tel.1 blijft knipperen , geen kiestoon

J

jw

Ik had afgelopen woensdag de nieuwe modem geinstaleerd en alles werkte goed , internet en telefoon.
omdat mijn nummer nog niet om is had ik de telefoon nog even uit de modem gehaald.
maar nu probeer ik het weer en er blijft nu constant een lampje knipperen... tel1
bij de betekenis van knipperende lampjes staat dat de haak er dan naast ligt ;)
maar er is op dat moment nog helemaal geen telefoon aangesloten ?? ook als ik een telefoon aansluit blijven de lampjes knipperen...zelfs na een reset.
de status link pagina http://192.168.100.1/ kan ik niet bereiken dus heb geen verdere info
heeft iemand dit wel eens gehad ?
 
Mr. 97k5ixS744 zei:
Kun je wel internetten?

ja , internet werkt prima... supersnel zoals gewoonlijk :)
ook geprobeerd om via de chello.upc.nl pagina de modem opnieuw aan te melden , maar geen resultaat
 
Je moet even met de hd bellen en melden dat ze je voip even opnieuw provisionen, dan is het opgelost :)

De telefooncentrale (intern "mta" genoemd) is waarschijnlijk onbekend in de huidige MTA MAC registratie..
 
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem.

Geen telefonie meer, geen kiestoon...

Het de HD gebeld en die hebben gezegt dat ik een keer opnieuw moet registreren via https://62.179.105.77/
Dat heb ik gedaan maar zonder succes. Ik kan nog steeds niet bellen of gebeld worden.....
 
Als tel-1 blijft knipperen nadat je chello hebt geprovisioned via 62.179 enz. dan is het noodzaak om contact op te nemen met upc.

Dit kan via https://qmail.upc.nl of 0900-1580 - vermeld dat tel-1 blijft knipperen en dat het modem opnieuw geprovisioned moet worden voor telefonie. Het probleem kan terugkomen wanneer je weer via 62.179 of prov.upc.nl aanmeld na nieuwe router/pc/netwerkkaart geinstalleerd hebt. UPC heeft al aangegeven dat hiervoor een oplossing gezocht wordt.
 
opnieuw provisionen werkt niet bij mij , werk voor de storingsdienst >:D
 
Wanneer ik gisteren mijn eigen nummer belde kreeg ik een stem die vertelde dat het nummer niet beantwoord werd of zo iets in die richting.
Als ik nu naar huis bel gaat hij 1 keer over en dan valt hij in een soort in gesprek toon......

Vanavond maar weer eens bellen. Heb gisteren al mijn beltegoed er door heen gedraaid met het bellen naar de HD. Eens proberen of ik ze vanavond direct terug kan laten bellen.
 
Chima zei:
Als ik nu naar huis bel gaat hij 1 keer over en dan valt hij in een soort in gesprek toon......
Laat me raden, bij CM State staat er 'In Progress Telephony-Reg with Call Server'?
 
Het werkt weer....

Kreeg gisteravond ook nog het volgende mailtje terug van de HD.

Via het contactformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Hierover informeren wij u als volgt.

Uit onderzoek wat wij hebben verricht naar aanleiding van uw vraag hebben wij geconstateerd dat de registraties van het modem niet volledig waren, hierop hebben wij de registraties aangepast en het modem gereset. door de wijziging komt het modem nu weer online met een actieve telefoon verbinding, zodoende zijn er binnen ons netwerk geen problemen meer te vinden.

Als u geen kiestoon hoort, dan kunt u het beste contact opnemen met onze helpdesk (0900 1580, 10ct p/m). De helpdesk is geopend op maandag t/m vrijdag van 8 uur tot 22 uur en op zaterdag en zondag van 10 uur tot 22 uur.
 
Terug
Bovenaan