• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

telefoon klinkt zachtjes

  • Onderwerp starter Onderwerp starter meermeer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

meermeer

Vraagje, wanneer ik gebeld wordt, of zelf bel klink ik voor de andere partij erg zachtjes.

Ik weet zeker dat er 'iets' bij Ziggo(multikabel gebied) is. WANT, als ik met diezelfde telefoon bel via voipcheap is er niks aan de hand...

Is het zo dat bij bellen over de kabel het geluid gewoon heel zacht is, en ik dus het beste een telefoon kan kiezen die heel hard kan?
 
In principe zou het ongeveer gelijk moeten zijn met wat je vroeger van KPN gewend was.

Wat voor een modem heb je? In het Multikabel gebied bleek een geluidsprobleem te zijn met Motorola modems. Hiervoor is afgelopen weekeinde de modemsoftware aangepast van al deze modems. Merk je verschil tussen vorige week en nu?
 
Is het zo dat bij bellen over de kabel het geluid gewoon heel zacht is, en ik dus het beste een telefoon kan kiezen die heel hard kan?
Nee hoor, het geluid is normaal prima en even sterk als bij een ander type lijn. Misschien iets in je modem of zo ?
 
Heb even wat getest. rare is als ik vel via de telefoon via voipcheap(dus kleine spa3102 centrale) het geluid GOED is.

Bel ik echter over Ziggo, is het zeer zacht. Hetzelfde met inkomende gesprekken(altijd zacht)

Ik heb een Scientific Atlanta modem(geleverd mei 2008)
 
Misschien dan een probleem met je modem. Bel de helpdesk eens en leg het probleem uit en wat je al getest hebt. Als blijkt dat het niet je telefoon zelf is krijg je misschien een ander modem toegestuurd of een monteur thuis.
 
Okee, ik zal eens een telefoontje wagen :) Dacht dat het misschien 'normaal' was
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan