• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Technicolor 7200 alleen als modem laten werken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Nakkie_Marc
  • Startdatum Startdatum
N

Nakkie_Marc

Voordat ik over ging op het nieuwe Technicolor 7200 had ik een perfecte internetconnectie en eigenlijk nooit problemen. Ik maakte gebruik van het oude Arris modem in combinatie met een Linksys E1000.

Tegenwoordig loop ik tegen veel problemen aan. Slechte verbinding met online gamen, lage download (ik heb 100 mb internet, maar speedtest.net geeft slechts 40mb aan).

Ik zou het liefste weer terug gaan naar mijn oude router, die ik veel beter kan instellen. Ik wil daarom de technicolor in bridge modus zetten. Als ik dit doe via de aangegeven manier lukt het me niet om vervolgens de router aan te sluiten. Ik prik een UTP kabel in de '1' van de Technicolor en in de 'internet' poort van de Linksys. De Linksys krijgt op dat moment geen IP adres toegewezen.

Ook blijft het mogelijk wanneer de Technicolor in Bridge modus staat, deze via wireless te benaderen en te gebruiken voor internet. Dat moet sowieso niet kunnen toch?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, dit is echt een drama zo.

In het laatste geval; wat is er op tegen om weer terug te gaan naar het oude Arris modem?

Alvast bedankt!

Marc
 
In de TC7200 eerst WiFi uitzetten, dan in bridge mode zetten. De zaak opslaan.
TC7200 uitzetten, router aansluiten. TC7200 aanzetten en na opstarten (± 30 sec) de router aan zetten.
Zo zou het moeten werken.

De TC7200 moet eerst uit omdat hij bij opstarten het MAC adres van de aangesloten apparatuur leest en het MAC adres van jouw router is anders als die van de ingebouwde router in de TC7200.
Als het ingelezen MAC adres niet gelijk is aan het MAC adres in het geheugen van de TC7200 werkt hij niet.
 
Idd eerst wifi uitschakelen en daarna in het syteem menu op bridge mode zetten.

Nadat de modem is opgestart de router pas aansluiten en herstarten.

vergeet ook niet om je laptop/pc's even opnieuw op te starten, kan soms gebeuren dat deze niet direct de goede ip en DNS toegewezen krijgt.

De reden dat je de Arris modem niet meer kunt gebruiken is dat deze verouderde techniek heeft waardoor je niet hoger kunt behalen dan 25 Mb (stabiel).
 
Dank voor de tips!!

Ik ga het vanavond uitproberen en ik zal het resultaat hier delen.

Groeten,

Marc
 
Hallo,

Het is me gelukt. dank voor alle tips!

Ik heb nog één vraagje; met deze router is de verbinding een stuk stabieler. Maar toch kom ik niet uit boven de 40mb download snelheid op Speedtest.net. De uploadsnelheid behaalt wel de beloofde 10mb.

Enig idee wat ik kan doen om dit verder te verbeteren?

Groeten,

Marc
 
Is die snelheid met kabel of draadloos?
Probeer eens een andere kabel.
Welk wifi kaartje gebruik je?
Test ook eens Windows in veilige modus.
 
Linksys E1000: bedraad ± 90 Mbit/s en draadloos 60 a 70 Mbit/s (volgens Smallnetbuilder.com)
Het moet sneller kunnen als de huidige 40 Mbit/s, maar verwacht niet de volle 100 Mbit/s snelheid.
 
Wat geeft je Win7 als wireless connection speed?
Het zou kunnen dat die Linksys maar 20 MHz channel width gebruikt (1 kanaal) vanwege interferentie.
 
Beste UPC Moderators,
Ook Ik liep vandaag tegen dit probleem aan. Nieuwe Modem/Router Technicolor tc7200 en mijn eigen router D-Link DIR-825.

Na ruim een uur met de helpdesk gesproken te hebben en beiden een onbevredigend gevoel opgehangen, vond ik bovenstaande oplossing..
HET WERKT...
Toch even met de helpdesk gebeld om de tip door te geven.

Beste mdoderators, zouden jullie bovenstaande oplossing op de website UPC.nl/bridgemode willen zetten in JIP en Janneke taal.
Scheelt mensen een hoop zoek werk en ergernis!!!

Thanx en een fijn weekeinde
 
De moderators van dit forum kunnen niets op de website UPC.nl zetten.
Wij werken niet bij UPC.
Chelloo.nl is een onafhankelijk forum.
 
Terug
Bovenaan