• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Telefonische enquête

  • Onderwerp starter Onderwerp starter iMark
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
I

iMark

Gisteren kreeg ik een email van Ziggo met een enquête om aan te geven of we tevreden zijn met Ziggo en of we eventueel teruggebeld wilden worden om klachten en suggesties te bespreken.

Vanochtend ben ik teruggebeld door Ziggo en heb ik met de vriendelijke mevrouw van Ziggo gesproken over het doorgeven van meer zenders in HD. Ik heb haar uitgelegd dat we indertijd vooral het pluspakket hebben genomen vanwege BBC HD en dat we ontevreden zijn over het feit dat er maar geen HD-zenders van de BBC worden doorgegeven. Sinds vandaag zijn ook BBC Three en BBC Four in HD gaan uitzenden en mij zou het goed idee lijken om in ieder geval 4 BBC zenders en ARD en ZDF in HD te gaan doorgeven om zo de Plus en Extra pakketten aantrekkelijker te maken.

De mevrouw van Ziggo meldde mij dat er intern over gesproken wordt bij Ziggo maar dat er problemen zijn met de BBC over prijsafspraken. In ieder geval geen woord over gebrek aan bandbreedte om meer zenders in HD te gaan doorgeven.

Ik heb Ziggo de suggestie gedaan om zoveel mogelijk zenders in HD aan de Plus en Extra pakketten toe te voegen. De klanten hebben prachtige apparatuur om zenders in HD te kijken maar er worden nauwelijks zenders in HD aan de pakketten toegevoegd.

Voor wat het waard is, is mij toegezegd dat ze serieus de opties gaan bekijken om meer buitenlandse publieke zenders in HD te gaan doorgeven.

Als het niet zo'n rompslomp en een behoorlijke investering zou zijn, hadden we al lang een satellietinstallatie gekocht om meer Britse zenders in HD te kunnen kijken.
 
Dank je van ons allemaal.

Ik zou nog toevoegen dat er hoe dan ook meer zenders kunnen komen; dat premium pakketten gecombineerd (wat prijs betreft) kunnen worden; dat basispakket ongecodeerd (net als bij UPC) doorgegeven zou kunnen worden...

Wellicht iemand nog iets zou kunnen verzinnen...
 
Sinds vandaag zijn ook BBC Three en BBC Four in HD gaan uitzenden en mij zou het goed idee lijken om in ieder geval 4 BBC zenders en ARD en ZDF in HD te gaan doorgeven om zo de Plus en Extra pakketten aantrekkelijker te maken.

De mevrouw van Ziggo meldde mij dat er intern over gesproken wordt bij Ziggo maar dat er problemen zijn met de BBC over prijsafspraken. In ieder geval geen woord over gebrek aan bandbreedte om meer zenders in HD te gaan doorgeven.

Ik heb Ziggo de suggestie gedaan om zoveel mogelijk zenders in HD aan de Plus en Extra pakketten toe te voegen. De klanten hebben prachtige apparatuur om zenders in HD te kijken maar er worden nauwelijks zenders in HD aan de pakketten toegevoegd.

Tja, wat zal de echte waarheid zijn? Dat het met geld te maken heeft was al wel duidelijk. Toezegging doen dat Ziggo meer HD gaat doorgeven in de toekomst begint wat vervelend te worden. Over welke periode hebben we het? Over 20 jaar zal er ongetwijfeld meer HD aanbod zijn, maar dan hebben de glasvezelaanbieders Ziggo al links en rechts ingehaald. Ik kom net uit een grote elektronica zaak, waar alle Ultra-HD TV's van 65 inch en groter pronken met hun UHD leaders. Content zal ook via TV zenders moeten gaan komen, maar met Ziggo zie ik dat niet echt zitten. Met 1080i is het al huilen. Maar goed, wachten wat komend jaar gaat brengen.
 
Blijkbaar was die mevrouw die je aan de lijn had wel goed op de hoogte, omdat er in het verleden ook al onenigheid was tussen Ziggo en BBC over de vergoeding van de doorgifte door Ziggo. Kan best waar zijn wat zij beweerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re:

Ik kom net uit een grote elektronica zaak, waar alle Ultra-HD TV's van 65 inch en groter pronken met hun UHD leaders. Content zal ook via TV zenders moeten gaan komen, maar met Ziggo zie ik dat niet echt zitten. Met 1080i is het al huilen. Maar goed, wachten wat komend jaar gaat brengen.

Niet alleen Ziggo is traag daarmee ook de contentaanbieders in Nederland zijn traag. Dus eer dat UHD een standaard wordt, ben je al weer 10 jaar verder.
 
Niet alleen Ziggo is traag daarmee ook de contentaanbieders in Nederland zijn traag. Dus eer dat UHD een standaard wordt, ben je al weer 10 jaar verder.

Mooi! Tegen die tijd zal mijn TV en andere apparatuur precies aan de vervanging toe.

Nu lijkt wel af en toe alsof je iedere jaar een nieuwe TV moet kopen!
 
Niet alleen Ziggo is traag daarmee ook de contentaanbieders in Nederland zijn traag. Dus eer dat UHD een standaard wordt, ben je al weer 10 jaar verder.

Netflix wil er anders al binnen een jaar mee beginnen ;-)
https://www.theverge.com/2013/11/2/...g-ultra-hd-4k-to-prepare-for-launch-next-year
En traditionele TV zenders zijn denk ik binnen die 10 jaar al lang een obscuriteit.

Overigens is Netflix briljant in aanbod en actualiteit van BBC series. Doctor Who is op Netflix vrijwel direct bij bijvoorbeeld. In HD en met NL subs.
Dus who needs BBC HD?

Uitzondering zijn natuurlijk live evenementen.
 
HD-zenders

Live-televisie is natuurlijk bij uitstek het gebied waar de TV-zenders hun waarde bewijzen. Met het oog op het WK voetbal bijvoorbeeld zou het voor de kabelaars een geweldige zet zijn om buitenlandse publieke zenders in HD te gaan doorgeven.

Voor zover ik het kan beoordelen is de beeldkwaliteit van de kabelaars nog steeds de norm en kunnen ze zich op dat vlak onderscheiden van de glasvezelaanbieders. Het verbaast me dan ook zeer dat ze daar vanuit marketingoverwegingen niet veel meer mee onderscheiden.

Misschien moet Ziggo het analoge TV-pakket, inmiddels enorm geslonken, er gewoon uitgooien en een behoorlijk basispakket ongecodeerd gaan doorgeven. Bijna alle nieuwe TV's hebben een digitale ontvanger voor DVB-C en voor oudere TV's kun je een eenvoudige ontvanger gebruiken. De extra HD-zenders dan in een pakket stoppen zodat er meer klanten getrokken worden voor de extra pakketten.

Ik ben zeker niet ontevreden over de diensten die Ziggo levert, maar op HD-gebied is er nog een hoop te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan