• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Te veel betaald, geen creditatie

  • Onderwerp starter Michellevandersplinter
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Michellevandersplinter

Op 30 Juni 2013 is mijn abonnement bij Ziggo actief gegaan. Ik heb gekozen voor het alles in 1 plus pakket. Bij dit abonnement kon ik kiezen uit 3 voordelen, ontvanger, tablet of de eerste 6 maanden € 30 betalen. Ik heb voor het laatste gekozen, eerste 6 maanden € 30 ipv € 53,95.

Op 30 Juli kreeg ik de eerste factuur a € 108,90. Dus heb ik netjes Ziggo opgebeld en gevraagd hoe dit bedrag zo hoog kon zijn. Het bleek dat je bij de eerste factuur, 2 maanden in 1 keer betaald. Prima dacht ik, maar volgens mij is 2 x €30 toch €60? Dat moest volgens de mevrouw aan de telefoon allemaal even uitgezocht worden. Je raad het al, ik werd in de wacht gezet. Het duurde even en ik kreeg de mevrouw weer aan de lijn. Wat blijkt er zit een storing in het systeem, waardoor ipv het kortingstarief, het normaletarief verrekend is. Dus ik zeg prima, de kosten worden gecrediteerd met de eerst volgende factuur neem ik aan? Neeee zegt de mevrouw dat kan niet. De storing moet eerst verholpen zijn. Daarna krijg jij je geld terug. Hier was ik het niet mee eens. Dus ik kwam met het idee om zelf de creditatie uit te voeren. Maar nee als ik dat deed, dan zou ik een deurwaarder krijgen. HALLO!!!!! is dit de omgekeerde wereld? IK moet toch geld krijgen van Ziggo in dit geval. Maar goed, ik kwam er niet uit met deze mevrouw en ik had daarom besloten om af te wachten tot de volgende factuur.

Op de 29 Augustus krijg ik de volgende factuur. Ja hoor! € 53,95. Geen creditatie en nog steeds niet het juiste bedrag. Ik weer bellen naar Ziggo, deze keer kreeg ik een meneer aan de lijn. De storing was nog steeds niet verholpen. Dus wederom vroeg ik om een creditatie. Volgens de meneer kon dit niet, want je raad het al...... de storing was nog niet verholpen. Ondertussen ben ik wel klaar met Ziggo, dus ik wou mijn contract ontbinden. Maarja, dat kon ook niet meer. Als de storing verholpen was, zou ik gebeld worden.

Op 27 September ontvang ik opnieuw een factuur, tevens de nieuwste. Tot mijn verbazing moet ik deze keer €30 betalen. Blijkbaar is de storing verholpen.

En het geld dat ik teveel betaald heb? Nog steeds geen creditatie en geen telefoontje.

Ik wil nog deze maand een creditatie.
 
Het zelfde verhaal heb je ook al op Tros Radar gezet. Zou gewoon nog eens contact met Ziggo opnemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan