ik de situatie denk ik het beste uitleggen aan de hand van een paar fotootjes:

7E0AEB7E-60FA-4EA2-B6CD-E93C47988B96-9386-000004D7FBE4ACB9_zps65045c40.jpg

EFC03B78-A5A8-453B-B461-CBBECE324114-9386-000004D8016FE2AA_zps3567d3a1.jpg


Dit zijn foto's gemaakt in de meterkast. Volgens mij wordt telefonie nu via dat linkerkastje geregeld (toch?). Die dunne grijze kabel die er aan de bovenkant uitkomt gaat dan denk ik naar de woonkamer. Daar zit namelijk zo'n aansluiting.

4339_zps86a410fa.jpg


Ik heb het forum even snel doorgekeken, maar zodra ik al die verschillende aansluitingen zie wordt ik een beetje gek! :-X
Hebben jullie een soort van uitleg/advies voor mij?

Alvast bedankt!

gr
stefan
 
Telefoonkabeltje (RJ-11) moet (na overstappen telefonie) gewoon in het zwarte apparaat (Cisco modem) geprikt worden.

19-9-2012 15-44-06.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Telefoon komt nu inderdaad binnen op dat linkse kastje (PTT).
Maak die open en haal dat grijze kabeltje aan de bovenkant los (nooit de blauwe). Sluit dan dat apart afgebeelde telefoon doosje aan op die kabel (rode draad op a, blauwe draad op b). Die letters staan binnenin het telefoon doosje bij de aansluitingen.
Pak dan een kabeltje met twee telefoon stekkertjes eraan (R11). Een uiteinde onder in het telefoon doosje steken en andere uiteinde in Tel 1 van de modem.
Alle telefoonaansluitingen in huis zitten nu aangesloten op de UPC modem.

Vind je het aansluiten van het telefoon doosje te moeilijk kun je ook van een telefoon kabeltje een stekkertje afknippen en de twee middelste draden (meestal rood en groen) verbinden met de rode en blauwe draad van het losgehaalde ronde grijze kabeltje. Dat kan bv met kroonsteentjes.
Methode 1 is echter beter.
 
Superrr bedankt. Ik kan binnenkort weer aan de slag ;)

Gr
 
Johnny54 zei:
Telefoon komt nu inderdaad binnen op dat linkse kastje (PTT).
Maak die open en haal dat grijze kabeltje aan de bovenkant los (nooit de blauwe). Sluit dan dat apart afgebeelde telefoon doosje aan op die kabel (rode draad op a, blauwe draad op b). Die letters staan binnenin het telefoon doosje bij de aansluitingen.
Pak dan een kabeltje met twee telefoon stekkertjes eraan (R11). Een uiteinde onder in het telefoon doosje steken en andere uiteinde in Tel 1 van de modem.
Alle telefoonaansluitingen in huis zitten nu aangesloten op de UPC modem.

Vind je het aansluiten van het telefoon doosje te moeilijk kun je ook van een telefoon kabeltje een stekkertje afknippen en de twee middelste draden (meestal rood en groen) verbinden met de rode en blauwe draad van het losgehaalde ronde grijze kabeltje. Dat kan bv met kroonsteentjes.
Methode 1 is echter beter.

Ho wacht even haha. Ik ben erachter gekomen dat er over 1 belangrijk puntje wat onduidelijk bestaat. Er is geen telefoonaansluiting zoals in de laatste foto in de meterkast. Er is alleen zo'n aansluiting in de woonkamer... Wat nu?? ;)

Gr
 
Als de situatie is zoals op de foto's gaat het grijze kabeltje aan de bovenkant van de witte PTT AOP (links in de meterkast) naar een telefoon doos in de huiskamer.
Door die grijze kabel los te halen en met de UPC modem te verbinden zoals ik beschrijf sluit je de telefoonaansluiting in de huiskamer aan op de UPC modem.
 
Terug
Bovenaan