Te snel offtopic

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Draadjeloos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Draadjeloos

Het omgekeerde gebeurt net zo hard. Positieve geluiden worden net zo min gewaardeerd. Het "euvel" is dat iha mensen met slechte ervaringen een meer emotionele insteek hebben, terwijl mensen die proberen te relativeren het toch wat meer rationeel willen bekijken. Ratio werkt overwegend als een rode lap op "emotio". Als echter "terug gemept wordt" dan gaat ook de ratio vroeg of laat aan de haal.

Punt is dat men gefrustreerd raakt door gedrag van Ziggo. Zelfs zijn gram kan men niet bij Ziggo kwijt. Als dan mensen (ogenschijnlijk) in het verlengde van Ziggo treden dan heb je opeens een mikpunt waar je wel je ongenoegen op kan botvieren. Helaas hebben veel posters dat totaal niet in de gaten, ook al houden we ze 1000 keer een spiegel voor.

Het wordt zolangzamerhand in Nederland een goed gebruik om je ongenoegen over je eigen situatie of met het "systeem" maar bot te vieren op de eerste de beste die je in de weg lijkt te staan. En iemand staat kennelijk steeds sneller in de weg.

Ook deze draad is weer een fraai voorbeeld hiervan. Men vergeet de discussie en vliegt elkaar weer in de haren over de "vorm".

PS. svp geen discussie over deze "spiegel" of vermeende sympathieën jegens Ziggo meer in deze draad.

Het is inderdaad helaas een tendens dat mensen steeds sneller tegen elkaar gaan zitten bekvechten, in de hele maatschappij en dagelijks leven.
Dat merk je in het dagelijks leven en dus ook op fora helaas.

Ik zit op dit forum voornamelijk te lezen, heb ook gelezen dat Ziggo medewerkers in hun vrije tijd hier mensen proberen te helpen, maar dat dat ineens over gegaan lijkt te zijn in Webcare medewerkers, of zie ik dat verkeerd ?

Ziggo helpdesk schijnt nu ook mensen te verwijzen naar één of andere super helpdesk tegen nog hogere telefoonkosten.
Dit soort ontwikkelingen vind ik absurd.
De wegen voor hulp lijken steeds langer, ingewikkelder en kostbaarder te worden en dat vind ik een slechte zaak.

Ik vind dat een klantonvriendelijk beleid.
Nu maak ik mij al niet meer boos want ik heb de hele boel opgezegd, behalve TV en ben overgestapt.
Toch merk ik op vele andere fora dat er binnen een topic vaak wel ruimte gelaten word voor een tussen discussie die soms voortvloeit uit reacties van mensen op elkaar maar dat het topic onderwerp/discussie nog steeds verder gaat zonder problemen.

Daar is hier amper ruimte voor heb ik gemerkt, het is dan al snel off topic en word verboden op straffe van...

Jouw laatste zin past hier precies in vind ik.

PS. svp geen discussie over deze "spiegel" of vermeende sympathieën jegens Ziggo meer in deze draad.

Je meent er zelf wel wat over te mogen zeggen, maar snoert direct anderen de mond.
En het punt dat ik maakte word genegeerd of afgedaan als off topic en dit waarschijnlijk toch verwijderd.

Ik voel deze werkwijze daarom dus als een soort buffer tegen onwelvallige geluiden tegenover Ziggo, of deze nu op een normale en beleefde manier worden verwoord of op een boze ongenuanceerde manier maakt niet zo veel uit.
Het word veelal gewoon niet toegestaan heb ik gezien.

Om dan via PM een discussie te starten voel ik en zie ik dan ook als een methode om het maar vooral uit het zicht te houden.
Ik hoop dat dit bericht van mij gewoon mag blijven staan of in ieder geval verplaatst kan worden naar een op zichzelf staande discussie/topic hierover.

Groet, Draadjeloos.
 
Ik zit op dit forum voornamelijk te lezen, heb ook gelezen dat Ziggo medewerkers in hun vrije tijd hier mensen proberen te helpen, maar dat dat ineens over gegaan lijkt te zijn in Webcare medewerkers, of zie ik dat verkeerd ?

Ineens, dat valt wel mee hoor, we zijn er een paar jaar over bezig geweest met Ziggo. In diverse posts van de voorzitter van de MGV/ZGV is regelmatig melding gemaakt daar van.

