- Berichten
- 118
Allen,
Sinds enige tijd heb ik HDTV en FiberPower 30 (en Bellen EU) als pakket. Vanaf dat moment constateer ik echter 2 hardnekkige problemen:
- Mijn Internetverbinding komt doorgaans niet boven de 15Mbps (meestal minder)
- Veronica HD blijft zwart. Alle overige TV (SD en HD)-kanalen werken als een zonnetje
Ik heb alles nagelopen, van kabels tot WCD en alles (lijkt) in orde. Mijn WCD's zijn van het type Hirschmann ECD1000 en ik gebruik de Hirschman Koka799 kabels als hoofdgeleider door mijn huis. Pluggen zijn ook van Hirschmann en de kabels van WCD naar apparatuur zijn nergens langer dan 1 meter.
Ik heb een AOP (een gesloten variant, in elk geval niet de Tratec TS1000 waar ik veel over lees op dit forum), die een 3-tal jaar geleden door UPC is geleverd en is aangesloten. Het is, zoals gezegd, een gesloten variant met een witte plastic afdekking met daarop de letters UPC. Type en merk zijn me onbekend. Ik kan dat wel nagaan, maar dan moet de ik de plastic afdekking er even afschroeven.
Van dat AOP loopt een kabel (Hirschmann) van 20 cm naar de FDU-44 versterker.
Vanaf de versterker heb ik 3 actieve lijnen en de vierde is getermineerd met een afsluitweerstand:
- lijn 1: naar Kabelmodem (Arris TM502B), kabellengte 25 cm
- lijn 2: naar 1e verdieping, eindigend op een Hirschmann EDC1000, kabellengte 8 meter
- lijn 3: naar woonkamer, eindigend op een Hirschmann EDC1000, kabellengte 10 meter (schat ik)
- lijn 4: getermineerd
Lijn 1:
De kabelmodem is met een UTP-kabel verbonden met een USRobotics bedrade router, waaraan vervolgens weer 2 PC's hangen op 2 UTP kabels. Interne netwerksnelheid (LAN) is dik in orde en loopt op 100Mbps. Netwerkkaarten in PC's zijn allemaal Gigabit (1Gbps) en staan ingesteld op 100 Mbps full duplex. Ook 1Gbps geprobeerd, maar dat maakt geen verschil (router ondersteunt slechts tot 100Mbps) in doorvoersnelheid.
>>toevoeging: ook zonder router tussen modem en PC haal ik dezelfde lage downloadsnelheid<<
Lijn 2:
Geen bijzonderheden. Er hangt een TV (analoog signaal) en een tuner aan. Geen problemen daar.
Lijn 3:
Vanaf de WCD loopt een Hirschmann kabel (lengte 40cm) naar de receiver (voor FM) en een Hirschmann kabel (lengte 40cm) naar de Cisco DVR8485 Mediabox. Deze is vervolgens via een 1,5 lange HDMI kabel verbonden met mijn Panasonic plasma TV.
Alles werkt prima, behalve Veronica HD, dus.
Lijn 4:
Getermineerd.
Zoals gezegd een opstelling waar volgens mij alles netjes mee zou moeten kunnen werken. Maar helaas, zowel internetsnelheid
(download blijft ver achter bij de beloofde 30Mbps, upload is met 3Mbps wel volgens afspraak) en Veronica HD (scherm blijft zwart) doen niet wat ze moeten doen.
De enige onbekende in dit verhaal is de AOP, maar ik mag toch aannemen dat als UPC (redelijk recent) dat ding zelf heeft aangesloten de kwaliteit toch wel in orde zal zijn? Of ben ik wat te naïef nu?
Heeft iemand eventuele suggesties of verbetervoorstellen voor mijn installatie, of is de volgende stap een telefoontje naar UPC?
Help. Please?
Alle hulp en suggesties zijn welkom en worden zeer gewaardeerd. Dank alvast!
