• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Telefonie hapert sinds enkele weken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ChelloN00b
  • Startdatum Startdatum
C

ChelloN00b

Ben al sinds een jaar of twee een UPC-beller. Dat beviel me tot nu toe best goed. Heel af en toe werkte het niet maar dat was maar zelden.

Sinds 2 a 3 weken heb ik regelmatig problemen. Al twee avonden zeker 2 uur totaal niet bereikbaar en ook niet naar buiten kunnen bellen. Verder komt het regelmatig voor dat ik opneem en ik niemand hoor terwijl de andere kant mij wel hoort. Ook gebeurt het soms dat ik geen kiestoon heb. Of wel een kiestoon maar gewoon niet kan bellen. Verbinding met internet is er op die momenten wel.

Wat is er toch aan de hand? Meer slechte ervaringen de laatste 2 a 3 weken in de regio Nijmegen?
 
Het lijkt erop alsof je last hebt van een storing, dat kan vanalles zijn.
- Je geeft aan dat internet op dat moment wel werkt, maar werkt het ook goed?
- Heb je hetzelfde probleem met een ander telefoontoestel?
- Als je geen kiestoon krijgt: wat gebeurt er dan als je jezelf belt? Is dat 'in gesprek' of gaat de lijn gewoon over?
- Wat zijn de signaalwaarden die je uitleest op http://192.168.100.1 op een 'goed' moment en hoe ziet dat er uit op een 'slecht' moment?

Zomaar een paar vragen die wat meer duidelijkheid kunnen geven ;)
 
plankie zei:
Het lijkt erop alsof je last hebt van een storing, dat kan vanalles zijn.
- Je geeft aan dat internet op dat moment wel werkt, maar werkt het ook goed?
- Heb je hetzelfde probleem met een ander telefoontoestel?
- Als je geen kiestoon krijgt: wat gebeurt er dan als je jezelf belt? Is dat 'in gesprek' of gaat de lijn gewoon over?
- Wat zijn de signaalwaarden die je uitleest op http://192.168.100.1 op een 'goed' moment en hoe ziet dat er uit op een 'slecht' moment?

Zomaar een paar vragen die wat meer duidelijkheid kunnen geven ;)

1. Ja, internet werkt dan goed. Maar zal er eens nauwkeuriger op letten. Lang niet altijd heb ik internet aan staan als de problemen met telefonie optreden...
2. Ja, normale telefoon is Siemens, heb ook nog een Ericsson (op slaapkamer) ook die heeft dezelfde problemen.
3. Meestal geen toon, maar ook wel eens in gesprektoon.
4. Signaalwaarden ga ik bekijken en post ik hier vanavond of binnenkort. Zie hieronder:

Code:
RF Parameters
Downstream
 	Freq/Power: 	514.750 MHz 	-1 dBmV 	 
 	Signal to Noise Ratio:  	33 dB 	 
 	Modulation:	QAM256	 
Upstream
 	Freq/Power:	38.608 MHz 	47 dBmV 	 
  	Channel Type: 	DOCSIS 1.x (TDMA)	 
  	Symbol Rate: 	2560 kSym/sec	 
  	Modulation: 	QAM16
 
Hier hetzelfde.
Ik woon ook in de regio Nijmegen en heb na 1 jaar probleemloos gebruik sinds 3 weken een onbetrouwbare telefoonverbinding (geen kiestoon, in gesprek toon, nummer niet bereikbaar).
Internet ligt er bij mij dan ook uit (of is heel traag). Na een modem reset blijft ie dan op het 'online' lampje steken, oftewel geen verbinding met UPC.
Indien alles goed werkt zijn dit de signaalwaarden:

Downstream
Freq/Power: 395.000 MHz -6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 36 dB
Modulation: QAM256

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
Freq/Power: 21.400 MHz 49 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)

Symbol Rate: 2560 kSym/sec

Modulation: QAM16

Ik zal ook eens de signaalwaarden proberen uit te lezen als het niet goed werkt.
 
Telefoon vorige week geinstalleerd.... Nieuwe toestellen gekocht (had hiervoor ISDN).
Wil er vanavond mee gaan bellen en wat denk je... het werkt niet!!!!! (heeft het tot gisteren wel gedaan...)

Wat is er aan de hand.. Wachttijd bij UPC meer dan 10 minuten....

Is dit nu toch de bekende kat in de zak en had ik ISDN nooit moeten opzeggen?

Rob
 
Het werkt niet is de makkelijkste uitspraak, helaas kan je er zo weinig mee als je ook de vraag stelt wat er aan de hand is... Wat heb je gedaan/gezien?

- Wat voor modem heb je?
- Branden de juiste lichtjes?
- Gaat tel1 branden cq knipperen als je de lijn opneemt?
- Modem gereset?
 
werkt niet is inderdaad heel gemakkelijk gezegd.... het werkt gewoon niet..
Alle opties om het eventueel te herstellen heb ik al doorgevoerd, zelfs voordat ik hier ging posten...

Inmiddels is UPC ook bezig.. Weten niet wat er aan de hand is... kan een paar dagen duren..

Ga upc ook de opdracht geven om mijn nummerovername bij kpn niet meer te regelen. Ik wacht toch nog wel even voordat ik de knp ga opzeggen....
 
rdh zei:
werkt niet is inderdaad heel gemakkelijk gezegd.... het werkt gewoon niet..
Alle opties om het eventueel te herstellen heb ik al doorgevoerd, zelfs voordat ik hier ging posten...
Je geeft te weinig informatie om er iets zinnigs over te zeggen.
 
Wat kan ik meer melden dan: de telefoon werkt niet.... alle opties al uitgeprobeerd (opnieuw aanmelden, resetten)...

Inmiddels UPC gebeld... en die weten het ook niet...

Wat moet ik dan meer melden?
 
Half uur met upc aan de lijn gehangen.... maar ik heb weer telefoon.....

Dank UPC voor de vlotte afhandeling
 
Terug
Bovenaan