• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Technicolor TC7200 snelheisprobleem. Gebruikt maar 1 kanaal.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pygmee
  • Startdatum Startdatum
P

Pygmee

Ik heb een 120mbit abbo. Zojuist een TC7200 gekregen en geinstalleerd om m'n oude losse Atlanta modems voor telefonie en internet te vervangen.

TC7200 in bridge-mode gezet, wifi uitgeschakeld, direct aan de kabel gehangen en direct aan m'n PC, Speedtest.net resultaat : 42MBit download.
Met m'n eeuwenoude setup haalde ik altijd zonder problemen >100mbit.

40 minuten met de HD aan de lijn gehangen, geen oplossing, dus nu gaan ze me ooit weer terugbellen... Hopelijk lukt dat want het schijnt ook weer een x aantal werkdagen te duren voor m'n telefoon het weer doet.


Je zou kunnen stellen dat ik enigszins teleurgesteld ben.
 
Het is Zondag, dan werkt alles ff trager ;-)

ik denk dat er nog iets in de administratie bij UPC aangepast moet worden.
heb je hem ook al een keer aan en uit gezet (neem aan van wel..maar toch...)?
 
Een modem start altijd op met 1 downstream kanaal (max 50 Mbit/s)/ Later komen er de andere kanalen bij. Afhankelijk van signaalkwaliteit kan dat even duren.
Als je de modem opstart en meteen de snelheid meet heb je kans dat de modem pas op 1 kanaal werkt en niet hoger komt als 40 a 50 Mbit/s.
Hoe is de snelheid nu?
 
Johnny54 zei:
Een modem start altijd op met 1 downstream kanaal (max 50 Mbit/s)/ Later komen er de andere kanalen bij. Afhankelijk van signaalkwaliteit kan dat even duren.
Als je de modem opstart en meteen de snelheid meet heb je kans dat de modem pas op 1 kanaal werkt en niet hoger komt als 40 a 50 Mbit/s.
Hoe is de snelheid nu?

Dat lijkt inderdaad (nog steeds) het geval.
PxiIcQc.png


Wel raar dat de HD me dat niet even vertelt, had me 45 minuten mobiel bellen gescheeld.
Hoe lang duurt het maximaal voor de rest van de kanalen erbij komt ? (Of kan ik dat proces een schop geven ? Power-cycles werken wat dat betreft niet)
 
Normaal gesproken hooguit een paar minuten.
Het langste wat ik zelf ooit heb mee gemaakt was 10 a 15 min.
Ik heb wel gelezen dat bij meer mensen de TC7200 soms lang nodig heeft om volledig online te komen.
Als hij nu nog niet helemaal online is dan duurt het wel echt verschrikkelijk lang.

Je kunt de modem een keer opnieuw starten en hopen dat hij redelijk snel alle kanalen vind, of je wacht de nacht af en kijkt hoe het morgen is.
 
Wat ook kan helpen is een andere startfrequentie.
Probeer de volgende 2 frequenties eens (in hetzelfde scherm als je screenshot)?

338750

of

346750

Na het invoeren en op "frequentie forceren" klikken gata de modem herstarten.
geef de modem uiteraard ff de tijd om online te komen en wacht ff een paar minuten zodat hij de extra streams kan locken.
 
bafplus zei:
Wat ook kan helpen is een andere startfrequentie.
Probeer de volgende 2 frequenties eens (in hetzelfde scherm als je screenshot)?

338750

of

346750

Na het invoeren en op "frequentie forceren" klikken gata de modem herstarten.
geef de modem uiteraard ff de tijd om online te komen en wacht ff een paar minuten zodat hij de extra streams kan locken.

Ik probeer dit even.
Het valt me wel op dat met de eerste frequentie die je noemt die ik probeer, m'n SNR en vermogen nogal anders zijn dan hierboven : 32.2 en -7.3
 
Mijn probleem lijkt dus te zijn dat ik op 1 channel blijf hangen - er worden niet meer channels unlocked.
Als iemand van UPC dit leest - doe er mee wat je wilt :)
 
Terug
Bovenaan