Ziggo helpdesk schijnt nu ook mensen te verwijzen naar één of andere super helpdesk tegen nog hogere telefoonkosten.
Dit soort ontwikkelingen vind ik absurd.
De wegen voor hulp lijken steeds langer, ingewikkelder en kostbaarder te worden en dat vind ik een slechte zaak.
Ook dit fenomeen is al wat ouder. Je praat hier over de serviceplus. Hier wordt naar verwezen als je problemen hebt met zaken waar Ziggo niet voor aan de paal staat.

Toch merk ik op vele andere fora dat er binnen een topic vaak wel ruimte gelaten word voor een tussen discussie die soms voortvloeit uit reacties van mensen op elkaar maar dat het topic onderwerp/discussie nog steeds verder gaat zonder problemen.

Daar is hier amper ruimte voor heb ik gemerkt, het is dan al snel off topic en word verboden op straffe van...

"straf" is voor "recidivisten. Als je verwijderen van berichten ook onder straf rekent, daarvoor hanteren we als norm dat men het niet te gek moet maken. Dat is inderdaad naar eigen inzicht van de mods. Het komt echter regelmatig voor dat mods even ruggespraak houden hierover.

Dat we erg weinig ruimte zouden laten om offtopic te gaan bestreid ik. Als je topics terugleest dan stikt het daarvan. Echter waar we dat wel of niet toelaten hangt er soms maar van af.

In typische klachten topics waar mensen een probleem hebben en een oplossing zoeken is het voor de TS niet plezierig dat er over zijn hoofd heen allerlei beschouwingen worden losgelaten.

Helaas ontspinnen zich regelmatig discussies over het functioneren van Ziggo, dat telkenmale zich identiek ontwikkeld. Zelfde posters die elkaar "tegen komen" en steeds weer resulterend in opmerkingen over de wijze waarop men post. Als je die zijn gangetje laat gaan, heb je een boel kwalijk bericht meldingen over en weer, een boel modwerk en het resultaat is voor mensen die iets zoeken op het forum gewoon niet meer te behappen.

Een mod probeert de zaak gewoon nog een beetje overzichtelijk te houden.

Dat de mods alleen maar zouden schrappen in berichten die anti Ziggo zijn is absoluut geen policy. Wel is het zo dat veel ontsporingen zich juist aftekenen in discussies waar men zich soms wel heel erg geraakt voelt door Ziggo. Als daarin iemand tracht door de emoties heen te prikken dan kan je er als mod al vanuit gaan dat de sfeer er meteen op scherp gaat.

Het is wel zo dat we, als we daarin gaan schrappen, kunnen rekenen op negatieve reacties op de moderatie van degenen die niet zoveel ophebben met Ziggo. Aan de andere kant zien we dan wel van de mensen die wat afstand proberen te nemen meer sorry-reacties, deze maken daar veel minder "ophef" over.

Jouw laatste zin past hier precies in vind ik.

Je meent er zelf wel wat over te mogen zeggen, maar snoert direct anderen de mond.
En het punt dat ik maakte word genegeerd of afgedaan als off topic en dit waarschijnlijk toch verwijderd.

Ik vrees dat je de rol van een mod niet helemaal goed inschat. Hoe wil je in vredesnaam een discussie "sturen" zonder ook maar enige autoriteit?

Ik voel deze werkwijze daarom dus als een soort buffer tegen onwelvallige geluiden tegenover Ziggo, of deze nu op een normale en beleefde manier worden verwoord of op een boze ongenuanceerde manier maakt niet zo veel uit.
Het word veelal gewoon niet toegestaan heb ik gezien.

Ik kan praten als brugman, heb al vele malen "verantwoording" afgelegd van onze werkwijze. Kennelijk is het zo dat als men eenmaal door een bepaald brilletje bekijkt men alle argumentatie om dat te weerleggen ook niet meer ziet.

Vreemd is dat natuurlijk niet. Immers, als iemand een mening heeft dan is hij overtuigd daarvan. Hoor je een andere mening dan zal je die altijd aanhoren met je eigen mening in het hoofd. Je zoekt sowieso al naar een bevestiging. Hoor je een tegengesteld geluid dan ben je vnl. gefocusseerd op "hoe dat te weerleggen". Een insteek van "stel dat de ander gelijk heeft" of de nodige reserves hebben mbt ons eigen gelijk ligt wat verder van ons af. Die fase bereik je pas als de argumentatie van je opponent "klinkt als een klok" en je echt aan het twijfelen brengt.

