• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

TC7200 - Geen extern ip adres en dus geen internet

Berichten
98
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Vandaag al heel de dag geen internet. Gebeld met helpdesk maar dat hielp niet. Het modem terug naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. TV en bellen via het modem werkt wel. Kabel vervangen hielp niet en andere wandcontactdoos ook niet.
Als ik aanlog op het modem krijg ik bij status:

ip adres 0.0.0.0
subnetmasker 0.0.0.0

Als ik bij de basis instellingen kijk zie ik staan: kabelmodem ipadres 10.71.66.247 (dat is toch een intern adres en niet goed??)

upstream heb ik vier vergrendelde kanalen. Alle vier 16qam, 5120000 en vermogen 51,8
downstream 8 kanalen vergrendeld. 256qam, 6952000 , SNR van 38.8, 38.9 en 39.0, en vermogens tussen 7.6 en 8.1

Modem ook al meer dan een uur uit laten staan maar dat hielp ook niet.

Hier de error log:

2016-10-21 14:48:37: [Info] TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=fc:52:8d:19:6f:cb;CMTS-MAC=0...
--- -- --:--:--: [Warn] DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
--- -- --:--:--: [Info] Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
--- -- --:--:--: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=fc:52:8d:19...
--- -- --:--:--: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
--- -- --:--:--: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...
--- -- --:--:--: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
--- -- --:--:--: [Info] WiFi Interface [wl1] set to Channel 1 (Side-Band Channel:N/A)...
--- -- --:--:--: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...

Maandag komt er een monteur maar ik hoop toch een beetje dat ik er zelf eerder iets aan kan doen.
Iemand hier enig idee? of wordt het echt wachten?

Het modem is trouwens nog maar half jaar oud of zo.

Alvast bedankt voor eventuele reacties,
Martin.
 
Lijkt wel alsof er iets misgaat met de registratie van je modem bij de servers van Ziggo. Heb je misschien ook wat up- en downstream waarden uitgelezen en kun je die hier posten?
 
In mijn post staat volgende:
upstream heb ik vier vergrendelde kanalen. Alle vier 16qam, 5120000 en vermogen 51,8
downstream 8 kanalen vergrendeld. 256qam, 6952000 , SNR van 38.8, 38.9 en 39.0, en vermogens tussen 7.6 en 8.1

Of bedoel je dat niet Shadowranger?
 
Monteur is vanochtend geweest en heeft modem vervangen. Heeft niet geholpen, heeft nog wat metingen gedaan en er komt geen goed signaal van buiten (alhoewel telefonie en tv wel werken).
Woensdagmiddag komt er opnieuw monteur maar dan ook voor de buitenboel. Geduldig wachten dus.
 
Bij mij is vorige week 's nachts aan het netwerk gewerkt door Ziggo. Netjes van te voren gemaild. Net even in het log gekeken en zie in die periode exact dezelfde (major)foutmeldingen als TS. Grote kans dat het dus aan het buitengebeuren ligt. Overigens, van het onderhoud zelf niets gemerkt ('s morgens).
 
Ik kom nu net thuis en zie dat het nieuwe modem in routermode staat. ff verbinding gemaakt met de wifi en ja hoor. Alles werkt weer. Nu in bridgemode gezet , router aangesloten en alles draait weer. Ook telefonie werkt en de speedtest is goed.
Ik gok erop dat er door Ziggo toch iets in de kast is aangepast (eventueel remote) want toen de monteurs weggingen, werkte het niet.
Ik kan natuurlijk elk moment een telefoontje verwachten van Ziggo om mij te vertellen dat ze het van afstand gefixed hebben en dat alles weer werkt.
Zo niet, morgen maar zelf bellen (als het dan nog steeds werkt) want anders staan ze hier woensdag voor niks op de stoep.
 
dfense zei:
In mijn post staat volgende:
upstream heb ik vier vergrendelde kanalen. Alle vier 16qam, 5120000 en vermogen 51,8
downstream 8 kanalen vergrendeld. 256qam, 6952000 , SNR van 38.8, 38.9 en 39.0, en vermogens tussen 7.6 en 8.1

Of bedoel je dat niet Shadowranger?
Vreemd, ik heb ook een TC7200 en bij de downstream heb ik 8 verschillende frequenties en bij de upstream 3 gelijke en 1 andere frequentie. Kan zijn dat dit heeft gelegen aan het feit dat je nog geen IP had gekregen op het modem. Btw, upstream vermogen is bij mij significant lager (±45 dBmV). Hoe is dat nu na de reparatie?

Dat de In-Home monteur al gemeten heeft dat er geen goed signaal binnenkomt zegt al genoeg. Blijkbaar wel genoeg voor telefonie en (interactieve) TV, maar te slecht voor internet. Gezien je post m.b.t. het nu werkend hebben van alles komt idd door outdoor monteurs, waarschijnlijk heeft er een slechte verbinding van de connector(en) op de eindversterker in de buurtkast of een defecte eindversterker gezeten. Deze kunnen ze extern fixen en doormeten, hiervoor hoeven ze niet bij je binnen te zijn. Kijk het nog even aan, maar als de signalen nu beter zijn zou je de afspraak kunnen afzeggen.
 
Alles werkt nog steeds. Nogmaals een speedtest gedaan en nog steeds goed.

Gekeken in modem voor waardes:

Upstream nu twee kanalen vergrendeld.
Kanaal Frequentie symbolenratio vermogen
1 50900000 5120000 53,5
2 57800000 5120000 53,5

Van de downstream een plaatje gemaakt en bijgesloten.
Monteur is vanmiddag afgebeld.

Gr,
Martin.
 

Bijlagen

  • downstream.jpg
    downstream.jpg
    80,2 KB · Weergaven: 61
Slechts twee upstreams lijkt mij niet de bedoeling. Er is ook veel vermogen nodig voor die twee upstreams.
 
Terug
Bovenaan