• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Telefonisch verkoopspam van Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

qnots

Forum Gebruiker
Berichten
65
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Vandaag werd ik voor de tweede keer in twee weken tijd tijdens werktijd door Ziggo op mijn mobiel gebeld met een reclamepraatje voor HBO. Thuisgekomen bleek rond het zelfde tijdstip ook een belpoging op mijn vaste telefoon te zijn geweest.

Net als twee weken geleden gaf ik direct aan hier niet van gediend te zijn en werd wederom aangegeven dat ik mij kon afmelden via het belmeniet-register. Beide telefoonnummers staan echter al sinds het begin van het register daar vermeld, maar daar blijkt Ziggo zich weinig van aan te trekken.

Hebben andere mensen ook dergelijke ervaringen en heeft iemand een suggestie hoe je ervanaf komt?

Hoewel ik tevreden ben met mijn Ziggo abonnement vind ik deze belacties dermate onbeschoft dat ik overweeg over te stappen naar een andere provider.
 
Tsja, het bel-me-niet register is daar toch duidelijk over:

Na uw inschrijving kan het soms gebeuren dat u nog wordt gebeld. In de volgende vier situaties kunt u, ondanks uw inschrijving in het Bel-me-niet Register, toch nog telefonisch benaderd worden:
  1. Verwerkingstijd inschrijving
  2. Klant of klant geweest van het bedrijf of organisatie
  3. Gevraagd om te bellen
  4. Marktonderzoek
Klant of klant geweest van het bedrijf of organisatie
Blokkades in het Bel-me-niet Register gelden alleen voor bedrijven en organisaties waar u geen relatie mee heeft. Ook al bent u ingeschreven in het Bel-me-niet Register, dan mag u toch nog gebeld worden door bedrijven of organisaties van wie u klant bent (geweest) voor een vergelijkbaar product of dienst.
Wenst u niet meer benaderd te worden door een bedrijf of organisatie waarvan u klant bent (geweest), dan kunt u bij het betreffende bedrijf of organisatie aangeven dat u niet meer door hen gebeld wenst te worden. Bedrijven en organisaties zijn wettelijk verplicht dit te verwerken. Dit wordt het “recht van verzet” genoemd.
Je zult dus het 'recht van verzet' moeten noemen in je volgende gesprek.
Een andere provider zal niet gaan helpen tegen telefonische reclame ihkv het bel-me-niet-register. Ook daar ben je immers klant.
 
je kunt in het bel me niet register ook aangeven dat je niet gebeld wilt worden door bedrijven waar je nu of in het verleden klant bent(geweest).
als het goed is kun je direct nadat je gebeld bent door ziggo dit kenbaar maken aan het bel me niet register. de ziggo medewerker hoort je hierop te wijzen als hij het gesprek beeindigd. je hoort daarna automatisch doorverbonden te worden met de telefoon robot van het bel me niet register.
je moet wel even doorzettten want het duurt wel een aantal minuten voor je eindelijk bij de goeie opties bent.
 
Het "recht van verzet" werkt, tenminste bij mij, goed bij Ziggo.
Ook bij andere leveranciers werkt dit goed (Essent, bv).

Het kan gebeuren dat het de eerste keer niet helemaal duidelijk is, maar gewoon aangeven dat je ook niet door hun, ook al ben je abonnee, gebeld wilt worden. Gaat het dan nog een keer fout, dan kun je een klacht indienen.
 
Het kan gebeuren dat het de eerste keer niet helemaal duidelijk is, maar gewoon aangeven dat je ook niet door hun, ook al ben je abonnee, gebeld wilt worden. Gaat het dan nog een keer fout, dan kun je een klacht indienen.

Al meerdere keren de afgelopen jaren heb ik bij Ziggo aangegeven dat ik door hen niet gebeld wil worden. Toch gebeurt dat met enige regelmaat weer en recent dus 2 keer binnen twee weken. Alle keren aangegeven dat ik er geen interesse in heb en niet meer gebeld wil worden. Alle keren wordt aangegeven dat ik via bel-me-niet het recht van verzet kan gebruiken, maar ze blijven gewoon bellen.
 
Ja, elke keer het bel-me-niet-menu afgewacht en alle keuzes doorlopen. Maar zoals aangegeven, via bel-me-niet kun je je niet afmelden voor contacten met bedrijven waarmee je al een relatie hebt.

Na lang aandringen afgelopen week, is me eindelijk toegezegd dat Ziggo mijn telefoonnummers ook uit hun eigen bellijsten zal halen, hopelijk doen ze dat dit keer ook.
 
ik neem standaard de telefoon niet aan als het nummer verborgen is.
 
ik neem standaard de telefoon niet aan als het nummer verborgen is.

Op mijn vaste thuistelefoon ook niet, om mijn werkmobiel tijdens werktijden is dat niet handig, zeker niet als je op een belangrijk telefoontje wacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan