• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

TC7200: uploadspeed 5x hoger dan download??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter manoEL
  • Startdatum Startdatum
M

manoEL

Weer iets vreemds met de TC7200.

Sinds kort allerlei rare problemen, maar nu hetvolgende. Met een 120Mbps abonnement: heb ik meer dan een jaar rond de 25Mbps wifi downloadsnelheid. Mijn repeater 20 meter verderop zat dan rond de 15Mbps. Op zich kan ik hier goed mee leven.
Echter opeens vreemde problemen (ook bekabeld af en toe): Nu doet zich hetvolgende voor: Het modem komt niet verder dan 3Mbps download, maar heeft wel 15Mbps upload. Als ik naast het modem zit en verbinding maak met m'n repeater heb ik gewoon 15Mbps download en normaal upload. Hoe is dit mogelijk? Normaal gesproken is de repeater langzamer dan het modem, maar op een of andere manier heb ik een repeater die het signaal 5x versterkt!!!! Onmogelijk m.i.

Antwoord UPC: er is een Wifi-signaal, dus geen monteur, noch andere oplossing. Ga maar naar de UPC shop (50 kilometer verderop), dan kunnen ze 'm testen.

Alles al geprobeerd, reset, fabrieksinstellingen etc. Nu zelfs geen utp-kabel, alleen wifi. Nog steeds hetzelfde probleem.

Ze sturen alleen een monteur als er helemaal geen wifi / internet is. Dan zou die het modem kunnen omruilen. De opmerking dat ik de afgelopen jaren mijn TVmediabox al zeker 20 keer heb omgeruild ivm problemen, mocht niet baten. Je zou haast dat modem een paar keer laten stuiteren, zodat ze 'm wel komen omwisselen :thumbsdownangry:. Maarja, dan zit je weer een paar dagen zonder internet.

Mensen met zelfde ervaringen? Of mensen die nog aanvullende tips hebben?

Dank
 
Yep, er is een probleem met de nieuwe software, wordt aan gewerkt, probleem heb ik zelf ook.
staat genoeg over in het forum, even spitten ;)
 
Zie dit topic:
https://ziggoforum.nl/topics/53120/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
manoEL zei:
Weer iets vreemds met de TC7200.

Sinds kort allerlei rare problemen, maar nu hetvolgende. Met een 120Mbps abonnement: heb ik meer dan een jaar rond de 25Mbps wifi downloadsnelheid. Mijn repeater 20 meter verderop zat dan rond de 15Mbps. Op zich kan ik hier goed mee leven.
Echter opeens vreemde problemen (ook bekabeld af en toe): Nu doet zich hetvolgende voor: Het modem komt niet verder dan 3Mbps download, maar heeft wel 15Mbps upload. Als ik naast het modem zit en verbinding maak met m'n repeater heb ik gewoon 15Mbps download en normaal upload. Hoe is dit mogelijk? Normaal gesproken is de repeater langzamer dan het modem, maar op een of andere manier heb ik een repeater die het signaal 5x versterkt!!!! Onmogelijk m.i.

Antwoord UPC: er is een Wifi-signaal, dus geen monteur, noch andere oplossing. Ga maar naar de UPC shop (50 kilometer verderop), dan kunnen ze 'm testen.

Alles al geprobeerd, reset, fabrieksinstellingen etc. Nu zelfs geen utp-kabel, alleen wifi. Nog steeds hetzelfde probleem.

Ze sturen alleen een monteur als er helemaal geen wifi / internet is. Dan zou die het modem kunnen omruilen. De opmerking dat ik de afgelopen jaren mijn TVmediabox al zeker 20 keer heb omgeruild ivm problemen, mocht niet baten. Je zou haast dat modem een paar keer laten stuiteren, zodat ze 'm wel komen omwisselen :thumbsdownangry:. Maarja, dan zit je weer een paar dagen zonder internet.

Mensen met zelfde ervaringen? Of mensen die nog aanvullende tips hebben?

