J
joff19
Vanmiddag het modem geïnstalleerd. Snelheid was meteen rond de 29mbit down, wat goed is (basisabbo van 30)
Daarna besloten om maar eens even de standaard SSID en paswoord te veranderen. Omdat ik ook wat interference met de buren op channel 1 zag, besloten die ook maar op 11 te zetten.
Het opvallende was dat er in de instellingen van de modem bij Draadloos->2.4ghz->Radio een andere SSID stond dan waar het modem op dat moment op functioneerde. Ik heb de SSID hoe dan ook aangepast, net als wachtwoord en channel.
Helaas kreeg ik daarna een performanceprobleem, waarbij de downspeed gelimiteerd was tot ongeveer 3mbit/sec, met dalen van zelfs 0.40mbit/sec. Channel geprobeerd te veranderen naar 6, hielp niets, toen naar 1, hielp ook niets. (Telkens restart gedaan van de modem)
Omdat ik op de modem met LAN kabel wel 29.5 mbit haalde, daarna geprobeerd de SSID terug te veranderen naar de standaard SSID, ... nu haal ik weer een redelijk snelheid via de WIFI, bij speedtest.net varierend van 23mbit tot 28mbit, maar er lijkt minder snelheid te zijn dan eerst en soms valt de snelheid plotseling terug. Soms lijkt ook de ping heel langzaam (496ms?!?! maar soms ook 9ms)
Heeft iemand een verklaring?
Daarna besloten om maar eens even de standaard SSID en paswoord te veranderen. Omdat ik ook wat interference met de buren op channel 1 zag, besloten die ook maar op 11 te zetten.
Het opvallende was dat er in de instellingen van de modem bij Draadloos->2.4ghz->Radio een andere SSID stond dan waar het modem op dat moment op functioneerde. Ik heb de SSID hoe dan ook aangepast, net als wachtwoord en channel.
Helaas kreeg ik daarna een performanceprobleem, waarbij de downspeed gelimiteerd was tot ongeveer 3mbit/sec, met dalen van zelfs 0.40mbit/sec. Channel geprobeerd te veranderen naar 6, hielp niets, toen naar 1, hielp ook niets. (Telkens restart gedaan van de modem)
Omdat ik op de modem met LAN kabel wel 29.5 mbit haalde, daarna geprobeerd de SSID terug te veranderen naar de standaard SSID, ... nu haal ik weer een redelijk snelheid via de WIFI, bij speedtest.net varierend van 23mbit tot 28mbit, maar er lijkt minder snelheid te zijn dan eerst en soms valt de snelheid plotseling terug. Soms lijkt ook de ping heel langzaam (496ms?!?! maar soms ook 9ms)
Heeft iemand een verklaring?