• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Technicolor TC7210 FTP instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

muziek60

Goede avond allen,

Met het oude Motorola Modem en een Sitecom router had ik portforwarding aangezet naar mijn NAS wat tot gisteren perfect werkte.
Nu het nieuwe modem ook hier port forwarding aangezet naar het IP adres van de nas locaal wel benaderbaar via het netwerk maar buitenaf niet?

Wat doe ik verkeerd of hoe zet ik het systeem zo op dat mijn sitecom WL351 dit realiseerd zoals voorheen.

Overgestapt van oude situatie naar nieuwe vanwege problemen met philips TV met Cam module kanalen niet selecteerbaar na reset van Ziggo wel weer dan weer blokkend beeld idem met mijn Cisco digitale ontvanger / recorder.

Nu loop ik tegen dit probleem aan wie o wie heeft het verlossend antwoord daar ik mijn NAS moet kunnen bereiken vanaf afstand.
 
Het oude Motorola modem was zeer waarschijnlijk alleen een modem. De Technicolor TC7210 is een modem-router. Hierdoor is dubbele portforwarding nodig als de WL-351 nog gebruikt wordt. Het makkelijkste (als u de WL-351 nog gebruikt) is om de WL-351 als access point in te stellen en het port forwarding te laten regelen door de Technicolor. De NAS zal dan een nieuw IP-adres toegekend krijgen door de Technicolor, dus die dient daarvoor gebruikt te worden. Het instellen als van de WL-351 als access point kan als volgt:

1. Neem plaats achter een computer die verbinding heeft met de router (graag via een kabel verbinding maken)
2. Open een browser (bv. Internet Explorer), tik in de adresbalk http://192.168.0.1 en druk op Enter
3. Log in met gebruikersnaam/wachtwoord die op de sticker staan op uw router. (meestal admin/admin of admin)
4. Klik op 'Status' en kies het tabblad 'DHCP Server'
5. Wijzigt u hier het IP adres van de Sitecom router naar een IP adres in het bereik van uw modem-router en buiten het bereik van de DHCP IP-range van deze modem-router.
Bijvoorbeeld:
Als uw eerste modem-router te benaderen is op 192.168.178.1 en het DHCP bereik heeft van 192.168.178.10~200, wijzigt u dan het IP adres van uw Sitecom router naar 192.168.178.2
6. Kiest u voor de waarde 'Disabled' bij het label 'DHCP Server'
7. Klik op 'Apply' om de instellingen op te slaan.
8. Plaats de kabel tussen de eerste modem-router en uw Sitecom router in een van de (gele) LAN poorten van uw Sitecom router (dus niet de WAN poort)

Werkt de verbinding hierna niet, start dan de apparaten even opnieuw op (PC en router). Na het instellen gebruikt u het zojuist onder LAN IP ingevulde IP-adres om de router te benaderen.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
 
Technicolor TC7210 FTP

Goede middag Allereerst bedankt voor de reactie vanuit Sitecom;

Lokaal werkt alles na wat aanpassing ten aanzien van de IP adressen echter extern via FTP is de NAS niet bereikbaar nieuwe IP adres wat ik heb van Ziggo totaal geen verbinding.
Locaal is alles wel bereikbaar ook de WIFI welke ingesteld staan in de Sitecom werkt feilloos.

Maar het bewuste probleem voor extern mijn NAS te bereiken blijft hetzelfde probleem.

Ik heb de USB uitgeschakeld zal wel een verwijzing in de TC7210 naar het IP adres 192.168.178.11 Linux NAS Ziggo welke ik niet kan uitschakelen mogelijk dat deze roet in de werking gooit dat deze nu hierna probeert te gaan zonder dat daar iets aan hangt?

Wachtend op een passende oplossing daar ik anders alsnog alles zal stoppen en overga naar KPN waar anderen ook al naar toe zijn overgestapt vanwege dezelfde problemen.

NAS welke ik hier heb zijn er twee beide hetzelfde probleem voorkeur is de Dlink DNS320 heb ook een Freecom Network Drive Pro maar krijg ze beide niet aan de gang ftp alsmede SFTP niet.

Alles werkte met het oude Motorola modem en de Sitecom router perfect alleen TV problemen, nu soms nog heel even blokjes met de Horizon media box niet hinderlijk maar geen NAS mogelijkheid meer wat bij mij op de 1 ste plaats staat oude modem al opgestuurd daar ik dit niet had verwacht anders zou ik per direct terug willen naar de oude situatie.

Ook klopt op de smartkaarten mijn kanalen pakket niet op mijn cisco en Humax zijn de te ontvangen kanalen niet hetzelfde terwijl ik voor 1 abonnement betaal en niet voor verschillende kanaal pakketten wat mij ook niet gemeld is nog een punt wat verbeterd dient te worden dat na wijziggingen alle andere gedane activatie gelijk goed gezet dienen te worden.

Telefonisch support krijg je als antwoord dat dit niet onder hun service valt terwijl het wel in de nieuw geleverde apparatuur veroorzaakt wordt ben er alles behalve tevreden over en verwacht een passende oplossing van Ziggo of alles terug naar het oude daar zoals ik het kan beoordelen het probleem in het nieuwe modem zit.


Groeten Rien
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Technicolor modem externe benadering

Vandaag op advies van Ziggo Chris Helpt gebeld.