Maar dan moet je extra moeite gaan doen om je overwegingen opnieuw te gaan maken. Als mods hebben we deze beschuldiging van partijdigheid jegens Ziggo wel degelijk ter harte genoemen. Buiten dat we dit, ieder voor zich, niet bewust doen, voor of tegen Ziggo maakt ons absoluut niet uit. De toonzetting en omgangsvormen zijn onze enige toetsing.

Ook hebben we alle posts nog eens doorgespit en wij zien bv plenty threads en posts waar Ziggo echt niet vrolijk van wordt.

Bovendien kan ik je verzekeren dat we op geen enkele wijze afhankelijk zijn van Ziggo. Ze zitten niet aan de knoppen, we krijgen geen salaris of cadeautjes, sterker nog, sponsoring door Ziggo hebben we afgeslagen, we mogen gratis op hun servers, ook die gebruiken we niet.

Weliswaar komt het veel minder voor, omdat Ziggo medewerkers zich ook bewust zijn van hun rol. maar ook daar modereren we in.

Het enige waarmee Ziggo ons theoretisch mee zou kunnen pakken is "uit wraak" terugtrekken van het webcare team. Daar treffen ze dan niet de mods mee maar wel de hele community. Echter de impact dat zoiets zou hebben kan je wel raden. Bovendien hecht Ziggo een groot belang aan dit forum.

Om dan via PM een discussie te starten voel ik en zie ik dan ook als een methode om het maar vooral uit het zicht te houden.
Ik hoop dat dit bericht van mij gewoon mag blijven staan of in ieder geval verplaatst kan worden naar een op zichzelf staande discussie/topic hierover.

Ik doelde niet alleen op PM's. Wij schuwen de openbaarheid allerminst. Noem mij maar eens een forum waar mods verantwoording afleggen over hun handelen. Echter niet middenin discussies van derden. Dat een mod daarin af en toe moet reageren is tot daaraantoe. Dat is ook iets waar we soms onze toevlucht toe nemen om even te waarschuwen ipv de schaar er meteen in te moeten zetten. Voor dit soort discussies hebben wij een apart subforum.

Tot slot, omdat we slechts met heel weinig mods zijn en dit forum al aardig uit de kluiten is gegroeid, kan ons handelen soms bot/autoritair overkomen. Zou je elke voorgenomen moderatie-actie willen communiceren dan is dat gewoon ondoenlijk, de polemiek die daar dan geheid uit voorkomt daargelaten.
 
Toch merk ik op vele andere fora dat er binnen een topic vaak wel ruimte gelaten word voor een tussen discussie die soms voortvloeit uit reacties van mensen op elkaar maar dat het topic onderwerp/discussie nog steeds verder gaat zonder problemen.
'

op een "andere" fora van een alles in één provider heb ik geregeld gemerkt dat de een gemis aan een moderator groot is. Fora leden vragen er zelfs om. Een aantal topics veranderen dan in persoonlijke aanvallen of in echte "off topic" antwoorden. Dit komt een discussie niet ten goede.

Het is naar mijn mening moeilijk een goede balans te vinden. Zoveel mensen zoveel wensen
 
@mod-1
Super Moderator

Duidelijk en sterk beargumenteerd, waarvoor dank.
Ik begrijp het volkomen, dat heeft misschien ook wel te maken met het feit dat ik ben overgestapt en me niet meer hoef op te winden over Ziggo zelf.

Er zal ook heus wel van alles goed gaan bij Ziggo, doch vind ik het een vreselijk klantonvriendelijk bedrijf.
Maar het is en blijft een feit dat Ziggo de op 3 na slechtste provider is in heel 2010 en dat zegt toch ook best veel over zo'n groot bedrijf in zijn algemeenheid. (vind ik)

Er zijn mensen die dan die provider testen dan in twijfel gaan trekken of de onderzoeken en berichtgevingen hierover, maar toch....
Ikzelf heb toch heel sterk de indruk dat het aantal klachten en problemen bij Ziggo behoorlijk gestegen zijn.

