• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Telefonie verbruik online klopt voor geen meter...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter CaptainHook
  • Startdatum Startdatum
C

CaptainHook

Ben al twee weken aan het proberen de horrordesk aan het verstand te brengen dat telefonie verbruik online niet goed werkt... :'(

Ik bel iedere dag naar diverse nummers, maar volgens het online verbruik heb ik de afgelopen weken maar 4 telefoontjes gepleegd... Nu heb ik op zich telefonie wel afgekocht (m.a.w. het wordt niet in rekening gebracht), maar ik wil toch weten/zien hoe er gebeld is. Alleen al om te kunnen controleren dat ALS er discussies over ontstaan ik kan zien hoe en wat.
En als je dan uiteindelijk een HD tegenwerker aan de lijn hebt, zeggen ze ijskoud dat ZIJ het wel kunnen zien in HUN overzicht. Ja. >:( wat heb ik daar aan?
Vervolgens bellen ze terug (vanaf een afgeschermd nummer!) en willen graag je password weten?! Nou, ik dacht het niet! Dit druist in tegen alle internet security maatregelen! Providers/banken/instellingen zullen je nooit om je eigen inloggegevens vragen. Welnu, dat doet UPC dus wel.

En wat is dan het antwoord? "Ja, als u ons UW inlogcode niet geeft, dan kunnen we (= WILLEN) niks doen..." >:(
 
Dat dacht ik ook.

Online staat, met vertraging, hoeveel je gebeld heb en uiteindelijk op je factuur (die ik graag als bijlage via de mail wil ontvangen, i.p.v. steeds in te loggen).

en dan is je pakket ook meteen verrekend, online bel status houd namelijk geen rekening met het type telefonie abonnement
 
Geen idee, dat duurt nog twee maanden voordat die rekening komt...
En ik ben pas 6 weken telefonieklant van dit klantminachtende bedrijf. :'(

Maar dat zijn achteraf gegevens. UPC biedt een dienst aan. Online Verbruik geheten. Er staat keurig bij dat het bijgewerkt zou zijn tot gisteren. Nou niet dus... het is gewoon helemaal niet bijgewerkt.
clipboard01al.jpg

En die dienst werkt niet goed. Ik bel iedere dag naar diverse nummers. Lokaal zouden er minstens diverse gesprekken PER dag geregistreerd moeten worden, maar er staan slechts een viertal gespreken op, van 2 weken geleden over de hele periode, that's all. En zelfs die zijn niet compleet!

Wat beweert UPC zelf op haar corporate website: " Een pro- en interactieve opstelling waar we de verwachtingen van onze klanten mee overtreffen." :o
 
Rekening komt toch per maand?
Opstart probleempje?

Meestal is het klagen als er teveel gesprekken opstaan ;)
 
CaptainHook zei:
Nope. Nog erger, 1 x 3 maanden.

Sorry, beetje twijfel, maar UPC doet toch bijna altijd maandelijks?
Volgens mij alleen per kwartaal als je enkelt analoog afneemt.
 
Tot nu toe krijg ik altijd een rekening eens in de drie maanden. En dan wordt 3 maanden VOORUIT in rekening gebracht...
 
CaptainHook zei:
Vervolgens bellen ze terug (vanaf een afgeschermd nummer!) en willen graag je password weten?! Nou, ik dacht het niet! Dit druist in tegen alle internet security maatregelen! Providers/banken/instellingen zullen je nooit om je eigen inloggegevens vragen. Welnu, dat doet UPC dus wel.

En wat is dan het antwoord? "Ja, als u ons UW inlogcode niet geeft, dan kunnen we (= WILLEN) niks doen..." >:(

Wat dacht je dan? Dat ze jou gaan bellen met een zichtbaar nummer? En dan nog Mijn UPC is een selfcare website. Die gegevens hebben ze daar niet. En dus KUNNEN ze zonder jouw wachtwoord niets. Je hoeft het dan ook niet te geven, maar dan kunnen ze je niet verder helpen. Op je rekening komen echt wel de juiste bedragen te staan. Ik kan gewoon bekijken wat ik gister gebeld heb. Dus steeds van de dag ervoor. Verder is een voorwaarde van een pakket dat je per maand betaald dus de eerste rekening zal je binnenkort wel krijgen
 
Luminard zei:
Wat dacht je dan? Dat ze jou gaan bellen met een zichtbaar nummer?
Ja. Waarom niet? Doet b.v. Xs4all ook.
HET probleem is, is dat iemand mij belt vanaf een afgeschermd nummer. M.a.w. het kan net zo goed weer zo'n irritante telefonische verkoop-lastig-val-centre wezen.
Software matig is keurig te regelen dat b.v. het algemene nummer van UPC in beeld komt.

Nog even afgezien van het feit dat IK een duur betaald nummer moet bellen als UPC problemen heeft met een dienst die ze aan MIJ leveren, waar ik voor betaal.
Minstens zouden de bestaande klanten de eigen helpdesk gewoon moeten kunnen bereiken zonder verder op kosten gejaagd te worden.

Luminard zei:
Ik kan gewoon bekijken wat ik gister gebeld heb. Dus steeds van de dag ervoor.
Fijn dat het bij jou werkt, bij mij dus niet. :(

Luminard zei:
Verder is een voorwaarde van een pakket dat je per maand betaald dus de eerste rekening zal je binnenkort wel krijgen
Ongetwijfeld! ;D
 
Terug
Bovenaan