• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Tele 2 nummerportering naar Ziggo: nóg een klant waar het half af is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TukkerXL

Ook ik heb het bekende probleem:
- Ik kan niet meer gebeld worden via Tele2
- Ik kan "nog" niet gebeld worden via Ziggo

Er zal weinig aan te doen zijn, maar wellicht dat bij genoeg klachten iemand bij Ziggo op het idee komt om de communicatie met Tele2 te verbeteren:

- op 17 juli is om 19.00 uur mijn Internet & TV keurig werkend afgeleverd door de monteur.
- in de nacht van 17 op 18 juli heeft Tele2 rond 0.00 uur mijn nummer "uitgezet": ik kan wel bellen, maar niet gebeld worden.
- op 18 juli om 12.00 uur staat volgens medewerkster 1 van de klantenservice "de nummerportering op Pending", wat volgens haar betekend dat "ze wachten op een bevestiging van Tele2 dat zij het nummer hebben vrijgegeven."
- op 18 juli om 19.00 uur kunnen ze bij Ziggo niets doen want volgens medewerkster2 "Dat is een automatisch proces waar wij geen invloed op hebben".
- vandaag, op 19 juli is mijn zoontje jarig, en zijn we nog steeds niet bereikbaar.
- vandaag 20 juli. Op advies van weer een andere medewerker het Modem gereset om 9.30 uur. Om 13.00 uur nog geen verbinding. Om 17.00 uur gaat eindelijk de telefoon over.

Welke medewerkster ook gelijk heeft: Er is iets mis met de communicatie en/of de automatisering tussen Tele2 en Ziggo: Ik ben de zoveelste met hetzelfde probleem.
Problemen zijn er om opgelost te worden, maar Ziggo schijnt te vinden dat dit een probleem van de klant is, en niet van Ziggo.

Status: Op 20 juli waren we om 17.00 uur weer bereikbaar.:applause: Het heeft dus bijna 3 dagen geduurd, en 6 telefoontjes gekost.:censored:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Normaal gesproken had het zo moeten werken:

Je Ziggo internet modem wordt aangesloten. Zodra dit gebeurd is herkent het systeem van Ziggo dat je modem online is en start automatisch het porteringsproces. Je hebt op dat moment een telefoon aansluiting van Ziggo en daarmee kun je dus uitgaand bellen. Op dat moment heb je ook nog steeds een internet en telefoon aansluiting van je 'oude provider'. Binnenkomende gesprekken komen dus nog via de 'oude' lijn binnen. Wanneer de oude provider je lijn gaat afsluiten stuurt de oude provider je daar een bericht (meestal per brief) over dat op datum xxx je lijn geporteerd en afgesloten wordt. Op die afgesproken datum gaat de routering van je nummer over naar ziggo en krijg je inkomend ook telefoontjes via Ziggo binnen. Het is dan meestal handig om zowel je oude als je nieuwe telefoon aangesloten te hebben, zodat je via beide providers gebeld kunt worden. Dat hele proces duurt meestal minder dan 2 weken.

Maar....
Als je bijvoorbeeld zelf je abonnement beeindigd hebt bij je oude provider op een bepaalde vaste datum, dan stopt op die dag je abonnement bij die provider, maar je nummer is dan nog niet geporteerd. Als het porteringsproces dus pas start (doordat je modem online is op die datum) duurt het een paar weken voordat dit proces klaar is.
Als je dus zeker wilt zijn dat je telefoon niet onbereikbaar is moet je het porteren en opzeggen via Ziggo laten lopen en nooit op de datum dat je modem geplaatst wordt je oude abonnement opzeggen. Beter een paar dagen dubbel betalen dan dat je onbereikbaar bent.
 
Zo zou het inderdaad moeten werken

Ik ben het helemaal met je theorie eens en heb het daarom ook allemaal goed geregeld:
- Het opzeggen en nummerovername is helemaal door Ziggo geregeld. Ziggo heeft het Tele2-abonnement per 1 oktober 2012 opgezegd. is inmiddels via tele2mail ook bevestigd. Internet van tele2 doet het ook nog steeds ik kan ook nog steeds bellen via Tele2.

Helaas kan ik in de praktijk al vanaf 18 juli 0.00 uur niet meer gebeld worden.

Ziggo zelf denkt trouwens dat het nummer binnen 48 uur na activering van het modem overgedragen zou moeten worden.

Kijk maar eens in de verschillende fora zoals Radar e.d. : Ik ben niet de eerste die dit overkomt.
Het maakt me niet uit wáár het fout gaat: Tele2, Ziggo of beide.
Probleem hier is dat het voor Ziggo geen fout is: "De procedure loopt, u moet gewoon geduld hebben". Terwijl er wel degelijk een fout in de communicatie met Tele2 zit.
Waarschijnlijk wil Ziggo dat Tele2 de procedures aanpast terwijl Tele2 vindt dat Ziggo zich maar aan moet passen.

Mijn kinderen van 9 en 11 weten al dat "jouw schuld/nietes, jouw schuld"-geschreeuw alleen maar tijd kost, en niets oplost.
Het wachten is nu op een Manager die bedenkt dat de kosten voor Ziggo hier in extra belasting van de Klantenservice zitten, én dat er Tele2 klanten zullen zijn die hierdoor niet willen overstappen: Die lezen ook dit soort fora. En dat het dus loont om met tele2 afspraken te maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan