• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Technicolor TC7200 - Nog steeds geen werkende FTP portforwarding?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Vierkantdel
  • Startdatum Startdatum
V

Vierkantdel

We maken gebruik van het Horizon pakket inclusief een Technicolor TC7200 omdat de netwerkfuncties van de Samsung SMT-Huppelepup veel problemen opleverde.

Ik draai een NAS in de klerenkast op m'n slaapkamer die achter een TP-Link TL-SG105 switch staat (mijn computer staat ook in mn kamer en er is niet genoeg ruimte meer om nog een kabel door te trekken).
Het irritante is alleen dat er blijkbaar een structurele fout is in de firmware van de TC7200 waardoor port forwarding niet goed werkt.
Ik wil deze NAS gebruiken om mijn schoolwerk op te slaan, maar de portforwarding werkt steeds slecht.
Het gekke is dat de poort wel voor ruim een dag open is geweest, maar was ineens onbereikbaar en ik krijg hem niet meer open.
Ik weet dat de mogelijkheid bestaat om de NAS een andere poort te laten gebruiken, maar ik weet niet of Windows Verkenner's FTP dan werkt. (Ik kan geen programma's uitvoeren op de schoolcomputers)

Maar behalve de poort veranderen of een andere router aanschaffen wat er op het moment niet in zit, zijn er alternatieven en heeft UPC ondertussen een structurele oplossing gevonden? Dit is echt heel frustrerend.
 
ik heb dezelfde router en heb meerder poorten gefwd, geen enkel probleem!

misschien een reset er tegenaan en alles opnieuw instellen?
 
Oh wel?
Heb je ook toevallig ook 21 geprobeerd?
Ik heb geen uur geleden het apparaat volledig gereset, en de server heeft nu een nieuw intern IP verkregen.
https://upl.kittehcat.org/2014-09-08_18-04-10.png Weet niet of deze instellingen correct zijn.
Ondanks de hele boel terug te brengen naar fabrieksinstellingen doet het geen verschil.
 
Oh, ik heb hier net iets gevonden wat waarschijnlijk de oorzaak is.
Deze server draai ik in veilige modus vanwege een of ander dom probleem omdat het moederbord SIS chips heeft, en na een verloop van tijd zie ik hem niet meer in het netwerk staan, terwijl ik hem wel moeiteloos kan benaderen.
Ook heb ik de UPC tech support gebeld om na te gaan of het aan de router lag, en die zag hem ook niet in de actieve apparaten staan.
Is er een manier om die poort te dwingen om open te blijven?
 
Terug
Bovenaan