• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Telefoon rinkelt bij beeindiging gesprek.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Marij
  • Startdatum Startdatum
M

Marij

Hallo, Sinds een tijdje bel ik met UPC en ben best tevreden. Alleen wat heel irritant is... bijna altijd, als we de verbinding verbreken dan rinkelt de telefoon nog een keer. Bij UPC weten ze er geen raad mee.
Heeft iemand hiervoor een oplossing.
Voorheen belden we met KPN en toen deed ie dat niet.
Groetjes
Marij
 
Plankie heeft dit probleem goed omschreven in https://chelloo.nl/Ziggo/telefonie-telefoniemodem/nrweergave-aansluitfactor-toonkiezen-enz-t16911.0.html:

Na het ophangen van mijn telefoon gaat deze 1 of 2 keer over, neem ik op dan is er niets?
In dit geval kan het zijn dat de telefoon reageert op het in- of uitschakelen van het 'envelopje' in het display van het toestel. Dit is een speciaal belsignaal wat gebruik maakt van hetzelfde principe als nummerweergave. De meeste toestellen herkennen dit goed en laten de telefoon niet overgaan, een enkel toestel doet dat wel (bijvoorbeeld mijn eigen toestel: de Philips DECT-221).
 
Ik heb de Philips Dect 2254S/03.

Ik heb net het boekje met de handleiding eens opgezocht, en dit is een handleiding voor de Dect 221 en de Dect 225, deze laatste heb ik, dit is met een antwoordapparaat.
Maar ik zie nooit een envelopje in beeld.

Zou het dan echt net toevallig aan deze toestellen liggen en is dit niet te verhelpen?

Oja, dit envelopje betekent dat je een voicemail hebt. Deze heb ik bij UPC uit laten schakelen. Daarmee zou, volgens UPC, het probleem opgelost zijn, maar helaas...
 
Marij zei:
Ik heb de Philips Dect 2254S/03.

Ik heb net het boekje met de handleiding eens opgezocht, en dit is een handleiding voor de Dect 221 en de Dect 225, deze laatste heb ik, dit is met een antwoordapparaat.
Maar ik zie nooit een envelopje in beeld.

Zou het dan echt net toevallig aan deze toestellen liggen en is dit niet te verhelpen?

Oja, dit envelopje betekent dat je een voicemail hebt. Deze heb ik bij UPC uit laten schakelen. Daarmee zou, volgens UPC, het probleem opgelost zijn, maar helaas...

Graag zou ik de telefonieopties in ons systeen willen nakijken, zou ik per pm je klantnummer of huisnummer en postcode mogen?
 
natuurlijk, maar wat bedoel je met pm?
 
Marij zei:
natuurlijk, maar wat bedoel je met pm?

:) 'pm' staat voor "persoonlijk mail.

Klik even op zijn naam bij het bericht "Forrestma-UPC" en onderaan klik je op "verstuur een persoonlijk bericht". Hij/zij ontvangt dan je bericht.
 
Ik heb hier dus ook last van. Phlips CD145. Is hier iets aan te doen aan de UPC kant?
 
bij mij is ander som als ik telefoon opneemt blijft nog aan rinkelen 15sc
 
Terug
Bovenaan