• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Tekst doet vreemd bij Hernoemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
1.965
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Als je een nieuwe map met OPT+ toets aanmaakt, kan je die ook via OPT+ een naam geven, middels vakje Hernoemen. Ook kan je ieder bestand van naam wijzigen, door OK te drukken en Hernoemen te kiezen.
Het alfabet en cijfers verschijnen in venster en je kunt een naam invoeren.

Dit ging voor de Update goed. Na de Update is hier verandering ingekomen en zijn er Bugs ontstaan, die pas na het opslaan van de Naam/wijziging te voorschijn komen.
In Aandachtpunten voor New Release heb ik dit al als één van de punten genoemd.
Tevens dat er te weinig leestekens zijn. Zie Link.
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=36641

Ik heb hier een apart forum van gemaakt omdat nog geen anderen op hebben gereageerd.

Bij mij wordt een bestaande (:) dubbele punt, (;) punt komma, (.) punt, ook een nieuwe punt een (_) underscrore.
Sinds 20012012 zefs een spatie wordt nu een (_).
Dit dus na het opslaan van Hernoemen.

Gerard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel 82 lezenden doch geen reacties.
Heeft mijn Humax dan alleen last van deze kwaal?

Gerard.
 
Na 187 lezers, wijzigd of geeft dan niemand een naam aan zijn film bestanden.
Gaat dit allemaal goed. Missen jullie geen punt komma, dubbele punt en of andere tekens.

Gerard.
 
Wel 82 lezenden doch geen reacties.
Heeft mijn Humax dan alleen last van deze kwaal?
Gerard.
Gerard,
Zou het kunnen zijn dat maar heel weinig mensen gebruik maken van deze hernoemfunctie ?
Ik gebruik deze functie nooit en heb er ook totaal geen behoefte aan.

met vriendelijke groet,
graanpuf
 
Ik hernoem maar heel af en toe een bestand, om een andere bug op te lossen :wink:. Maar herken het probleem niet... Maar heb geen opnames met de benoemde karakters... misschien dat dat het is.

Met welke programma's heb je last? Dan kan ik het eens naspelen.
-------
bug welke ik oplos: soms zijn er bestanden welke niet weg te gooien zijn, ook niet nadat je ze gezien hebt. Een bladwijzer aanmaken is met deze opnamen ook mogelijk. Zelf het preview plaatje / thumbnail wordt niet aangepast. In die gevallen helpt hernoemen van de opname en kan je alles wel weer...
 
Ik hernoem maar heel af en toe een bestand, om een andere bug op te lossen :wink:. Maar herken het probleem niet... Maar heb geen opnames met de benoemde karakters... misschien dat dat het is.

Met welke programma's heb je last? Dan kan ik het eens naspelen.
-------
bug welke ik oplos: soms zijn er bestanden welke niet weg te gooien zijn, ook niet nadat je ze gezien hebt. Een bladwijzer aanmaken is met deze opnamen ook mogelijk. Zelf het preview plaatje / thumbnail wordt niet aangepast. In die gevallen helpt hernoemen van de opname en kan je alles wel weer...
Zou fijn zijn als jij e.a. wil uitproberen. Dan kunnen we zien of jij ook fouten krijgt.

Omdat er steeds meer bewaarde bestanden bijkomen, wordt de lijst van bestanden te lang en onoverzichtelijk.
In de handleiding staat op blz. 42 hoe je mappen kunt maken en hernoemen om daar weer de bestanden naar toe te verplaatsen.
Voor het gemak zal ik even uitleggen wat ik gedaan heb.

Als je toets Media indrukt en dan de OPT+ toets kan je in dat menu een Map aanmaken, gelijk komt een toetsenbord waar je de map een naam mee kan geven, het vreemde haakjes geval is een spatie.

Ik heb de volgende Hoofdmappen gemaakt:
Actie en Avontuur
Documentaires
Drama (kommaatje s is niet mogelijk)
Familiefilms
Musicals
Tekenfilms en Animatie

Als je deze mappen hebt aangemaakt, kan je het desbetreffende bestand naar de bijhorende map verplaatsen.
Selecteer een bestand, druk op OPT+ kies verplaatsen, venster met HD map en Drive 1 verschijnt ( heb begrepen dat jij ook Ext. drive hebt) kies de Interne Drive druk OK, nu krijg je het rijtje mappen te zien dat je net gemaakt hebt. Selecteer met pijltje hoog/laag toets betreffende map en druk op de Rode toets van je afstandsbediening.
Het bestand zit nu in die map. Doe dit met alle bestanden die je wilt bewaren enof gezien hebt.

Soms zijn er series die wekelijks terugkomen en je een eigen mapnaam wilt geven.
Je kunt dan een map in een map maken. B.v. map Documentaires openklikken en OPT+ nieuwe map maken, in mijn geval "Dagboek van een beer" (dat elke woensdagmiddag op NED2 Natuur op 2 wordt uitgezonden) tot nu toe vijf delen.
Het bestand vermeld alleen Natuur op 2, ik plaats daar dan achter Dagboek van een beer Deel 1 of 2, 3 etc. en plaats ze vervolgens in aangemaakte map.

Als je de mappen naar je Externe schijf wilt verplaatsen, Selecteer dan Drive 1, de bestanden en mappen worden dan naar Drive 1 gecopieerd.
Je kan dan het orginele bestand op de Interne schijf wissen.
Ook kan je gewoon mappen aanmaken via de Humax op je Externe schijf. Nu is alles veel overzichtelijker, zelfs FTP Filezilla kan met deze mappen structuur overweg.

Alles ging goed tot na de Update, toen verschenen er underscores op de spatie plekken na het opslaan. Punten (.) idem dito zoals ik eerder vermeld heb.
Het geeft geen problemen met afspelen, maar als je Media opend staat het wel enorm slordig en behoord ook niet zo te zijn.

Hoop dat je dit bij jou wilt uitproberen en ben benieuwd met de resultaten.

Vriendelijke groeten,

Gerard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou fijn zijn als jij e.a. wil uitproberen. Dan kunnen we zien of jij ook fouten krijgt/QUOTE]
Ik heb 2 mappen op de interne en 2 op de externe schijf en ook titels gewijzigd.
Een probleem heb ik bij het naamgeven niet geconstateerd.
(Behalve dat verplaatsen kopieeren is).
 
Naar een andere schijf dan natuurlijk.
Zou je e.a. willen uitproberen zoals ik heb eerder heb aangegeven op de Interne schijf en dan ook mappen in mappen plaatsen, bestanden hernoemen, ook cijfers en (.) punten plaatsen.
Alvast bedankt.

Ik denk dat juist spaties, cijfers, punten etc. onderdelen kunnen zijn van programmerings fouten.

Gerard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan