• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

T27A300 CI+ compatibel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MartijnT27A300

Hallo allemaal!
Ik ben van plan een T27A300 TV/monitor van Samsung te bestellen. Het probleem is echter dat deze niet in de lijst van Ziggo CI+ gecertificeerde toestellen staat. Ik heb samsung gevraagd of ze hier meer van af wisten, maar blijkbaar niet. Ik kreeg namelijk het volgende terug van Samsung:

"Hierbij bevestigen wij graag dat bovenstaande model een monitor is die officieel gezien niet geschikt is voor CI+.
Voor verdere info kunnen wij u een bezichting bij uw Samsung-dealer in de buurt aanbevelen (te vinden via internet, telefoongidsen, informatiediensten en dergelijke). "

Wat ik me af vraag is in hoeverre het een probleem is dat dit product niet officieel door Ziggo gecertificeerd is. Daarom zou ik graag willen weten of iemand ervaring heeft met de T27A300 i.c.m. een CI+ module die geschikt is voor Ziggo. Ik las in deze thread dat het iemand blijkbaar gelukt is om het aan de praat te krijgen maar dat er alleen maar activeringproblemen waren. Ik heb hier in huis een ziggo ontvanger-ding staan waar ik de kaart eventueel in zou kunnen activeren - dus als dat de enige reden is waarom hij niet gecertificeerd is zou dat geen probleem zijn. Maja, mijn probleem is dus duidelijk.
Gaat de T27A300 werken met CI+ ondanks dat ie niet gecertificeerd is?

En zo ja, welke CI+ module? Aangezien de persoon in de thread waarnaar ik zojuist verweest een ''Neotion'' module gebruikte lijkt het me een goed idee om deze op bol.com te gaan bestellen, indien ik meer weet over de compatibiliteit tussen de T27A300, deze module, en ziggo.

Dus, weet iemand hier meer over?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie duidelijke tutorial. Als zou ik zelf voor een model kiezen wat gelijk werkt.
 
Hier iemand die het werkend heeft met stappenplan.


https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=34920

Die had ik al gevonden. Dat is de thread waar ik naar probeerde te verwijzen in mijn originele post bij ''deze thread''. Blijkbaar had ik daarna nog een andere post die ik was aan het lezen gekopieerd en toen hier de verkeerde geplakt :P

Dit had ik dus al gelezen, maar één iemand die het werkend heeft gekregen met moeite is voor mij eigenlijk niet genoeg geruststellend.

Mooie duidelijke tutorial. Als zou ik zelf voor een model kiezen wat gelijk werkt.

Daar heb ik ook al over nagedacht. Maar na 5 uur lang zoeken naar een ander model, kon ik niets vinden. Misschien weet jij iets?
Ik wil iets met:
- 26 of 27 inch
- full HD (omdat ik het ook als een secundaire monitor gebruiken)
- CI+ ziggo gecertifieerd
- liefst niet dikker dan ~6 cm (komt tegen muur te hangen namelijk, maar dit is de minst belangrijke eigenschap)
- VESA 75 of 100 (voor de beugel die ik wil gebruiken)

Ik kwam alleen op deze samsung uit, en een LG die niet ook niet gecertificeerd is en waar op internet veel minder over te vinden is (qua reviews etc).

*Edit*
Ik heb toch nog even gezocht, en nu het minimum formaat op 24 inch gezet (hoewel dit eigenlijk iets te klein is) en dan kom ik uit op de Philips 24pfl3507h. Dus dat wordt m'n escape plan :P

Maar ik startte deze thread om mensen te vinden die ervaring hebben met de T27A300 TV i.c.m. met Ziggo's CI+. Iemand?...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals in de PM's, ik heb zelf een Samsung T22A300. Die is wel 21,5" maar werkt gewoon met Ziggo i.c.m. een SMiTT module. Ik weet niet of andere modules werken. Hij is ook Full HD :wink:
 
Zoals in de PM's, ik heb zelf een Samsung T22A300. Die is wel 21,5" maar werkt gewoon met Ziggo i.c.m. een SMiTT module. Ik weet niet of andere modules werken. Hij is ook Full HD :wink:

Ik had gevonden dat jij een T22A300 had, vandaar dat ik jou gePM'ed had, omdat ik niet verwachtte dat je m'n thread zou vinden. Maja, 22 inch is te klein in mijn situatie.
Ik blijf hopen dat ik nog iemand vind met een T27A300 die werkt met een CI+ module :-) (of iemand die het juist niet aan de praat kreeg, want dan bestel ik de Philips)
 
Het zijn dezelfde toestellen (moederbord, firmware, etc), alleen heeft eentje een groter paneel.
 
Het zijn dezelfde toestellen (moederbord, firmware, etc), alleen heeft eentje een groter paneel.

Das goed om te weten!

Overigens, ik heb eens wat zitten klooien op internet en ik kwam tegen dat Samsung het beste werkt met Smit, en niet met Neotion. Ik ging al van neotion uit omdat er iemand was die de T27A300 met een neotion module aan de praat had gekregen. Ik ga dus denk ik toch gewoon voor de T27A300, met een Smit module.
Nu alleen nog even uitzoeken waar ik het beste een Smit-module met smartcard kan bestellen :-) Iemand misschien suggesties?
*EDIT*
Ik heb het bij redcoon besteld:
CI+ module (Smit) 48 euro
Smartcard 16 euro
totaalprijs: € 63,36 (64 cent mix-korting en geen verzendkosten) :applause:

TV bij azerty besteld, ik laat nog wel weten als ik alles aan de praat heb gekregen, of juist niet :-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan