Hallo, ik ben net twee maanden klant bij UPC en krijg het gevoel dat veel van het geschrevene in dit forum nu al wordt bevestigd.
Even wat geschiedenis: drie jaar geleden heb ik mijn kabelabonnement van UPC de deur uit geschopt vanwege beroerde ontvangst en beperkt zenderaanbod. Ik ben toen overgestapt op de schotel en geniet nog dagelijks van honderden zenders in digitale kwaliteit. Daarnaast had ik een ISDN verbinding van KPN met een ADSL basis abo via HCCnet (inmiddels Xs4all). Totale kosten voor alle abo's ruim 100,= per maand.
Dat kan goedkoper, dacht ik en dus ging ik op onderzoek uit.
De optie van een UPC light abonnement (3Mb) en Freetime telefonie leek me aardige optie. De eerste 6 maanden voor 29,95 en daarna 40,95.
Omdat ik geen kabelabonnement meer had moest ik dat er uiteraard ook bij nemen. Omdat digitale TV via de kabel binnen afzienbare tijd beschikbaar zou komen in mijn gemeente (Bemmel) en hier geen extra kosten voor in rekening zouden worden gebracht dacht ik: "mooi, dat gaan we doen". Uiteraard heb ik me de prijzen, voorwaarden en beschikbaarheid eerst telefonisch laten bevestigen door een medewerker van UPC.
Hieruit kwam het volgende naar voren:
- Analoog abonnement voor kabel TV: 12.08 euro (in mijn gemeente goedkoper dan de landelijke tarieven)
- Digitale TV gratis (had hier speciaal naar gevraagd omdat er verschillende verhalen de ronde deden op dit forum)
- Abonnement Canal+ als aanvulling op het basis digitale pakket 13,00 euro.
Bij elkaar dus 25,08 euro.
Op de vraag of de genoemde prijs een aanbieding betreft, of dat de prijzen binnenkort omhoog gaan werd geantwoord: "nee, de tarieven blijven ongewijzigd en het betreft hier geen aanbiedingsprijs, maar normale tarieven.
Voor mij was dat reden genoeg om begin november 2005 weer met UPC in zee te gaan.
Het is inmiddels januari 2006 en wordt nu geconfronteerd met de volgende tarieven:
- Analoog abonnement voor kabel TV: 15,83 euro
- Digitale TV kost opeens 2,16 euro
- Canal+ abo kost nu 19,99 euro
Opgeteld dus 37,98 euro.
Een kostenstijging van 12,90 euro per maand (ofwel bijna 50% duurder)
Ik krijg toch sterk het vermoeden voorgelogen (of in het net Nederlands, verkeerd geinformeerd) te zijn door die gasten.
Omdat Canal Digitaal onderdeel is van UPC konden ze i.c.m. het standaardpakket canal+ aanbieden voor slechts 13,00 euro per maand.
Via de satelliet zou hetzelfde abonnement 21,95 euro kosten. Inmiddels kost dat via canaldigitaal 19,95 euro en bij UPC dus 19,99 euro.
3x raden wat ik dus ga doen.... juist een canal+ abonnement via de satelliet. Veel betere kwaliteit in beeld en geluid en de eerste 6 maanden voor 14,95.
Wat ik nou zo jammer vind aan UPC is dat alle negatieve berichten over service en beloften bij deze, en wel binnen twee maanden zijn bevestigd.
Over de kwaliteit van het produkt ansich heb ik (nog) geen klachten. Internet werkt als een speer en digitale telefonie is boven verwachting helder, duidelijk en tot nu toe zonder storing. Zelfs mijn analoge beeld is in de afgelopen drie jaar sterk verbeterd. Alleen die valse beloften, daar kan ik me zo aan ergeren.
Ik had tevens de vraag voorgelegd hoe lang het zou duren voor digitale TV in mijn gemeente (Bemmel) beschikbaar zou zijn, is dat een kwestie van een paar maanden? Nee, zei de UPC medewerker, hooguit een kwestie van een paar weken.
Ik ben nu twee maanden verder, maar het is er nog steeds niet.
Als we dan toch aan het mopperen zijn, de reeds in oktober 2005 beloofde snelheidverhoging, welke medio december zou worden gerealiseerd, is nog steeds niet doorgevoerd. (bij KPN ging dat wel anders, de verhogingen waren er al voor je er erg in had).
Al met al begrijpt UPC dus nog steeds niet (ondanks alle negatieve publiciteit op internet en zelfs bij consumentenprogramma's) hoe je een fatsoenlijk serviceapparaat moet runnen. Hoe je klanten duidelijk voorlicht en dat je niet steeds van policy moet veranderen.