En daar komen dan uiteraard ook steeds meer boze mensen door bij op de fora.
Ik neem mijn petje in ieder geval af voor het Modden en de Mods, mijn hobby zou het niet zijn.

Een gamersforum is natuurlijk ook iets anders dan een forum van een internet provider en maakt het makkelijker om een "tussen discussie" wat verder te laten gaan dan op een forum zoals dit.

Ik ben in ieder geval van mening dat Ziggo een hele boel problemen al zou kunnen voorkomen door met modemrouters te gaan werken, ipv een losse modem en router bij de klanten.
Dan sluit je al heel wat boze mensen en problemen uit denk ik.
Dat scheelt ook weer op de fora, zoveel verschillende types modems en routers vraagt ook een beetje om problemen vind ik.

Hou het simpel en éénvoudig voor de klanten en voor jezelf, 1 type modemrouter met Wlan en 4 ethernet poorten + voip zou al een uitkomst zijn denk ik.

De boze klanten vanwege het administratieve beleid en systeem bij Ziggo is een ander verhaal, maar daar zie ik het webcare team goed werk doen.
Dat is iets waar de HD zich dan ook beter mee bezig kan gaan houden en meer tijd in kan gaan steken als je van de problemen en ondersteuning van al die verschillende modems,routers etc af bent.

Win+win volgens mij.
Maar ja dat kost een investering en ommezwaai in het Ziggo beleid en dat.....
kon nog wel eens een probleem worden :schater:

Dit alles zou het modden ook wat relaxter maken denk ik, je brengt dan wat meer rust in de tent.

Groet Draadjeloos.
 
Ik ben in ieder geval van mening dat Ziggo een hele boel problemen al zou kunnen voorkomen door met modemrouters te gaan werken, ipv een losse modem en router bij de klanten.
Dan sluit je al heel wat boze mensen en problemen uit denk ik.
Dat scheelt ook weer op de fora, zoveel verschillende types modems en routers vraagt ook een beetje om problemen vind ik.
Een losse modem zonder router is voor mij juist een v/d redenen om bij Ziggo te blijven. Als Ziggo (zoals b.v. veel kabel providers) een combo router/modem verplicht gaat stellen dan zeg ik per direct m'n abonnement op.
 
Ik begrijp het volkomen, dat heeft misschien ook wel te maken met het feit dat ik ben overgestapt en me niet meer hoef op te winden over Ziggo zelf.

Er zal ook heus wel van alles goed gaan bij Ziggo, doch vind ik het een vreselijk klantonvriendelijk bedrijf.
Maar het is en blijft een feit dat Ziggo de op 3 na slechtste provider is in heel 2010 en dat zegt toch ook best veel over zo'n groot bedrijf in zijn algemeenheid. (vind ik)

Pjoe, waar maak je jezelf dan druk om op dit forum als je geen Ziggo klant meer bent ? Lijkt toch behoorlijk op alleen maar onrust zaaien en stemmingmakerij.

Ook je opmerking dat het "een feit is" dat ziggo de op 3 na slechtste provider is, is behoorlijk subjectief. Als voorbeeld de opmerking dat Ziggo door de bezoekers van Tweakers.net juist gekozen is tot beste internetprovider van 2010 :

Beste internetprovider

Ziggo neemt dit jaar de Gouden Steeksleutel in ontvangst voor beste internetprovider. De kabelaar verslaat de winnaar van vorig jaar, Xs4All, die deze keer op de tweede plaats eindigt. UPC is dit jaar weer derde.
De verschuiving van Ziggo is opvallend. De kabelaar kon vorig jaar op ongeveer 20 procent van de stemmen rekenen, nu 26 procent. Geen enkele andere provider kreeg er zoveel stemmen bij.
De lijst vertoont sowieso veel overeenkomsten met vorig jaar. De nummers drie tot en met zes zijn hetzelfde en ook de percentages verschillen niet veel. Sommige providers kregen iets meer stemmen, andere iets minder.
Het is dus maar net wat je wilt horen. Bij jou is "het Ziggo glas" blijkbaar altijd half-leeg.
 
Pjoe, waar maak je jezelf dan druk om op dit forum als je geen Ziggo klant meer bent ? Lijkt toch behoorlijk op alleen maar onrust zaaien en stemmingmakerij.

