• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Te lage snelheid

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JohanR91
  • Startdatum Startdatum
J

JohanR91

Beste leden,

Ik heb sinds enkele dagen te maken met hetvolgende probleem:

Wij hebben een 30Mbit abbonoment bij UPC. Echter we halen maar 22Mbit, en tevens is streamen op sommige momenten zeer traag (kan ook aan site zelf liggen, nog niet achteraan gegaan). De tests zijn uitgevoerd direct op de modem, meerdere kabels geprobeerd als mede meerdere PC's waarvan een op een andere locatie de volle 100Mbit haalt.

Dit kan toch nog enkel de modem zijn of een onderdeel daarvoor? Nu werk ik zelf bij Service+ van Ziggo, maar durf momenteel geen 100% modemschuld te geven aangezien er lichte verschillen zijn

Groetjes,

JohanR
 
Heb je hier al gekeken? https://ziggoforum.nl/topics/39547/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als je nooit meer dan 22mbit haalt denk ik niet echt aan capaciteitsproblemen, als je alleen in rustige uren (ochtend, nacht) problemen hebt wel.

maar inderdaad, met wat je geprobeerd hebt lijkt het probleem me ook in of voor het modem te liggen
 
Ik heb zojuist nog een tweetal speedtests gedaan, beide waren weer rond de 22Mbit. Opvallend is dat het ook enorn stabiel is. De speedtest begint bij 20/22 en blijft de hele tijd rond die koers hangen (afwijking altijd binnen de 1Mbit). Ik ga vandaag UPC maar eens bellen. Want dit licht sowieso niet aan de PC's hier. Zou trouwens wel lek zijn als het capaciteits- problemen zijn, 8Mbit inleveren van de 3Mbit.. xD
 
Medio januari dit jaar 'gratis' overgegaan van Classic 16 Mbps naar 25 Mbps Fiber Power internet. Dit in verband met het stroomlijnen van de abonnementen.
Prima. Tot dan een stabiele verbinding van 14 Mbps, niet slecht. Ping groter dan 20, lijnkwaliteit A. Gemeten met Speedtest van UPC en speedtest.net.
Echter na de overgang werd de DL snelheid niet hoger, plus dat er een grote variatie in de downloadsnelheid zat. Met de UPC speedtest kreeg ik zelfs DL snelheden boven de 200 Mbps, hetgeen onmogelijk kan. Internet werkte verder redelijk. Verder reageerde internet bij browsen niet direkt maar met enige vertraging.
Op 13 april contact opgenomen met de helpdesk, hetgeen uiteindelijk leidde tot de oplossing. De helpdesk was zeer klantvriendelijk en men nam de tijd, chapeau :)

Mijn configuratie:

Arris Modem <--> SiteCom DC-202 router <--> PC

procedure:[list type=decimal]
[*]Uitlezen modem door UPC helpdesk: waarden OK
[*]Reset modem door UPC helpdesk
[*]Rechtstreeks gekoppeld aan het modem en Windows in de safe mode met networking leverde de gewenste DL-snelheid op: 24,4 Mbps
[*]Weer opgestart in Windows XP, kreeg ik weliswaar een hoge DL-snelheid, maar Speedtest gaf weer onverklaarbare hoge (onmogelijke) snelheden aan. ZoneAlarm uitgezet geen verschil. Anti-virus Avira (betaalversie) uitgezet: ja hoor alles werkte prima. De pijn zat in het onderdeel webguard, dit uitgevinkt en alles werkt heel goed. ;D
[/list]Mijn huidige configuratie:

Arris Modem <--> ICIDU 300N WiFi Router <--> PC

De testresulaten voor mijn fiber power 25Mbps zijn nu erg stabiel:

DL 24,33 Mbps (25 Mbps volgens abo)
UL 1,49 Mbps (1,5 Mbps volgens abo)
Latency 10 ms

Er waren twee kinken in de kabel:
[list type=decimal]
[*]de Broad Band Router SiteCom DC-202 is al erg oud (> 10 jaar) en blijkbaar niet in staat de moderne doorvoersnelheden te halen, had ik bij mijn Classic abo verder geen last van;
[*]een onderdeel (Webguard) van mijn virusscanner Avira op Win XP veroorzaakte strubbelingen in de gemeten DL-snelheden
[/list]
 
Fijn dat je hier even op wijst JeeVee, want zo'n antivirus programma kan inderdaad zomaar de beperkende factor zijn en daar kan JohanR91 best even naar kijken, het is niet persé beperkt tot Avira.

Toen ik je verhaal las en de regel las dat je een DL test had gedaan van 200 Mbps schoot me de antivirus al te binnen, uit de rest van je verhaal bleek dat inderdaad het geval te zijn.
 
Terug
Bovenaan