• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Technicolor TC7200 perikelen..

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ron65
  • Startdatum Startdatum
R

ron65

Ik weet dat er al veel geschreven is over de Technicolor TC7200 maar wil toch ook even mijn bevindingen delen misschien dat ieder het herkend of dat je er iets aan hebt.

Op 2,4Ghz heb ik echt alle kanalen en alle instellingen gehad zowel op 20mhz als op breed 40mhz
maak per kanaal geen fluit uit kom 2 meter van de modem vandaan niet eens aan 10mb constante snelheid hij flipt van de 0,2 tot max 10mb en weer omlaag
op sommige kanalen schiet die af en toe wel eens door naar 22 tot 32mb
het is mij opgevallen dat zo gauw ik in de buurt van kanaal 8 of hoger ga het even iets beter gaat
maar hij blijft ook dan flippen 0,2 tot max 8 tot 10mb en weer terug naar 0,2

Op 5Ghz met 20mhz komt die tot wel 87mb !! (Ik heb 100mb down / 5mb up)
het gemiddelde op 5Ghz is ping 11ms ,download 78,92 Mbps , upload speed 4,93 Mbps
tot nu toe is die snelheid op 5Ghz een constante snelheid met de laptop ongeveer 2 meter van het modem.
Het lijkt er dus op dat 5Ghz wel aan de eisen voldoet tegenover de 2,4Ghz niet.
 
Al eens met bv insider gekeken hoeveel routers er op de 2,4 GHz actief zijn bij jou in de buurt?
Misschien zitten alle kanalen wel vol. Dat past ook in het beeld dat je soms een hogere snelheid haalt.
 
Ja hoor insider kan ik en gebruik ik ook en ja er zitten er zat in de buurt maar dan zou ik er ook last van moeten hebben gehad met de Thomson TWG870 en die knalde rustig naar 64mb zonder een krimp.
en dat was in een kamer er verder waar sommige buren de Thomson TWG870 al hier en daar overlapten met wat co-channels er bij overigens wordt er hier wat er zit alleen gebruik gemaakt van het standaard kanaal 11 door de buren verder een paar verder weg op kanaal 5 en 6 de overige kanalen kan ik gewoon gebruiken.


Johnny54 zei:
Al eens met bv insider gekeken hoeveel routers er op de 2,4 GHz actief zijn bij jou in de buurt?
Misschien zitten alle kanalen wel vol. Dat past ook in het beeld dat je soms een hogere snelheid haalt.
 
Mijn eerste tc7200 had ook maar een bereik van enkele 10-tallen centimeters. Dat exemplaar is geswapt, en de vervanger was stukken beter.
Omruilen dus die hap.
 
Het signaal is juist goed ook een kamer verder het probleem zit in de down en upload dit is de 2e al de eerste had dit ook eigenlijk was die omruil dus volkomen nutteloos maar goed de monteur wou hem toch vervangen.
Hij kwam er niet uit en ik vond het lang duren hij is hier een behoorlijk tijd geweest
dus toen besloot die maar het draadloos gedeelte uit te schakelen en heeft die de oude linksys er in geprikt daar kwam ik pas achter toen die weg was maar goed ik had dat zelf toch ook uit eindelijk gedaan


MeesterP zei:
Mijn eerste tc7200 had ook maar een bereik van enkele 10-tallen centimeters. Dat exemplaar is geswapt, en de vervanger was stukken beter.
Omruilen dus die hap.
 
Heeft cash allemaal al voor me gedaan, maar zoals ik aan gaf wou ik enkel me bevindingen delen.
Denk dat we alles wel hebben geprobeerd en dat we gewoon af moeten wachten tot ze eindelijk de problemen oplossen met de technicolor.
Ben er mee opgehouden nog zo probleem waarom je uren extra er meer bezig bent wat de boel ophoud is,
http://192.168.0.1/ De gebruiker is al ingelogd. Er is maar 1 sessie toegestaan
Ik wacht wel af tot ik hier hoor dat alles een beetje naar wens werkt.
In de tussen tijd ga ik beter op zoek naar een goede sneller router die het draadloos wel kan.

blackjack zei:
Staat de nieuwe software al op de TC7200 STD6.01.12?
 
Je kunt uitloggen door http://192.168.0.1/logout.asp in de adresbalk te typen.
Daarna kun je weer inloggen.
 
Dat begrijpen we maar dat gaat meestal niet meer op zeker als de verbinding (tijdelijk) verbroken is geweest en als je een ander ip-nr hebt gekregen bijvoorbeeld na een aanpassing.
Heb je wel gebruik gemaakt van de uitlog knop komt het ook nog steeds voor.
Volgens de instelling zou het 60 minuten duren voor je weer mag inloggen heb het meerdere malen getest zelfs na 24 uur krijg je nog steeds de melding ook op 5 minuten zetten werkt niet blijf hetzelfde.
Enigste wat helpt stekker er uit en er weer in en hopen dat wanneer je bezig bent geweest
goed bent uitgelogt dan lukt het soms wel.

robjanssen zei:
Je kunt uitloggen door http://192.168.0.1/logout.asp in de adresbalk te typen.
Daarna kun je weer inloggen.
 
Even iets heel anders is het normaal dat lanport 4 om de zoveel tijd het internet verbreekt ?
Soms om het half uur dan weer een tijd niet en denk je het is weer goed is.
Hebben meer hier last van en is het een software probleem en nee het zit niet in de lankabel port 123 hebben dit probleem niet.
Wat mis ik me thomson modem...
 
Terug
Bovenaan