Ben benieuwd hoe lang ik het nog volhoud bij deze club amateurs.
Even wat geschiedenis: drie jaar geleden heb ik mijn kabelabonnement van UPC de deur uit geschopt vanwege beroerde ontvangst en beperkt zenderaanbod. Ik ben toen overgestapt op de schotel en geniet nog dagelijks van honderden zenders in digitale kwaliteit. Daarnaast had ik een ISDN verbinding van KPN met een ADSL basis abo via HCCnet (inmiddels Xs4all). Totale kosten voor alle abo's ruim 100,= per maand.
Dat kan goedkoper, dacht ik en dus ging ik op onderzoek uit.
De optie van een UPC light abonnement (3Mb) en Freetime telefonie leek me aardige optie. De eerste 6 maanden voor 29,95 en daarna 40,95.
Omdat ik geen kabelabonnement meer had moest ik dat er uiteraard ook bij nemen. Omdat digitale TV via de kabel binnen afzienbare tijd beschikbaar zou komen in mijn gemeente (Bemmel) en hier geen extra kosten voor in rekening zouden worden gebracht dacht ik: "mooi, dat gaan we doen". Uiteraard heb ik me de prijzen, voorwaarden en beschikbaarheid eerst telefonisch laten bevestigen door een medewerker van UPC.
Hieruit kwam het volgende naar voren:
- Analoog abonnement voor kabel TV: 12.08 euro (in mijn gemeente goedkoper dan de landelijke tarieven)
- Digitale TV gratis (had hier speciaal naar gevraagd omdat er verschillende verhalen de ronde deden op dit forum)
- Abonnement Canal+ als aanvulling op het basis digitale pakket 13,00 euro.
Bij elkaar dus 25,08 euro.
Op de vraag of de genoemde prijs een aanbieding betreft, of dat de prijzen binnenkort omhoog gaan werd geantwoord: "nee, de tarieven blijven ongewijzigd en het betreft hier geen aanbiedingsprijs, maar normale tarieven.
Voor mij was dat reden genoeg om begin november 2005 weer met UPC in zee te gaan.
Het is inmiddels januari 2006 en wordt nu geconfronteerd met de volgende tarieven:
- Analoog abonnement voor kabel TV: 15,83 euro
- Digitale TV kost opeens 2,16 euro
- Canal+ abo kost nu 19,99 euro
Opgeteld dus 37,98 euro.
Een kostenstijging van 12,90 euro per maand (ofwel bijna 50% duurder)
Ik krijg toch sterk het vermoeden voorgelogen (of in het net Nederlands, verkeerd geinformeerd) te zijn door die gasten.
Omdat Canal Digitaal onderdeel is van UPC konden ze i.c.m. het standaardpakket canal+ aanbieden voor slechts 13,00 euro per maand.
Via de satelliet zou hetzelfde abonnement 21,95 euro kosten. Inmiddels kost dat via canaldigitaal 19,95 euro en bij UPC dus 19,99 euro.
3x raden wat ik dus ga doen.... juist een canal+ abonnement via de satelliet. Veel betere kwaliteit in beeld en geluid en de eerste 6 maanden voor 14,95.
Wat ik nou zo jammer vind aan UPC is dat alle negatieve berichten over service en beloften bij deze, en wel binnen twee maanden zijn bevestigd.
Over de kwaliteit van het produkt ansich heb ik (nog) geen klachten. Internet werkt als een speer en digitale telefonie is boven verwachting helder, duidelijk en tot nu toe zonder storing. Zelfs mijn analoge beeld is in de afgelopen drie jaar sterk verbeterd. Alleen die valse beloften, daar kan ik me zo aan ergeren.
Ik had tevens de vraag voorgelegd hoe lang het zou duren voor digitale TV in mijn gemeente (Bemmel) beschikbaar zou zijn, is dat een kwestie van een paar maanden? Nee, zei de UPC medewerker, hooguit een kwestie van een paar weken.
Ik ben nu twee maanden verder, maar het is er nog steeds niet.
Als we dan toch aan het mopperen zijn, de reeds in oktober 2005 beloofde snelheidverhoging, welke medio december zou worden gerealiseerd, is nog steeds niet doorgevoerd. (bij KPN ging dat wel anders, de verhogingen waren er al voor je er erg in had).
Al met al begrijpt UPC dus nog steeds niet (ondanks alle negatieve publiciteit op internet en zelfs bij consumentenprogramma's) hoe je een fatsoenlijk serviceapparaat moet runnen. Hoe je klanten duidelijk voorlicht en dat je niet steeds van policy moet veranderen.
Ben benieuwd hoe lang ik het nog volhoud bij deze club amateurs.