Dank

Hoi manoEL,

Zoals rcs en robjanssen aangeven lijkt het helaas op een probleem wat bij ons in onderzoek is. Kun je mij een PM sturen met je postcode en huisnummer? Dan controleer ik dit voor je.
 
@manoEL: wat bedoel je precies met: "Nu zelfs geen utp-kabel, alleen wifi". Bedoel je dat je geen verbinding kunt maken met een utp kabel met het modem?

Als dat zo is lijkt het op een probleem dat ik ook heb met de TC7200: als ik met een utp kabel verbinding wil maken met mijn laptop werkt het niet. Ligt niet aan m'n laptop want als ik diezelfde kabel in m'n router (Apple Time Capsule) prik werkt het wel. Dan zou je dus denken dat het aan het modem ligt.
 
mokum64 zei:
@manoEL: wat bedoel je precies met: "Nu zelfs geen utp-kabel, alleen wifi". Bedoel je dat je geen verbinding kunt maken met een utp kabel met het modem?

Als dat zo is lijkt het op een probleem dat ik ook heb met de TC7200: als ik met een utp kabel verbinding wil maken met mijn laptop werkt het niet. Ligt niet aan m'n laptop want als ik diezelfde kabel in m'n router (Apple Time Capsule) prik werkt het wel. Dan zou je dus denken dat het aan het modem ligt.

Ik bedoelde dat ik had getest zonder utp-kabels aangesloten te hebben, maar zelfs dan was wifi drama. Echter heb ik ook regelmatig dat UTp-kabel geen verbinding maakt, of wel verbinding maar geen internet of 'beperkte verbinding'. Het ligt gewoon aan dat schijtmodum met z'n stinkupdate!
 
Anne-UPC zei:
Hoi manoEL,

Zoals rcs en robjanssen aangeven lijkt het helaas op een probleem wat bij ons in onderzoek is. Kun je mij een PM sturen met je postcode en huisnummer? Dan controleer ik dit voor je

Wellicht kun je beter je collega's van de helpdesk beter bijpraten over wat de actuele problemen zijn die er spelen. Zoals al gezegd, de afgelopen maand diverse malen met diverse medewerkers aan de lijn gehangen, maar geen één die eerlijk zegt dat er een probleem is met de recente update van het modem. Wel ligt het altijd aan mijn kabels, mijn netwerkopstelling etc etc. Ik heb 0,0001 Mbps, dus ik heb wifi, dus ik moet niet zeuren.

Ik ga geen postcode doorgeven, want dan heb ik meteen een aantekening dat als m'n modem defect is, ik hem misschien heb laten stuiteren. Ik heb al doorgegeven dat ik softwareversie 60208 op het modem heb staan. Dit lijkt mij voldoende om te weten waar het probleem ligt!

Wanneer kunnen we een nieuwe update verwachten? Althans wanneer kunnen we een datum verwachten waarop de geplande uitrol van de nieuwe update met maanden wordt uitgesteld?
 
Wat een arrogantie en nutteloze achterdocht. Webcare wil alleen maar helpen. En wat boeit die aantekening? Je hebt toch niets gedaan? Je hebt toch keurig aangegeven wat er aan de hand is? En zoals Anne al aangeeft, is er een probleem met de laatste firmware voor de TC7200. Maar goed, zal wel aan mij liggen...
 
Hoi manoEL,

Jammer dat je er zo negatief over denkt. Ik verzeker je dat we niet een soort aantekening gaan maken alsof je zelf je modem kapot hebt gemaakt.

Het is natuurlijk vervelend dat je in het eerste contact niet te horen hebt gekregen dat dit een probleem is wat bij ons in onderzoek is. Het kan zijn dat dit nog niet bekend was op het moment dat je ons belde, in dat geval doet mijn collega zijn best om dit probleem op te lossen met verdere analyse.

Als het goed is heb je nu geen last meer van dit probleem, klopt dat?
 
Terug
Bovenaan