Alles doorgelopen alles staat goed in de technicolor; echter port scan levert op dat al mijn externe poorten dicht staan?
Nogmaals settings doorgelopen staan allemaal goed DMZ actief gezet ook niet bereikbaar?
Ziggo gebeld en getracht antwoord te krijgen daar Chris helpt melde dat of mijn technicolor defect is of vanuit Ziggo staat alles dicht, dat er vanuit Wan zijde naar het modem niets gerealiseerd kan worden ruim 1 uur aan de telefoon gezeten niets wijzer geworden men kan een monteur sturen echter alleen op tijden dat het mij niet schikt hebben een zoon welke naar school moet.

Ik ga er vanuit dat ik niet de enige ben met dit probleem Ziggo wat gaan jullie doen aan dit probleem daar de oude situatie alles werkte en nu al mijn poorten dicht staan en jullie doodleuk melden dat er geen support op de technicolor terwijl hun het apparaat leveren als het meest geavanceerde apparaat maar van buitenaf ( Wan ) werkt er niets meer?

Mooi vergelijk ik koop een nieuwe auto maar voor service hoef ik nooit te komen?

Wat is dit voor mentaliteit de problemen van UPC worden op het Ziggo netwerk gecreeerd maar oplossen ho maar.

Een zeer ontevreden klant welke niet akkoord gaat met een 12 maanden contract.
Daar niet geleverd wordt wat overeen is gekomen te weten dat alles hetzelfde zou werken maar beter sneller dan de oude situatie.
 
Al mijn poorten staan dicht sinds het nieuwe TEcnicolor Modem / router

Wie kan een oplossing bieden?

ZIGGO doet er niets aan geeft geen ondersteuning op NAS terwijl HUN alles dicht hebben gezet of ik heb een defecte modem router ontvangen deze wordt ook niet omgewisseld, krijg als enige optie dat er een monteur langs kan komen welke het geheel juist heeft geinstalleerd en dus niet goed werkend heeft achter gelaten daar anders alles zou moeten werken?

Vandaag toch nog maar een andere invalshoek gezocht de leverancier van mijn NAS benadert, deze melde maak je eigen domein aan van de NAS en log op die manier in dan heb je zeker geen problemen met poort 21 wat dus niet wil lukken.
Echter hiervoor moet poort 80 open staan jullie raden het al ook die is gesloten?

Firewal uitgezet anti virus programma verwijdert niets geeft verbetering.

Wie O wie weet hoe dit op te lossen daar de support bij Ziggo het aan alle kanten laat afweten?

Een zeer ontevreden klant welke vanaf het begin af aan bij ziggo zit maar nu toch echt gaat overwegen om een andere provider te kiezen daar hetgeen wat toegezegd is niet wordt nagekomen mijn advocaat melde al dat men mij niet aan het contract vast kan houden daar de overeenkomst niet is nagekomen.
 
Als je de ziggo wifispots niet gebruikt kan je de technicolor door ziggo in de bridgemode laten zetten, dan is het net als de Motorola was alleen een modem en kan je weer alles gewoon in je sitecom router regelen.
 
ZIGGO doet er niets aan geeft geen ondersteuning op NAS terwijl HUN alles dicht hebben gezet of ik heb een defecte modem router ontvangen deze wordt ook niet omgewisseld, krijg als enige optie dat er een monteur langs kan komen welke het geheel juist heeft geinstalleerd en dus niet goed werkend heeft achter gelaten daar anders alles zou moeten werken?

Ziggo heeft geen poorten dicht staan. Het probleem moet dus in je instellingen zitten. Als het modem defect is werkt het helemaal niet, dat alleen de poortforwarding niet zou werken kan ik me niet echt voorstellen.

Maar even terug naar de basis, want ik zie een heel verwarrend verhaal. Je hebt het ook nog steeds over een sitecom router. Portforwarding gaat niet werken als je router-achter-router gebruikt. Zeker niet met FTP.

Dus eerst de vraag:
Hoe zit je netwerk in elkaar. Wat heb je achter de TC7210 hangen ? Zit je NAS direct daarop aangesloten ? En wat is het ip-adres van je NAS ? Die heb je een vast ip-adres gegeven zeg je, dat is toch wel een ip-adres uit het subnet van de TC7210 en niet uit het subnet van je tweede router ?

Dus geef een schematische opstelling van je netwerk, de ip-range en adres van je NAS.

(daarna weten we meer en kunnen we je een beter antwoord geven)


O ja:
mijn advocaat melde al dat men mij niet aan het contract vast kan houden daar de overeenkomst niet is nagekomen.

Ik zal hier (voorlopig) maar even geen opmerking over maken.....
 
Goede avond allen,

Met het oude Motorola Modem en een Sitecom router had ik portforwarding aangezet naar mijn NAS wat tot gisteren perfect werkte.
Nu het nieuwe modem ook hier port forwarding aangezet naar het IP adres van de nas locaal wel benaderbaar via het netwerk maar buitenaf niet?

Wat doe ik verkeerd of hoe zet ik het systeem zo op dat mijn sitecom WL351 dit realiseerd zoals voorheen.

Overgestapt van oude situatie naar nieuwe vanwege problemen met philips TV met Cam module kanalen niet selecteerbaar na reset van ziggo wel weer dan weer blokkend beeld idem met mijn Cisco digitale ontvanger / recorder.

Nu loop ik tegen dit probleem aan wie o wie heeft het verlossend antwoord daar ik mijn NAS moet kunnen bereiken vanaf afstand.

Wat voor NAS heeft u, en welke port gebruikt u voor ftp?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan