• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Telefonische nazorg UPC-MediaBox

pa3eia

Forum Gebruiker
Berichten
1.780
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Vanavond onder het eten (zoals gewoonlijk) een telefoontje gehad van een call-centrum.

Maar wat bleek?

Meneer ik wil U even wat vragen over de UPC-MediaBox.

- Heeft U hem ontvangen? Ja

- Heeft U hem al aangesloten? Ja zoals je kan zien sinds 27-10-05

- Hoe bevalt de MediaBox? Niet al te best t.o.v. de sagem (mr. Zapp)

- Kunt U het omschrijven wat er niet bevalt aan de MediaBox? Ja, geluid valt af en toe weg, beeld blok regelmatig, synchronisatie tussen beeld en geluid (lipsynch) is regelmatig afwezig, Favorietenlijst ontbreek.

- De genoemde problemen zijn al meer genoteerd.

- Meneer binnen 48 uur neemt de helpdesk contact met U op om de problemen op te lossen.

~postcode 3361~

Installatie: De groene coaxkabel wordt direct gesplitst d.m.v een 2way splitter 3,5db,
waarvan de ene uitgang naar de Thomson 390 gaat,
de andere uitgang naar de UPC-MediaBox gaat (dus geen splitter of abonee aansluiting er tussen.
Deze 2way splitter hang direct aan de aardelektrode.

Op dit moment is de signaalsterkte op de Thomson: 390 SNR 33db en de RSS -2.7dbmV.
Op de UPC-MediaBox is de signaalsterkte halverwege de balk (50%) en de signaalkwaliteit een volle balk (100%).

Het wordt dus afwachten wat de helpdesk voor een oplossing gaat geven.

p.s. heb geen last van software updates,
van af het begin al 1.7 met een bootloader 03.10.03.10 de hardware versie is DC152UPC

wordt mogelijk vervolgd (helpdesk)!!!
 
Vandaag heeft de helpdesk eindelijk teruggebeld (15dagen * 24uur - 48uur(terug worden gebeld) = 312uur TE LAAT) om een afspraak te maken voor een monteur.
Ik stelde de vraag of de monteur dan een software update in de Mediabox kwam zetten,
het antwoord was helaas nee.
Mijn vraag was: waarom komt er dan een monteur langs want installatietechnisch is het goed.
Toen werd er besloten dat het niet nodig was om een monteur langs te laten komen.
De problemen waren bekend en worden mogelijk opgelost in de nieuwe software updates.

p.s. de laatste 3 dagen veel meer haperingen van beeld/geluid, vooral aan het begin van de avond.
 
monteur komt waarschijnlijk nieuwe mediabox neerzetten en signaa; sterkte meten
 
ik heb het call center al twee maal aan de lijn gehad met het zelfde onderzoek... moet nog steeds teruggebeld worden.. meer dan een maand geleden
 
Ik kreeg hetzelfde telefoontje m.b.t. digitale televisie. En het leek wel of ze mij ook chello en digitale telefonie wouden aansmeren.

Ik heb goed duidelijk gemaakt dat ik chello internet heb gedumpt omdat ik altijd problemen had met die troep.
 
Doe de postcode test op de site van UPC en ze bellen je binnen 2 dagen op.
Houd ze gelijk even bezig....

Jan ;D
 
Terug
Bovenaan