• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Technicolor of Cisco

  • Onderwerp starter Onderwerp starter francedo
  • Startdatum Startdatum
F

francedo

Heren,

Wat is nou beter het Technicolor modem? of die van Cisco?
Ik heb de HD gebeld dat ik draadloos maar 30mbps* haal de medewerker zei dat dit waarschijnlijk aan het modem ligt! ik krijg nu een Cisco toegestuurd deze zou beter moeten zijn klopt dit?

* bij mij is alles in orde om de snelheid te kunnen halen
 
francedo zei:
Heren,

Wat is nou beter het Technicolor modem? of die van Cisco?
Ik heb de HD gebeld dat ik draadloos maar 30mbps* haal de medewerker zei dat dit waarschijnlijk aan het modem ligt! ik krijg nu een Cisco toegestuurd deze zou beter moeten zijn klopt dit?

* bij mij is alles in orde om de snelheid te kunnen halen
Tot vorige week had in nog twee modems. Een Arris 402b en een Cisco EPC3000.
Deze combinatie hebben altijd perfect gewerkt in combinatie met een 100mb power account.
Omdat ik graag terug wilde naar 1 modem ben ik nu de gebruiker van een Technicolor TC7200.
Tot op heden ben ik goed te spreken over dit modem.
Ik heb hem in bridge mode gezet en haal ruim de beloofde snelheid.
De diverse snelheids testen geven gemiddeld 102mb aan en de telefonie werkt goed
. In de toekomst kan ik niet kijken maar nu is het een toppertje.
 
Dat klinkt opzich goed, welke speedtest gebruik je?

ik ga het nieuwe modem afwachten..... wat vinden jullie van het Cisco modem?
 
francedo zei:
Dat klinkt opzich goed, welke speedtest gebruik je?

ik ga het nieuwe modem afwachten..... wat vinden jullie van het Cisco modem?
speedtest.net. Als server kies je voorthuizen.

ik geloof dat ze alleen nog maar de technicolor uitleveren
 
je moet niet blindstaren op een bepaalde server in speedtest.net.
Je moet gewoon kijken welke sneller is.
bij mij was Amersfoort vandaag sneller dan Voorthuizen.
Zie mijn speedtest onder.


 
Volgens mij is hier sprake van enige verwarring. TS heeft het over draadloze snelheden en, naar ik begrijp, reageren de meesten hier, zo niet allen, met de bedrade snelheden.

Persoonlijk heb ik weinig ervaring met de draadloze gedeeltes van de door TS genoemde modems.
Met mijn WRT610N router als switch/accespoint kan ik zeker ruim boven de 100 Mbps komen maar of, en op welke afstanden dat gaat met de Cisco t.o.v. de Technicolor weet ik niet.
Bedraad halen alle ED3 modems van UPC in principe ook alle aangeboden snelheden.
Ook de Technicolor, na de update.
 
Tonne2004 zei:
Volgens mij is hier sprake van enige verwarring. TS heeft het over draadloze snelheden en, naar ik begrijp, reageren de meesten hier, zo niet allen, met de bedrade snelheden.

Persoonlijk heb ik weinig ervaring met de draadloze gedeeltes van de door TS genoemde modems.
Met mijn WRT610N router als switch/accespoint kan ik zeker ruim boven de 100 Mbps komen maar of, en op welke afstanden dat gaat met de Cisco t.o.v. de Technicolor weet ik niet.
Bedraad halen alle ED3 modems van UPC in principe ook alle aangeboden snelheden.
Ook de Technicolor, na de update.

dit is bedraad op dit moment....



en nogmaals



draadloos:



Morgen komt het nieuwe modem binnen! indien ze er nog 1 hadden liggen is het een cisco!
ik laat het jullie morgen weten!
 
Doe jezelf, en ons ook, een plezier. Vul je profiel even in. Wel zo handig.
 
Tonne2004 zei:
Doe jezelf, en ons ook, een plezier. Vul je profiel even in. Wel zo handig.

Excuus bij deze gelijk geregeld!

Nieuw modem binnen gekregen maar geen Cisco deze waren op!
helaas nog steeds 30 mbps draadloos! wat kan ik nu nog doen?

me laptop kan zeker weten meer hebben en ik test direct op het modem niet met iets ertussen dit heb ik ook bij een collega thuis gedaan (echter dan een cisco modem) en haal daar 60 mbps (collega heeft 60 mb abbonement)

*update 19:29 zojuist UPC gesproken kreeg een medewerker die via een bepaalde weg in het systeem kon aangeven dat ik absoluut een cisco modem kreeg... dus even afwachten maar ik hou jullie op de hoogte!
 
Boven heb ik mijn eigen sitecom accespoint staan! hiermee haal ik draadloos rond de 70 mbps!
een hele vooruit als ik beneden zit en direct connect met de technicolor (max 50 mbps)

echter de verbinding tussen accespoint en laptop is 150 mbps! waarom haal ik dan maar 70 mbps bij de snelheidstest? valt hierin nog te verbeteren of zit ik aan mijn max?
 
Terug
Bovenaan