• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Telefonie Storing Almere?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Iceman_B
  • Startdatum Startdatum
I

Iceman_B

1326.
Sinds een uur of 3-4 ligt mijn MTA eruit.
Internet doet het wel.

Geen kiestoon op de telefoon, kan dus niet gebeld worden of zelf bellen.
-MTA hangt op "Reg with call server".
-Zowel Tel1 als Tel2 zijn aan het knipperen.

Wie diegene bij UPC die heeft lopen fucken met mijn instellingen die graag repareren?
Volgens de statuspagina is er (natuurlijk!) geen enkele storing bekend.
Ook meerdere keren powercyclen mocht niet baten.
 
Hier in Zevenaar (dus niet in de buurt) precies hetzelfde verhaal. Net een kwartier aan de lijn gehangen met de helpdesk, maar die eikels zitten daar wsl weer met twee man. Ik heb die telefoon nodig voor mijn werk, echt weer eens goed klote.
 
Iceman_B zei:
1326.
Sinds een uur of 3-4 ligt mijn MTA eruit.
Internet doet het wel.

Geen kiestoon op de telefoon, kan dus niet gebeld worden of zelf bellen.
-MTA hangt op "Reg with call server".
-Zowel Tel1 als Tel2 zijn aan het knipperen.

Wie diegene bij UPC die heeft lopen fucken met mijn instellingen die graag repareren?
Volgens de statuspagina is er (natuurlijk!) geen enkele storing bekend.
Ook meerdere keren powercyclen mocht niet baten.

wijk 1326 heeft (deels) een paar uur zonder stroom gezeten. Daarna moesten alle modems aanloggen.
Ik zelf had vanochtend ook dat probleem.. Heb de modem na een resetcylce niet helemaal online gekregen, dus een recycle gedaan zonder dat de stekker voor tel 1 en/of 2 in de modem zat en toen ging het goed...
 
Bij mij dut ie het nu weer uit zichzelf.
@Triple_NL: bedankt voor de tip van powercycle zonder stekkertje, komt vast nog wel eens van pas...
 
bij mij in Almere 1335 gisteren in de middag ook geen telefoon, omstreeks 17.00 weer kunnen bellen na een reset.

Omstreeks 19.00 wederom geen telefoon, een reset om 20.30 bracht de telefoon weer terug online. In beide gevallen wel internet.

Ook hier regelmatig dat internet + telefoon wegvalt, bijna een dagelijks ritueel om naar de meterkast te lopen en de power er 30 sec. vanaf te halen, zelfs m'n dochter kent deze truck al......dus zwaar irritant.

Polderboy
 
polderboy zei:
bij mij in Almere 1335 gisteren in de middag ook geen telefoon, omstreeks 17.00 weer kunnen bellen na een reset.

Omstreeks 19.00 wederom geen telefoon, een reset om 20.30 bracht de telefoon weer terug online. In beide gevallen wel internet.

......

Mja er gaat iets niet goed met telefonie... ook niet tijdens een resetcycle.
Bij mij "zat een ingesprekstoon op de lijn" waardoor de modem de telefoonlijn niet kan aanmelden bij de centrale.
Ik heb het nu enkele keren gehad deze week. Pas na het "stekker truckje" is het minder.

Ben benieuwd of dit minder gaat worden
 
Almere hier. Telefoon doet het gewoon. Laatste weken ook geen problemen ondervonden verder.
 
avds69 zei:
Almere hier. Telefoon doet het gewoon. Laatste weken ook geen problemen ondervonden verder.

Hier ook Almere, maar kennelijk een andere. Vanmorgen tweemaal telefoon uitgevallen tijdens een gesprek en het was noodzakelijk de modem te resetten voordat de lijnen (2) weer gingen werken.
 
1326.. geen telefonie meer
tel 1 en 2 knipperen constant, internet zelf werkt prima

Reset cylces maken geen verschil ( ook niet zonder stekker)
 
Iceman_B zei:
1326.
Sinds een uur of 3-4 ligt mijn MTA eruit.
Internet doet het wel.

Geen kiestoon op de telefoon, kan dus niet gebeld worden of zelf bellen.
-MTA hangt op "Reg with call server".
-Zowel Tel1 als Tel2 zijn aan het knipperen.

Wie diegene bij UPC die heeft lopen fucken met mijn instellingen die graag repareren?
Volgens de statuspagina is er (natuurlijk!) geen enkele storing bekend.
Ook meerdere keren powercyclen mocht niet baten.

exact same probleme here..

denk dat de stroomstoring roet in het eten gooit.
Vanochtend was het mij nog gelukt om hem te resetten... nu niet meer...
 
Terug
Bovenaan