• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

tekst in mail niet te verzenden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter zwiebel
  • Startdatum Startdatum
Z

zwiebel

Anderhalve week geleden kwam ik op een RBL-listing. Deze blokkade heeft 48 uur geduurd en sinds de blokkade is opgeheven kan ik geen goede mail meer versturen. Ontvangen doe ik alles!!

Een mail met enkel een ontvanger en een onderwerp komt goed aan. Echter:
- bijlage aan de mail hangen, geen ontvangst bij de ontvanger
- tekst aan de mail hangen, geen ontvangst bij de ontvanger
- tekst en bijlage aan de mail hangen, geen ontvangst bij de ontvanger.

De mails die ik dan verstuur komen keurig in de verzonden items en ik krijg geen foutmeldingen. Mijn PC is rechtstreeks met de Thompson verbonden, dus zonder router.
Ook diverse smtp instellingen geprobeerd op aanraden van de helpdesk, windows opnieuw geinstalleerd, maar niets helpt.

Vervelende is dat webmail goed werkt, dus antwoord onze provider dat het een softwareprobleem bij mij thuis is.

Echter, als ik de laptop bij mijn zwager aankoppel (ook chello) werkt het wel. Dus kan ik gewoon alles ontvangen en versturen.

wie kan mij helpen??
 
Misschien staat er iets in de registry??

kijk ook is of die poorten 25 smtp en 110 pop3 wel goedstaan

zoek is op rbl oid

btw, als het bij jou altijd goed werkte, door oorzaak van buiten niet meer,
ga dan niet de hele zooi teniet doen door naar de helldesk teluisteren.
nou kom je er nooit achter wat het was als het al aan jou lag...
 
Wat moet ik waar in de registry vinden??

In ieder geval staan de poorten goed, smtp en pop3 instellingen.


pfffffff, tja heb naar de helpdesk geluisterd he, dus windows opnieuw. Maar helaas probleem nog niet opgelost. Begrijp er niets meer van.

Heb nl met laptop aangesloten op mijn verbinding hier thuis, en........geen mail te verzenden met tekst en/of bijlage.
Zelfde laptop aangesloten op verbinding van buren (ook chello), en..........mail te verzenden

lijkt mij dus dat er dan een probleem zit bij de verbinding met chello en niet in mijn laptoppie. Chello maar volharden in hun standpunt.'
Andere laptop met vista ipv xp lukt niet. Probeer me suf hier

grtx
 
Even iets mee laten lopen.

Hier het resultaat van mijn verbinding:

HELO default
250 viefep12-int.chello.at
MAIL FROM: <[email protected]>
250 Sender <[email protected]> OK
RCPT TO: <[email protected]>
250 Recipient <[email protected]> Ok
DATA
354 Ok Send data ending with <CRLF..<CRLF>
250 Message received: 20071024083638.NBQS27052.viefep12-int.chello.at
QUIT
221 viefep12-int.chello.at ESMTP server closing connection

Kortom..... mijn bericht wordt wel verstuurd en ontvangen door chello. Echter ik krijg hem NOOIT in mijn postvak in.
Helpdesk zegt dat dit niet bestaat. Ook deze vermelding incl het nummer waaronder zij hem zouden moeten kunnen traceren (20071024083638.NBQS27052.viefep12-int.chello.at) levert geen resultaat op. Conclusie van helpdesk: er zit echt iets bij U fout mijnheer. Hier staat alles goed en U heeft verbinding met internet. Ook webmail werkt naar behoren. Dus ....... het is GEEN probleem van Chello. Installeer Uw windows opnieuw op een virusvrije computer en U heeft weer gewoon verbinding en uw mail doet het.

Deze keer wijs geworden van deze raad en een nieuwe laptop genomen, maar ................. helaas. Het blijft niet werken.
:'( :'( :'( :'( :'(

Ondertussen wordt ik wel heeel >:(

Helaas kent ons gebied geen andere provider, en ons huis beschikt niet over een telefoonlijn. Anders .............
Ben dus genoodzaakt via de kabel met ze in zee te gaan.

Of..........binnenkort toch maar overstappen op een mobiel internetabonnement???
 
Stuur eens een pm naar een van de upc medewerkers hier op het forum, ze kunnen
vaak meer doen dan de helpdesk. 8) En meestal met een positief resultaat.
 
Pfffffffffff

Nog steeds niet opgelost.

En klantenservice en helpdesk zijn niet thuis. Zou teruggebeld worden, niet dus.

Ondertussen tijdelijk opgelost door van een andere smtp gebruik te maken, maar dit is eigenlijk niet de bedoeling. chello dient ervoor te zorgen dat bij de eigen servers alles goed komt.

grrrrrrrrrrrrrrrr
 
Ja hoor, vandaag eindelijk bericht.

Helaas niets positiefs. De oplossing kan gewoonweg niet. Immers dezelfde configuratie via mijn buurman (ook chello/upc) lukt wel. En als hij bij ons zijn laptop aansluit (rechtstreeks op het modem) lukt het ook hem niet.

pffffffffffffffffff

Antwoord van chello/upc:

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.

Wij hebben uw aansluting op alle fronten nagegeken, en kunnen nergens problemen ontdekken.

Wij gaan er vanuit gezien alle systemen, en de medling uwerzijds dat het op de site www.upclive.nl geen probleem oplevert, dat het probleem zich binnen uw pc/emailprogramma/instellingen afspeelt.

Wij adviseren u vriendelijk om de instellingen binnen uw emailprogramma, in combinatie met uw firewall kritisch te bekijken en eventueel aan te passen. Ook de instellingen van uw netwerkkaart gaarne eens controleren.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op https://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland
 
Beste zwiebel,

Een kennis van mij had precies hetzelfde. Ik heb zeker een uur met een medewerker van Chello aan de telefoon gehangen. We hebben verschillende tests gedaan en de medewerker vond het ook erg vreemd. We kwamen er niet uit en hij heeft het doorgegeven aan een andere afdeling.

Een paar uur later na het telefoongesprek deed de e-mail het opeens weer als vanouds. Nu hoorde ik gisteren dat hij weer hetzelfde probleem heeft. Er lijkt toch iets niet helemaal lekker bij Chello te zitten.

Ik vind het heel apart, maar mijn kennis heeft echt precies dezelfde symptomen als jou. Webmail werkt wel gewoon, maar via outlook express werkt uitgaande mail niet. Binnenkomende e-mail krijgt hij wel gewoon binnen.
 
fistula80 zei:
Ik vind het heel apart, maar mijn kennis heeft echt precies dezelfde symptomen als jou. Webmail werkt wel gewoon, maar via outlook express werkt uitgaande mail niet. Binnenkomende e-mail krijgt hij wel gewoon binnen.
Het vreemde aan dit geval is: hij kan wel mailen zolang hij geen body (tekst na DATA) meestuurt...

zwiebel zei:
Helpdesk zegt dat dit niet bestaat. Ook deze vermelding incl het nummer waaronder zij hem zouden moeten kunnen traceren (20071024083638.NBQS27052.viefep12-int.chello.at) levert geen resultaat op.
Denk je werkelijk dat de helpdesk toegang heeft tot dit soort high level information?
 
Ik durf te denken dat het probleem ligt aan je IP-adres. Misschien kun je (zoekfunctie gebruiken) een ander IP-adres forceren en kijken of dat werkt.

Als het je lukt om een ander IP-adres te krijgen, vooral uit een andere range, dan zal het denk ik weer als vanouds werken. Aan de toevoeging "AT" te zien heb je namelijk een 77.xxx.xxx.xxx adres.
 
Terug
Bovenaan