Ook je opmerking dat het "een feit is" dat ziggo de op 3 na slechtste provider is, is behoorlijk subjectief. Als voorbeeld de opmerking dat Ziggo door de bezoekers van Tweakers.net juist gekozen is tot beste internetprovider van 2010 :

Het is dus maar net wat je wilt horen. Bij jou is "het Ziggo glas" blijkbaar altijd half-leeg.


Ik ben nog steeds Ziggo klant, digitale tv weetjewel.
En mijn gebruikerservaringen waren ronduit slecht.

Hier een complete providertest: https://www.xs4all.nl/overxs4all/tests/uitslagen.php

Over heel 2010 per maand.

De providertest die jij naar verwijst is een door tweakers zelf georganiseerde test aan de hand van stemmen in polls op tweakers.

Ik zaai geen onrust of wat dan ook, dit is een forum voor gebruikers, door gebruikers waar we gebruikerservaringen delen, toch ?
En aangezien ik met internet en telefoon gebruiker was en nu met Digi TV nog steeds ben doe ik dat, niet meer en niet minder.
 
Dan vraag ik me weleens af wat de normen zijn . Als jullie het al erg vinden om een tekst als "gezwets van een dronken aardbei" of "zeg schoolmeester" al voldoende vinden om berichten te verwijderen en een mail te sturen dat bij de volgende keer gebanned zou worden , dan ben je ook zielig bezig als moderators.. Komop zeg!!! Waar hebben we het over..

Als die uitspraken gedaan worden om te provoceren of ruzie te zoeken met andere forumbezoekers, is dat reden om zo'n bericht te wissen of er een opmerking over te maken. Het hangt dus helemaal van de context af van opmerkingen. Maar dat snap je zelf vast ook wel.:wink:
 
Een losse modem zonder router is voor mij juist een v/d redenen om bij Ziggo te blijven. Als Ziggo (zoals b.v. veel kabel providers) een combo router/modem verplicht gaat stellen dan zeg ik per direct m'n abonnement op.


Waarom ?
Als je een modemrouter krijgt kun je er altijd nog zelf een router achter hangen en de modemrouter alleen als modem gebruiken.
Je hebt dan in ieder geval de keuze.
 
Waarom ?
Als je een modemrouter krijgt kun je er altijd nog zelf een router achter hangen en de modemrouter alleen als modem gebruiken.
Je hebt dan in ieder geval de keuze.
2 redenen:
  • Je eigen router gebruiken kan alleen als de router functionaliteit volledig uit te schakelen is, en dat is meestal niet het geval. Ik heb dit een tijdje gehad bij Online, daar kon de router officieel niet uit, als je via wat gehack toch de livebox in bridging mode zette dan deed VoIP het niet (omdat ding dan geen IP had). Dan moet je dus dubbel NATen met je eigen router er achter wat een hoop gezeik geeft.
  • Je zet bij een paar miljoen mensen een kastje als een spin in hun interne netwerk en dit kastje is bij al deze mensen identiek is en draait dezelfde door Ziggo gecertificeerde software (lees: vol met bugs die nooit opgelost worden). Op het moment dat er een security fout in zo'n modem gevonden word dan staat dus het interne netwerk van alle miljoenen Ziggo klanten wagenwijd open. Bij een minder homogeen netwerk is dit probleem veel kleiner.

Hiernaast vertrouw ik Ziggo's modem-software niet, hoe minder hier van is hoe beter. Bij hun digitale TV ontvangers gaat het ook fout, in plaats van gewoon standaarden te gebruiken (DVB-C + Irdeto en het maakt niet uit welke dvb-c ontvanger of Irdeto CAM je gebruikt) moet Ziggo weer een net-niet-standaard versie gebruiken om de zorgen dat je alleen via certified ontvangers werkt. Helaas is het hierdoor zo dat deze ontvangers allemaal oude firmware hebben (Ziggo is traag met updates, als er al updates komen) en alle ontvangers zitten vol met bugs (nog nooit eentje gezien waar alles naar behoren werkte). Als je gewoon een standaard ontvanger + CAM kon gebruiken dan had je als consument uit veel meer en dus betere ontvangers kunnen kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan