L
Layon
Ik ben een kennis (op afstand) aan het helpen met printer problemen op een UPC modem wat volgens mij een Technicolor moet zijn. DHCP staat aan met een range van 192.168.0.10 - 192.168.0.99.
Het probleem is dat de printer de ene dag wel werkt en de andere dag weer niet. Soms alleen op een laptop soms alleen de andere, soms op beide en soms helemaal niet.
Ik ben er nu achter dat de laptops soms vreemde IP adressen krijgen van het modem en dan ook niet in de DHCP lijst staan van het modem.
Dus in plaats van een 192.168.0.? adres kreeg ik een keer op een laptop iets wat begon met 213.?.?.?
Internet leek op dat moment trouwens wel slechter te werken op die laptop. Op afstand inloggen op die laptop ging lastiger en ik werd er regelmatig uit gegooid. Ik zag in de ipconfig nog iets staan van arnhem.chello.nl wat er bij de andere laptop niet was die wel een 192.168.0.? IP adres kreeg.
Beide laptops waren aagemeld op dezelfde wifi ("UPC-huppeldepup") van het UPC modem.
Ik heb de UPC helpdesk gebeld hiervoor maar daar wisten ze van niets en kreeg ik het advies om naar dit forum te gaan.
Nou hier ben ik dan.
rara pindakaas ?
Het probleem is dat de printer de ene dag wel werkt en de andere dag weer niet. Soms alleen op een laptop soms alleen de andere, soms op beide en soms helemaal niet.
Ik ben er nu achter dat de laptops soms vreemde IP adressen krijgen van het modem en dan ook niet in de DHCP lijst staan van het modem.
Dus in plaats van een 192.168.0.? adres kreeg ik een keer op een laptop iets wat begon met 213.?.?.?
Internet leek op dat moment trouwens wel slechter te werken op die laptop. Op afstand inloggen op die laptop ging lastiger en ik werd er regelmatig uit gegooid. Ik zag in de ipconfig nog iets staan van arnhem.chello.nl wat er bij de andere laptop niet was die wel een 192.168.0.? IP adres kreeg.
Beide laptops waren aagemeld op dezelfde wifi ("UPC-huppeldepup") van het UPC modem.
Ik heb de UPC helpdesk gebeld hiervoor maar daar wisten ze van niets en kreeg ik het advies om naar dit forum te gaan.
Nou hier ben ik dan.
rara pindakaas ?