• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Telefonische helpdesk wil ons niet tegemoetkomen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter eugenweij
  • Startdatum Startdatum
E

eugenweij

Hallo,

Ons contract (50mb internet+digitale TV extra+bellen onbeperkt) is afgelopen.
Ik heb de helpdesk gebeld en vertelde dat ik wel een nieuw contract wilde afsluiten , maar de reactie van de helpdesk was zeer bedroevend.
Wij willen een alles in een voordeel pakket met 120mb internet extra en onbeperkt bellen altijd, wat in ons geval op een zelfde maandbedrag zou uitkomen.

Nu werd ons medegedeeld dat wij dan onze decoder met recorder moeten inleveren , dat je alleen nog tv pauzeren en opnemen kan krijgen icm horizon.
Nu zijn wij niet geïnteresseerd in horizon, dat heeft voor ons geen toegevoegde waarde.


Nu snap ik dat niet helemaal , laat ons de decoder houden en dan is het ook klaar , scheelt weer een ontvanger versturen lijkt mij.

Toen ik vroeg hoe het zat met de geadverteerde korting op de upc site werd mij verteld dat dit voor nieuwe klanten is (begrijpelijk).

Maar voor bestaande klanten konden ze 5 euro korting voor 6 maanden geven , nu vind ik dit allemaal wel erg magertjes gezien ik me decoder ook nog moet inleveren.

Nu zitten mijn vrouw en ik er over te denken m over te stappen , tenzij de webcare medewerkers iets kunnen doen voor ons.



Eugen van der Weij
 
contract is toch pas afgelopen als je hem opzegd als je niet opzegd loopt het toch door zolang upc geen goed voorstel doet
 
klopt , maar ik vind het jammer dat als ik me internet wil verhogen ik me decoder met recorder moet inleveren omdat we geen horizon willen
 
Yep, dat Horizon onding willen ze gewoon iedereen door de strot douwen ... ookal is er uiteraard bekend dat het ding zo buggy is als t maar kan (ok, bij boel mensen ook niet ... maar ik ken ze niet).
 
meegja zei:
Yep, dat Horizon onding willen ze gewoon iedereen door de strot douwen ... ookal is er uiteraard bekend dat het ding zo buggy is als t maar kan (ok, bij boel mensen ook niet ... maar ik ken ze niet).

Wanneer houden jullie nou eens met dat populaire mee gelul van anderen? 'het door de strot duwen','de beta testers','beta box'. Je kan het zo gek niet bedenken maar binnen een week zegt iedereen het op dit forum.

Iedereen is er bij gebaat dat de horizon box zo snel mogelijk verspreid word, des te sneller kunnen ze de totale focus op deze box leggen. Als je de box niet wil, dan verleng je je contract toch niet? Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? Neem je toch digitenne?

UPC is een nieuwe weg in geslagen met de horizon box, ze willen dit uiteraard de main box maken. Dit gaat de komende tijd alleen maar meer en meer worden, binnenkort zal er ook wel een client horizon uitkomen en gaat de Pace er ook uit. Je kan altijd een PM sturen naar Esther of kijken wat ze gaan doen als jij gaat zeggen dat je wil opzeggen. Dan krijg je zeker weten korting, maar misschien dat je het nog even kan rekken, maar uiteindelijk zal je ook over gaan op de horizon of je moet een alternatief voor UPC vinden, satteliet bijvoorbeeld.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor dat klanten die allang klant zijn bij UPC zitten ook een korting krijgen! Maar we moeten niet zo verontwaardigend dat UPC de volledige focus op de horizon legt.
 
Miern, 2 meningen: jij niet verontwaardigd, ik wel.
Ik vindt het prima als UPC moderniseerd, anders services, andere hardware, etc etc. Prima. Als er kleine hobbels in de weg zijn, ook prima.
Maar wat ik niet prima vindt is dat zij Horizon blijven aanbieden terwijl dat het ding gewoon niet goed is, soorten TV's geen HD weergeven via HDMI, pas in Juli een grote update komt, etc etc. Dat zijn geen kleine bobbels meer. Ja, dat noem ik dan door onze strot heen douwen van iets wat voor een boel mensen het slecht doet. En ja, dat maakt van iedereen die die Horizon heeft een beta tester.
Okay, voor een boel mensen doet het het wel okay maar zoals ik zei, ik ken daar maar een paar van.
 
Miern zei:
<< raakt kant noch wal>>

Laat UPC maar eerst een goed werkend product leveren (Horizon) en dan pas kan ik je alle credits geven om te zeiken. Wat voor een lamlendig bedrijf ben je door een niet 100% werkend product op de markt te lanceren. Dat is je reinste oplichterij en bij klachten doen alsof je neus oost-indisch doof bloedt.

