• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Tel1 blijft uitgaan

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dbm
  • Startdatum Startdatum
D

Dbm

Hallo allemaal,

Na op het forum rond te hebben gekeken zie ik niet iets erover staan dus hierbij mijn vraag.

Mijn modem heeft het al eens eerder gehad, maar dat was kort nadat ik de modem had geinstalleerd (3 dagen erna). Mijn Tel1 lampje ging namelijk zomaar uit en ging niet meer aan. Na een aantal tests werkte telefonie gewoon en dacht dat dit met 2 dagen wel weg zou zijn. Niets bleek minder waar maar bellen lukte nog gewoon.

Modem herstart en Tel1 ging weer netjes branden.

Vandaag merkte ik dat het Tel1 lampje wederom uit is gegaan. Ditmaal na 26 dagen van onlinetime van de modem. Wederom een test gedaan of ik bereikbaar was en dit was het geval.

Maar ik vraag mij dus af. Waarom gaat mijn Tel1 lampje telkens uit? Maar werkt alles wel goed? In mijn CM state ziet het er als volgt uit.

https://img31.picoodle.com/img/img31/4/5/26/f_naamloosm_fda98c6.jpg

Hier zie je dus dat deze Not started is, terwijl deze voorheen Complete stond. Ik vraag mij af hoe dit zomaar kan veranderen, en telefonie toch nog goed werkt?
Is dit een bekend probleem, of heb ik weer een raar geval in me handen?

Bij voorbaat dank.
 
Dit ben ik vaker tegengekomen. Het lijkt erop dat het een klein bugje in de firmware is, het heeft verder geen invloed op het functioneren van de telefoonlijn.
 
Dat lampje gaat bij mij ook uit en het is ook door meer mensen gemeld. Het maakt zoals je zelf al gemerkt hebt niets uit.
De meldingen in jouw logfile heb ik soms ook en ook dat heeft geen invloed op de werking.
Waarom dat lampje steeds uitgaat weet ik niet, maar het lijkt normaal te zijn.
 
Ik heb mij er ook over verbaasd maar telefoon blijft gewoon werken.
Echt normaal lijkt het me niet maar zolang alles gewoon werkt......

Ik heb problemen met de #31 functie gehad maar dat had daar ook niets mee te maken.
 
Normaal is het zeker niet. Als het lampje uit is en je kijkt op de webpagina van je modem (http://192.168.100.1) dan zie je dat er GEEN telefonie is aangemeld. Dit is beter te zien op de CM Status pagina, daar zie je dat het telefoniegedeelte niet juist is aangemeld (alleen streepjes of errors). Alleen door resetten (stroomloos maken) en door geforceerd een kiestoon te krijgen (als beide leds van de telefoon knipperen) wordt de aanmelding bij de server wel juist uitgevoerd (zolang het mag duren) en blijft tel1 lampje wel branden na verbreken van de verbinding. Maar het is geen blijvende oplossing.

Dat er (in eerste instantie) lijkt alsof de telefoonlijn er niet onder te lijden heeft of dat er functioneel niets mis is met de lijn betwijffel ik. Als het al een bug is (net als dat irritante blijven knipperen van het link ledje) moet dit opgelost kunnen worden aangezien meer mensen dit al hebben geconstateerd. Ik heb de afgelopen drie (!) jaar met UPC Customer Communications (what's in a name) moeten vechten voor een goed werkend pakket diensten dat ik afneem. Maar het schijnt dat de "systeembeheerders" er geen oplossing voor kunnen vinden voor de problemen (waaronder ook dit verschijnsel) dat ik heb aangegeven. Men schuift het probleem af door mij een brief te sturen met excuses en een aanbod voor vergoeding. Aan het einde van het contract mag ik dan zelf besluiten weg te gaan of te blijven :gestoord2:. Is dit jullie manier van klantenbinding? Heren/ dames van UPC, doe hier nu eens structureel iets aan!!
>:(

Tot nu toe is verder leed (klopt af op hout) bespaard, maar de ergernis en paranoia kijken naar de statusleds van het modem blijft als eea weer eens niet werkt. Misschien dat dit: :knuppel2: voor mij de oplossing is als dat #$%@ modem weer eens de geest geeft.
 
Klopt, op het hoofdscherm staat dit inderdaad dat telefonie niet is aangemeld, dit dacht ik dus ook de eerste keer. Doch, geforceerd een kiestoon krijgen?? Wat bedoel je daarmee? De telefoon opnemen? Vanavond nog een lang gesprek gehad, zowel uitgaand als inkomend, maar beide keren geen Tel1 lampje die gaat knipperen....

Dat de link lamp blijft knipperen.. ach ja. dat zei zo de ARP storm zoals reeds gezegd. mijn verbinding lijdt er niet onder das het belangrijkst. Zelfde als de Tel1 lampje hier. Het deert me niet zolang me verbinding er niet onder lijdt. Vandaar dit topic ook. Als ik de enige ben is het een probleem. Ben ik 1 van de vele en werkt alles daar ook naar behoren.... Dan heeft het geen prioriteit nee bij UPC. Das begrijpelijk.
 
Ik wilde net hetzelfde melden, maar ik zie dat dat dus niet meer nodig is! ;)

Mijn verhaal is precies hetzelfde: ook één keer kort na de installatie en weer gisteravond. Wel vreemd dat het, net als bij jou, ook gisteren weer optrad... ??? Als het bij meer mensen gelijktijdig gebeurd, dan zou het duiden op een netwekstoring, i.p.v. een firmware-foutje;
is het bij meer van jullie ook gisteren weer opgetreden?

Alles werkt inderdaad nog wel, maar toch is het vervelend: ik gebruik, net als vele anderen, ook het LEDje om te controleren of alles nog in orde is en dat kan ik nu dus niet zien... :-\ Of ik moet hem weer resetten natuurlijk.
 
Dbm zei:
...(knip) .... Doch, geforceerd een kiestoon krijgen?? Wat bedoel je daarmee?

Volgens mij schreef ik toch duidelijk....

Alleen door resetten (stroomloos maken) en door geforceerd een kiestoon te krijgen (als beide leds van de telefoon knipperen)

Idd, de hoorn van de haak nemen als beide leds (tel1 en 2 knipperen na reset. Na opleggen blijft Tel 1 wel branden.
 
Shadowranger zei:
Volgens mij schreef ik toch duidelijk....

Idd, de hoorn van de haak nemen als beide leds (tel1 en 2 knipperen na reset. Na opleggen blijft Tel 1 wel branden.

Zonder het opnemen na de reset werkt het ook gewoon hoor, daarom snapte ik de geforceerde kiestoon niet, omdat ik het las als aparte oplossing en niet deel van de reset oplossing.

maakt verder niet uit. Ik zal mijn modem nu gewoon eens aanlaten zonder reset, om te kijken of deze bij de volgende DHCP renewal weer netjes wordt aangemeld.
 
Ik heb ook al een paar weken die meldingen in de CM status. Telefoon werkt echter gewoon, het zal dus inderdaad wel een foutje in de firmware zijn.
 
Terug
Bovenaan