• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

tc7200 loopt vol na x dag

Berichten
16.432
Internet
  1. Odido
Digitale TV
  1. Odido
Sinds ik deze modem hebt loopt regelmatig de modem vol met zo lijkt openstaande connections.

Toen ik deze modem kreeg had ik er na x dag al last van, maar kon niet thuisbrengen wat het precies was, nu na x maand denk ik dat het probleem zelf in modem zelf zit(firmware bug) lijkt er dus op dat alle connections die je maakt www ftp noem maar op de modem de connections niet snel genoeg dropt met gevolg volgelopen mem met openstaande connections en dus na een tijdje zo vol loopt dat modem ping timeouts en loss geeft, dit lossen we dan weer op via een reboot van modem, waarbij ping van 1400ms weer normaal word rond 5a6ms, dit houd de modem dan weer x dag vol en moet ik weer reboten enz enz.

Nu mijn vraag ben ik de eenigste met dit probleem of hebben meerdere last van dit probleem ism. met tc7200 in bridge mode.
 
Hi Devil,

Even voor mijn duidelijkheid, met FTP en WWW bedoel je een server die achter je router staat?
Of bedoel je gewoon ''openbare'' website's en FTP ?

Ik zou het anders graag voor je testen of het probleem ook hier speelt, hebben de TC7200 in bridge mode met daarachter dus een eigen router.
 
Dave670 zei:
Hi Devil,

Even voor mijn duidelijkheid, met FTP en WWW bedoel je een server die achter je router staat?
Of bedoel je gewoon ''openbare'' website's en FTP ?

Ik zou het anders graag voor je testen of het probleem ook hier speelt, hebben de TC7200 in bridge mode met daarachter dus een eigen router.

Openbare website's ftp's idd, bij pagina's laden valt het nog wel mee, maar ftp word onzettend traag en irc connections verbreken de verbinding wegens timeouts.

Dacht zelf ook eerst dat het me eigen router was, maar die heb ik er een week tussenuit gehad met zelfde probleem na aantal dagen.

probleem speelt ook sinds ik dit modem gebruik, hiervoor cisco 3212 waarbij dit probleem niet voordoet.
 
Ik moet het modem (tc7200) ook om de paar dagen of weken uit en weer aanzetten om weer op de normale snelheid van120 Mbit te komen, valt terug naar 30 Mbit, lijkt afhankelijk van het gebruik.
 
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem, elke 3 - 4 dagen moet ik inderdaad weer het modem resetten, om weer een beetje vlot te kunnen internetten. Het lijkt mij ook een firmware bug.
 
macsafe zei:
Het lijkt mij ook een firmware bug.

Dat ligt, wat mij betreft, niet in de rede. Ik heb hetzelfde apparaat en heb van deze klachten geen last en het loopt hier ook niet storm met dezelfde klachten. Misschien dat er hier en daar extern iets niet goed gaat, straatkast, wijkcentrale enz.?
 
De doorsnee gebruiker zal er ook weinig tot geen last van hebben vermoed ik, alleen b.v. de actieve down/uploaders die veel connecties tegelijk hebben openstaan met torrents e.d.
Ik ervaar met mijn Cisco ook zo nu en dan dit soort traagheid na een aantal dagen zwaar torrent verkeer, even een modem reboot is alles weer als nieuw. Lijkt mij geen bug of zoiets, eerder een drempel qua capaciteit van het modem waar je tegenaan hikt.
 
Dat klopt hoor, met de Cisco moest ik één a twee keer per maand een resetje doen. Met de TC7200 heb ik er vreemd genoeg geen last meer van zowel niet met torrent verkeer alsmede usenetverkeer...
 
Dat kan ik bevestigen. De vorige modem die ik had (TWG870) vertraagde sterk als ik een redelijk aantal connecties open had gehad bij torrentverkeer. De TC7200 heeft daar, bij mij althans, geen enkele last van.
 
Als ik 1 dag torrent aanzet kan ik 100% zeker modem reboten, dan laden pagina's traag en inloggen op ftp duurt uren(zowel getest met als zonder router). Gebruik ik geen torrent en alleen http/fts/unet dan duurt het ongeveer een week.

Dit lijkt ontzetten veel op modem die volloopt met connections en die niet tijdig delete(normaal staat zoiets op 150sec voordat hij de oude connection dropt), dit lijkt hij dus niet tedoen.

nu 2modems verder probleem blijft, upc is er wel mee bezig om het opgelost tekrijgen, maar totop heden nog niet gelukt dus.

@den Tsaar, zit duidelijk in de modem, kan amper modem ook bereiken en kom ik er in is signaal gewoon inorde(geen wegzakker ofzo)

btw, modem in bridge mode.
 
Terug
Bovenaan