M
manoEL
Weer iets vreemds met de TC7200.
Sinds kort allerlei rare problemen, maar nu hetvolgende. Met een 120Mbps abonnement: heb ik meer dan een jaar rond de 25Mbps wifi downloadsnelheid. Mijn repeater 20 meter verderop zat dan rond de 15Mbps. Op zich kan ik hier goed mee leven.
Echter opeens vreemde problemen (ook bekabeld af en toe): Nu doet zich hetvolgende voor: Het modem komt niet verder dan 3Mbps download, maar heeft wel 15Mbps upload. Als ik naast het modem zit en verbinding maak met m'n repeater heb ik gewoon 15Mbps download en normaal upload. Hoe is dit mogelijk? Normaal gesproken is de repeater langzamer dan het modem, maar op een of andere manier heb ik een repeater die het signaal 5x versterkt!!!! Onmogelijk m.i.
Antwoord UPC: er is een Wifi-signaal, dus geen monteur, noch andere oplossing. Ga maar naar de UPC shop (50 kilometer verderop), dan kunnen ze 'm testen.
Alles al geprobeerd, reset, fabrieksinstellingen etc. Nu zelfs geen utp-kabel, alleen wifi. Nog steeds hetzelfde probleem.
Ze sturen alleen een monteur als er helemaal geen wifi / internet is. Dan zou die het modem kunnen omruilen. De opmerking dat ik de afgelopen jaren mijn TVmediabox al zeker 20 keer heb omgeruild ivm problemen, mocht niet baten. Je zou haast dat modem een paar keer laten stuiteren, zodat ze 'm wel komen omwisselen
. Maarja, dan zit je weer een paar dagen zonder internet.
Mensen met zelfde ervaringen? Of mensen die nog aanvullende tips hebben?
Dank
Sinds kort allerlei rare problemen, maar nu hetvolgende. Met een 120Mbps abonnement: heb ik meer dan een jaar rond de 25Mbps wifi downloadsnelheid. Mijn repeater 20 meter verderop zat dan rond de 15Mbps. Op zich kan ik hier goed mee leven.
Echter opeens vreemde problemen (ook bekabeld af en toe): Nu doet zich hetvolgende voor: Het modem komt niet verder dan 3Mbps download, maar heeft wel 15Mbps upload. Als ik naast het modem zit en verbinding maak met m'n repeater heb ik gewoon 15Mbps download en normaal upload. Hoe is dit mogelijk? Normaal gesproken is de repeater langzamer dan het modem, maar op een of andere manier heb ik een repeater die het signaal 5x versterkt!!!! Onmogelijk m.i.
Antwoord UPC: er is een Wifi-signaal, dus geen monteur, noch andere oplossing. Ga maar naar de UPC shop (50 kilometer verderop), dan kunnen ze 'm testen.
Alles al geprobeerd, reset, fabrieksinstellingen etc. Nu zelfs geen utp-kabel, alleen wifi. Nog steeds hetzelfde probleem.
Ze sturen alleen een monteur als er helemaal geen wifi / internet is. Dan zou die het modem kunnen omruilen. De opmerking dat ik de afgelopen jaren mijn TVmediabox al zeker 20 keer heb omgeruild ivm problemen, mocht niet baten. Je zou haast dat modem een paar keer laten stuiteren, zodat ze 'm wel komen omwisselen
Mensen met zelfde ervaringen? Of mensen die nog aanvullende tips hebben?
Dank