@eugenweij: gewoon niet gaan voor de horizon box is mijna dvies. Desnoods overstappen. De webs staan vol met ellende van de nieuwe 'geweldige' OMG Horizon box. Wat is de kans dat je wel een werkend product krijgt. Dat je al uberhaupt vooraf moet vrezen om een product aan te schaffen in de hoop dat hij werkt is toch je reinste kolder.
 
meegja zei:
Miern, 2 meningen: jij niet verontwaardigd, ik wel.
Ik vindt het prima als UPC moderniseerd, anders services, andere hardware, etc etc. Prima. Als er kleine hobbels in de weg zijn, ook prima.
Maar wat ik niet prima vindt is dat zij Horizon blijven aanbieden terwijl dat het ding gewoon niet goed is, soorten TV's geen HD weergeven via HDMI, pas in Juli een grote update komt, etc etc. Dat zijn geen kleine bobbels meer. Ja, dat noem ik dan door onze strot heen douwen van iets wat voor een boel mensen het slecht doet. En ja, dat maakt van iedereen die die Horizon heeft een beta tester.
Okay, voor een boel mensen doet het het wel okay maar zoals ik zei, ik ken daar maar een paar van.

Ik vind het helaas geen valide argument, de mensen die problemen met de Horizon hebben gehad in de vorm van HDCP problemen hebben ruimschoots de gelegenheid gehad om terug te schakelen naar hun Cisco HD DVR. Ik weet overigens niet of het sinds het nieuwe portfolio ook nog mogelijk is om terug te schakelen naar de Horizon, maar de consument kan zich nu bewust maken van de problemen die spelen.

Een project als Horizon zal niet stop gezet worden of de problemen nou groter of kleiner zijn dan verwacht. Dit kan UPC zich financieel niet veroorlofen, dat weten we allemaal. Klachten plaatsen dat de Horizon niet werkt en deze dan vooral bij UPC zelf plaatsen is goed, dit zal voor meer druk zorgen. Maar nu nog verontwaardig te gaan doen vind ik toch echt een paar maanden te laat.

@Suririder, typische gefrustreerde opmerking van een gebruiker waarbij de horizon waarschijnlijk niet goed werkt. Als dan eens iemand positief er over is, omdat het bij die persoon wel goed werkt zal je het waarschijnlijk ook faliekant de grond in boren.

@Eugenweij, ik zou me niet te veel laten lijden door een paar opmerkingen op dit forum, ik ben al jaren tevreden Philips gebruiker, echter als ik op forums kijk kom ik veel geklaag tegen. Als jij gaat zoeken op het merk van je eigen auto, vind je ook alleen maar klachten en een paar promotie video's van het bedrijf zelf. Als menig forum gebruiker bij zich zelf gaat te raden wanneer zij voor het laatst een positieve review of vermelding geplaatst hebben dan denk ik ook dat er vrij weinig op te noemen zijn.

Laat je gewoon goed informeren door gebruikers uit jou omgeving, ga desnoods na de winkel en bepaal voor jezelf of dit wel de moeite waard is om over te stappen. Als je zegt ik wil het niet, nou ja blijf bij je oude abonnement en ga je zelf geen ongenoegen op de schouders nemen.

@All, het gaat mij niet om overigens niet om het verdedigen van de horizon, want mijn mening over de horizon staat hier los van. Het gaat me meer om de selectieve verontwaardiging die hier dagelijks gepost word.
 
Bij Horizon als ik de fora's lees of twitter of Facebook of in mijn omgeving hoor dan krijg ik het gevoel van de xbox 360 in het begin.(eerste jaren) leuk product maar helaas met wat mankementen.
Een product wat te vroeg op de markt werd gezet om Sony voor te zijn en wat nogal wat kuren vertoonde die ook intern bekend waren maar men koos er toch voor het op de markt te zetten met de problemen van dien, het heeft een tijd geduurd eer de problemen opgelost waren maar uiteindelijk is het goed gekomen.
Natuurlijk kan je ze niet 1:1 vergelijken aangezien de problemen bij deze box vooral software matig zijn maar het deed me er gewoon even aan denken.. de problemen bij die box kwamen overigens ook niet bij iedereen voor maar op langere termijn kwam wel aan het licht dat er zaken gewoon verkeerd in elkaar zaten..daardoor enkele revisies( bij horizon zullen dit updates zijn)

Ik ga horizon een kans geven, maar ik ben ook van mening dat hij toch wel een jaar te vroeg gelanceerd is, natuurlijk gaat elk nieuw product glitches of software matige buggs hebben, alles uitsluiten is gewoon weg onmogelijk echter de problemen die toch nog een deel van de mensen hebben zijn geen kleine problemen.
Uiteindelijk komt het wel goed, ik heb veel hoop op de grote update in de zomer vakantie.
 
Terug
Bovenaan