Sinds enige tijd heb ik HDTV en FiberPower 30 (en Bellen EU) als pakket. Vanaf dat moment constateer ik echter 2 hardnekkige problemen:
- Mijn Internetverbinding komt doorgaans niet boven de 15Mbps (meestal minder)
- Veronica HD blijft zwart. Alle overige TV (SD en HD)-kanalen werken als een zonnetje
Ik heb alles nagelopen, van kabels tot WCD en alles (lijkt) in orde. Mijn WCD's zijn van het type Hirschmann ECD1000 en ik gebruik de Hirschman Koka799 kabels als hoofdgeleider door mijn huis. Pluggen zijn ook van Hirschmann en de kabels van WCD naar apparatuur zijn nergens langer dan 1 meter.
Ik heb een AOP (een gesloten variant, in elk geval niet de Tratec TS1000 waar ik veel over lees op dit forum), die een 3-tal jaar geleden door UPC is geleverd en is aangesloten. Het is, zoals gezegd, een gesloten variant met een witte plastic afdekking met daarop de letters UPC. Type en merk zijn me onbekend. Ik kan dat wel nagaan, maar dan moet de ik de plastic afdekking er even afschroeven.
Van dat AOP loopt een kabel (Hirschmann) van 20 cm naar de FDU-44 versterker.
Vanaf de versterker heb ik 3 actieve lijnen en de vierde is getermineerd met een afsluitweerstand:
- lijn 1: naar Kabelmodem (Arris TM502B), kabellengte 25 cm
- lijn 2: naar 1e verdieping, eindigend op een Hirschmann EDC1000, kabellengte 8 meter
- lijn 3: naar woonkamer, eindigend op een Hirschmann EDC1000, kabellengte 10 meter (schat ik)
- lijn 4: getermineerd
Lijn 1:
De kabelmodem is met een UTP-kabel verbonden met een USRobotics bedrade router, waaraan vervolgens weer 2 PC's hangen op 2 UTP kabels. Interne netwerksnelheid (LAN) is dik in orde en loopt op 100Mbps. Netwerkkaarten in PC's zijn allemaal Gigabit (1Gbps) en staan ingesteld op 100 Mbps full duplex. Ook 1Gbps geprobeerd, maar dat maakt geen verschil (router ondersteunt slechts tot 100Mbps) in doorvoersnelheid.
>>toevoeging: ook zonder router tussen modem en PC haal ik dezelfde lage downloadsnelheid<<
Lijn 2:
Geen bijzonderheden. Er hangt een TV (analoog signaal) en een tuner aan. Geen problemen daar.
Lijn 3:
Vanaf de WCD loopt een Hirschmann kabel (lengte 40cm) naar de receiver (voor FM) en een Hirschmann kabel (lengte 40cm) naar de Cisco DVR8485 Mediabox. Deze is vervolgens via een 1,5 lange HDMI kabel verbonden met mijn Panasonic plasma TV.
Alles werkt prima, behalve Veronica HD, dus.
Lijn 4:
Getermineerd.
Zoals gezegd een opstelling waar volgens mij alles netjes mee zou moeten kunnen werken. Maar helaas, zowel internetsnelheid
(download blijft ver achter bij de beloofde 30Mbps, upload is met 3Mbps wel volgens afspraak) en Veronica HD (scherm blijft zwart) doen niet wat ze moeten doen.
De enige onbekende in dit verhaal is de AOP, maar ik mag toch aannemen dat als UPC (redelijk recent) dat ding zelf heeft aangesloten de kwaliteit toch wel in orde zal zijn? Of ben ik wat te naïef nu?
Heeft iemand eventuele suggesties of verbetervoorstellen voor mijn installatie, of is de volgende stap een telefoontje naar UPC?
Help. Please?
Alle hulp en suggesties zijn welkom en worden zeer gewaardeerd. Dank alvast!