Telefoon - verbinding valt weg tijdens bellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zentuin

Wij hebben sinds 2 weken Ziggo alles in een en hebben sindsdien het volgende probleem:

Tijdens het bellen valt onze kant van het gesprek weg. Wij horen wel nog de andere kant maar die horen ons niet meer.
De telefoon heeft gewoon verbinding, de batterij is vol maar wij zijn niet meer te horen voor "de andere kant".
Het enige dat werkt is opnieuw bellen.

We hebben het Scientific Atlanta modem (type 2203), alle lampjes branden en blijven branden...

Wat is er mis? Wie kan ons helpen?

Met vriendelijke groet,

Alec.
 
Is je internet verbinding ook soms slecht op dat moment?
Via https://www.speedtest.net en dan de testserver in Amsterdam moet je een goede snelheid halen die bij je abonnement hoort. Als dat ook te traag is zou het kunnen zijn dat je kabelsignaal niet goed is, of net op het randje van acceptabel staat.

Je schrijft dat je sinds 2 weken alles-in-1 hebt, het zou misschien kunnen dat de bekabeling niet helemaal goed zit, waar is het modem aangesloten? Er mogen bijvoorbeeld geen splitters tussen de coaxkabel zitten vóór het punt waar je internet-splitter zit.

Als dat allemaal goed zit kun je het beste de helpdesk even bellen, die kunnen bekijken of het signaalniveau van je modem goed is. Verder zou het natuurlijk ook een defect in het modem zelf kunnen zijn, maar dat komt in verhouding met kabel/signaalproblemen niet zo vaak voor.
 
Tijdens het bellen valt onze kant van het gesprek weg. Wij horen wel nog de andere kant maar die horen ons niet meer.
De telefoon heeft gewoon verbinding, de batterij is vol maar wij zijn niet meer te horen voor "de andere kant".
Het enige dat werkt is opnieuw bellen.
Ik kan je melden dat ik hetzelfde probleem heb, sinds afgelopen weekend. Ik heb toen het oude modem verwisseld door de Touchstone, van Ziggo gekregen ivm de snelheidsverhoging van 20 naar 50 Mb (Alles-in-een EXTRA). Speedtest laat zien dat ik een prima verbinding heb (tot 49 Mb download, bijna 5Mb upload). Toch valt geregeld één kant uit. Zeer lastig.

Ik heb de Helpdesk nog niet gebeld, wacht even af of het probleem vanzelf verdwijnt ... :wink:

Bernd
 
Ja , iemand waarmee ik belde had hetzelfde probleem. Ik dacht dat het gewoon still viel , hij zei dat ik van de lijn was , gewoon nog met elkaar gepraat daarna.

Ik heb een van de nieuwe Aris modems hij een Motorola.
 
Dan lijkt het me een Ziggo probleem. Waarschijnlijk weten ze ervan en zal het wel opgelost worden. Maar even niet bellen met hun dure helpdesk-nummer. :wink:
 
Dan lijkt het me een Ziggo probleem. Waarschijnlijk weten ze ervan en zal het wel opgelost worden. Maar even niet bellen met hun dure helpdesk-nummer. :wink:

Niet straks gaan klagen dat ze het niet oplossen hè ?
 
Niet straks gaan klagen dat ze het niet oplossen hè ?

Er lijkt bij de helpdesk totaal geen kennis te zijn mbt dit probleem.
Zelf ben ik het afgelopen half jaar 3 maal getroffen door een identieke storing welke zich na enige dagen vanzelf oploste.

De helpdesk 'ziet' geen storing in mijn gebied en stuurt maar weer eens een monteur langs welke natuurlijk niets constateert mbt de installatie en signaalwaardes. Gelukkig ben je tijdens zo'n storing nog wel in staat om je nummer door te schakelen zodat je bereikbaar blijft. In mijn geval gebruik ik het nummer zakelijk dus is dat zeer belangrijk.

Ik ken tientallen mensen/klanten in De Goorn en omstreken welke regelmatig met dezelfde problemen kampen en waarvan er meerdere zich vertwijfeld afvragen of ze niet naar KPN terug moeten met hun telefonie.

Ik hoop dat het probleem mogelijk te maken heeft met de 'oude' modems en dat ik nu geen problemen meer krijg sinds ik een Arris modem heb.
Maar voor hetzelfde geld ontstaan de problemen elders in het netwerk of door brakke software.
 
Er lijkt bij de helpdesk totaal geen kennis te zijn mbt dit probleem.
Zelf ben ik het afgelopen half jaar 3 maal getroffen door een identieke storing welke zich na enige dagen vanzelf oploste.

Maar toch moet je een storing wel altijd melden, want anders zal er niets gebeuren. Als er meerdere klachten uit 1 regio komen zullen ze een onderzoek starten en dan lijkt het probleem uit zichzelf weg te gaan, maar is eigenlijk toch het resultaat van mensen die het gemeld hebben. De helpdesk kan zelf niet alles doen, zeker als het een groepsstoring blijkt te zijn moet een 'tweedelijns' storingsteam dit oplossen, maar dan moet er bij dat team wel een probleem neergelegd worden. Als maar 1 iemand belt wordt het misschien in eerste instantie als een lokaal probleem met een modem afgedaan waar een monteur voor nodig is.
 
Maar toch moet je een storing wel altijd melden, want anders zal er niets gebeuren. Als er meerdere klachten uit 1 regio komen zullen ze een onderzoek starten en dan lijkt het probleem uit zichzelf weg te gaan, maar is eigenlijk toch het resultaat van mensen die het gemeld hebben. De helpdesk kan zelf niet alles doen, zeker als het een groepsstoring blijkt te zijn moet een 'tweedelijns' storingsteam dit oplossen, maar dan moet er bij dat team wel een probleem neergelegd worden. Als maar 1 iemand belt wordt het misschien in eerste instantie als een lokaal probleem met een modem afgedaan waar een monteur voor nodig is.


Klopt, ben ik helemaal met je eens. Ik vraag mij alleen af of ze individuele gevallen wel in een database zetten en niet pas gaan signaleren als dezelfde helpdeskmedewerker voor de 5e keer op 1 dag een identiek melding krijgt.

Dit probleem speelt al meer dan een half jaar in deze regio. Ze kunnen mij niet meer wijsmaken dat ze het probleem niet hebben onderkent.
Zoveel mensen als ik er over hoor. En die bellen echt wel op naar Ziggo dat ze geen goede telefoonverbinding meer hebben.
De laatste die ik sprak (gisteren) heeft een half uur met Ziggo gebeld en uiteindelijk heeft de HD medewerker de telefoon erop gesmeten. :?
Hij gaat nu dus definitief terug naar KPN.

Misschien zou ik eens een oproep moeten plaatsen in het dorpsblad.
 
Gisteravond nog bij een kennis die het zelfde probleem had, de modem even een minuut van de stroom gehaald en na het weer opstarten van de modem was het probleem verdwenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan