• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Telefoon valt telkens uit...internet langzaam

P

Pat71

Sinds 10 dagen zijn wij verhuisd, daarvoor 1.5jaar zonder problemen upc telefoon en chello internet gehad met die oude, grote witte modem. Prima. Verhuizing, nieuwe modem. Arris TM402B. Gelijk problemen. Internetsnelheid sterk omlaag en het ergste van alles: mijn telefoon valt de hele tijd uit...erg vervelend omdat ik mijn vaste lijn nu juist nodig heb om van alles te regelen ivm verhuizing. 2 keer UPC gebeld, waarin het probleem zich voordeed tijdens de gesprekken! Vervolgens mail gestuurd 2 dagen geleden: geen reactie. Vandaag vanaf mijn werk gebeld, juffrouw aan de andere kant zegt dat "iedereen problemen heeft met de Arris", ze zegt dat er hard aan gewerkt word, ze noteert mijn mobiele nummer "zodat u terug gebelt kan worden", en zegt dat het misschien ligt aan mijn DECT-telefoon.
Ik heb een Profoon PDX-1700, dezelfde telefoon deed het overigens prima met de vorige modem. Heeft iemand dezelfde problemen toevallig met deze combinatie?
 
welkom bij de club ......hier al 2 weken hetzelfde ....................

Nog geen oplossing voorhanden ....
 
@klaas: ja, telefoon valt uit in de zin beeindiging gesprek. Alle leds op de modem gaan uit (behalve de led van power) om vervolgens na 3 tellen weer aan te gaan. De kiestoon is dan ook weer terug. Heel irritant om midden in een gesprek met iemand opeens afgekapt te worden.

postcode 1019, maar ik zie hier op het forum dat het in heel NL speelt...
 
Hier, 3192, sinds afgelopen donderdag telefonie en arris modem...
nergens last van ;D
 
Net weer UPC gebeld: ze zeggen dat het probleem nu is opgelost, het lag aan de centrale..ik ben benieuwd (straks thuis even proberen).
 
Ook op postcode 7328 is het prijs. Telefoon valt uit, soms pas na 20 min., soms al na 15 sec. Er is al 2x een monteur geweest. Eerst zou het volgens UPC aan mijn eigen spullen liggen  ??? ( nieuwe DECT Siemens telefoon ). Dus een telefoon op de zaak van de muur gesloopt en thuis geprobeert. Resultaat: noppes !!
2e keer monteur geweest, deze heeft een nieuw modem geplaatst. Resultaat: noppes !!
Trouwens alle lof voor die monteur. Hij heeft zijn mobiele nummer achtergelaten zodat ik hem mag bellen in geval van problemen, super ........... !!!
Als dit representatief voor heel UPC dan houd ik mijn hart vast.................... Komende donderdag is het 4 weken geleden dat digitale telefonie van UPC bij mij is geïnstalleerd. Vanaf dat moment heb ik alleen maar problemen. Ik heb bijvoorbeeld nog steeds mijn tijdelijke telefoonnummer. Ik heb 2 weken niet kunnen bellen of gebeld kunnen worden. Ik ben heel benieuwd hoe dit allemaal opgelost wordt, want zo kalmpjes aan word ik hier enigszins triest van  :'(
Een schrale troost is dat gedeelde smart halve smart is......................................
Gertie
 
vervolg verhaal: na mijn laatste telefoongesprek naar UPC was er niets verbeterd aan de situatie. Nog een keer bellen en nu zou de monteur komen (aan de centrale lag het niet, ze zagen daar ook niets fout met mijn modem/verbinding).
Net is hier de monteur van UPC geweest, hij heeft alles bekeken, alles is goed, signaal, kabels, etc. wel heeft hij de voeding van de Arris modem vervangen "want daar zou het misschien aan kunnen liggen".
Ik ben net door hem gebeld, het gesprek (4 min) werd niet verbroken. Daarna zo'n 5 min gebeld met UPC om de snelheid van mijn chello account te verhogen (wordt geregeld), ook daar ging het goed met de verbinding. Die monteur zei dat als het de telefoon weer wegvalt dan moet ik hun weer bellen en dan komen ze de modem vervangen.
We wachten met spanning af of het nu verder goed gaat...
 
mijn verhaal is echt helemaal identiek , precies hetzelfde is bij mij gedaan :-) De verbetering voor mij is dat de gesprekken nu 20 minuten kunnen duren ...

Internet gelijk is aan het easey pakket ipv classic !

En men er bij chello experts gaan opzetten intern ......ben benieuwd .
 
................vervolg:
zeggen en schrijven 2 dagen heeft het telefoneren gewerkt  ???. Vanaf afgelopen zaterdag is de telefoon helemaal dood, geen kiestoon, niks........ Maandag maar weer bellen. Volgens mij zijn degenen die nu digitale telefonie van UPC hebben proefkonjinen voor alle problemen die ze daar zelf niet hebben voorzien ::). Het schijnt trouwens dat de Arris modems dermate slecht van kwaliteit zijn in zijn algemeenheid dat het op deze manier nooit beter wordt ( opmerking van de UPC monteur ) totdat er een betere kwaliteit modem geplaatst wordt. Ook in verband met de traagheid van internet. Ikzelf heb Chello Classic en zou toch snel moeten zijn. Een vriend van me heeft ADSL ( voor 21.-- per maand ) en dat is op dit moment sneller :9.
Wordt vervolgd............................

Gertie
 
Terug
Bovenaan