T-mobile -> lange wachttijden voor verbinding

Vincent1

Forum Gebruiker
Berichten
53
Had kan aan mij liggen maar.....

Momenteel is de wachttijd voor de glasvezel aanleg bij T-Mobile ( vanaf middenstraat naar de woning door guidion) in mijn opzicht erg lang hier in Rotterdam

Hedenmiddag eens geïnformeerd naar de status van het bestelde pakket op 9 februari (!), wanneer er eventuele voortuitgang is en eventuel verwachte aanleg vanuit de middenstraat naar de woning toe door guidion en uiteraard voor de levering van benodigde apparatuur

Zoals de planning nu loopt en begrepen is, is de eerst volgende beschikbare "slot" 28 mei ( 14 weken na afname abbo):o

Altijd leuk, vooral als in het gesprek tijdens het afsluiten van de abbo gesteld wordt dat ivm drukte 8 - 12 weken kan duren.

Dus kunnen minimaal nog 4 weken wachten ( hopend op eerder natuurlijk;D)
 
14 weken ipv 8-12 vind ik momenteel meevallen. Zoals je hier en daar kunt lezen zijn er overal handjes tekort en inmiddels slaat de griep ook nog eens wild om zich heen. Ik hoop voor jou dat het 28 mei wordt :6
 
??? op moment van schrijven van dit bericht wordt de glasvezelkabel vanuit de "de middenstraat" naar de voordeur gebracht en morgen "aan gesloten" wel natuurlijk hartstikke goed door de 2 Oost Europese heren, alleen jammer dat dit geheel onaangekondigd en plomp verloren adhoc gebeurt en de verdere installatie ad-hoc moet ( lees mag) worden geregeld met deze 2 heren.

Geen schoonheidsprijs voor de communicatie en geen gescoorde punten door en voor t-mobile / guidion.
 
Maar de mannen die de daadwerkelijke glasvezel in de straten leggen en naar je huis brengen doen toch geen werk binnen de woning?
Althans zo ging het bij mij een jaar of 7-8 geleden.
Straat open, kabels leggen. Onder de voortuin doorschieten tot tegen de fundatie.
Paar dagen later iemand die daar de kabel opgroef en onder het huis in de meterkast bracht.
Paar weken later iemand die de kabel in de meterkast “netjes” afmonteerde.
Maanden later pas de eerste aanbiedingen voor eventuele abonnementen.
Het was dus zeker niet aansluiten en licht erop, traject duurt lang.
 
Maar de mannen die de daadwerkelijke glasvezel in de straten leggen en naar je huis brengen doen toch geen werk binnen de woning?
Althans zo ging het bij mij een jaar of 7-8 geleden.
Straat open, kabels leggen. Onder de voortuin doorschieten tot tegen de fundatie.
Paar dagen later iemand die daar de kabel opgroef en onder het huis in de meterkast bracht.
Paar weken later iemand die de kabel in de meterkast “netjes” afmonteerde.
Maanden later pas de eerste aanbiedingen voor eventuele abonnementen.
Het was dus zeker niet aansluiten en licht erop, traject duurt lang.
De aanleg van de kabels in de middenstraat ( in dit geval onder menig stoep tegel) is al vorig jaar gebeurd, ergens in mijn geheugen in november 2021.

Februari dit jaar kwamen "de adviseurs"van t-mobile aan de deur met de aanbieding waarbij de overstap is gemaakt ( let wel abbo gaat pas lopen op moment dat alles incl. modem etc. is aangesloten)....en vandaag hebben 2 oost-europese heren de kabel tot aan de fundatie gewerkt en gelijk afspraak gemaakt voor de kabel afwerking ( lees kabel binnen brengen en converter) voor morgen.. de installatie van het modem etc. wordt pas later gedaan, maar vermoed zomaar dat mijn kennis in het ict-vak op kort termijn weleens van pas kan gaan komen en dat internet en tv weleens sneller online komt.
 
De aanleg van de kabels in de middenstraat ( in dit geval onder menig stoep tegel) is al vorig jaar gebeurd, ergens in mijn geheugen in november 2021.

Februari dit jaar kwamen "de adviseurs"van t-mobile aan de deur met de aanbieding waarbij de overstap is gemaakt ( let wel abbo gaat pas lopen op moment dat alles incl. modem etc. is aangesloten)....en vandaag hebben 2 oost-europese heren de kabel tot aan de fundatie gewerkt en gelijk afspraak gemaakt voor de kabel afwerking ( lees kabel binnen brengen en converter) voor morgen.. de installatie van het modem etc. wordt pas later gedaan, maar vermoed zomaar dat mijn kennis in het ict-vak op kort termijn weleens van pas kan gaan komen en dat internet en tv weleens sneller online komt.
Helaas, daar waar de goede hoop er was....niets, dus maar even geduldig afwachten totdat volker wessels telecom de aansluiting binnenbrengt en guidion / t-moblie de rest kan doen.

Op moment van schrijven van dit bericht is het exact op de kop af 12 weken geleden ( 9 februari) dat de adviseurs van t-mobile voor de deur stonden.
 
. wordt pas later gedaan, maar vermoed zomaar dat mijn kennis in het ict-vak op kort termijn weleens van pas kan gaan komen en dat internet en tv weleens sneller online komt.
vertel hoe dan , je het kan versnellen , ik zag bij mezelf dat activeren zo was gebeurt
 
vertel hoe dan , je het kan versnellen , ik zag bij mezelf dat activeren zo was gebeurt
Ik bedoelde meer dat de modem etc. alvast wordt aangesloten, mits alles er is natuurlijk.

Maar helaas is er nog geen schot in de boel, de desbetreffende glasvezel kabel is nog steeds aan de "verkeerde"kant van de fundering

:smiley:

Bij het laatste contact met de klantenservice (+/- 4 weken geleden) werd aangegeven dat de planning was oplevering voor 28 mei en dat dat nog illustratief was en werd mij even doodleuk verteld dat ik maar even geduld moest hebben.

Krijg het onderbuik gevoel dat het geduld tot in de herfst 2022 beproeft gaat worden
 
@Vincent1 29-07 besteld met overstap service , dan nog maand opzegtermijn en 31-08 aangesloten
Was het hiet maar zo'n feest om binnen een maand aangesloten te zijn, zoals aangegeven in eerdere berichten in dit topic door mij... 9 februari 2022 middels adviseur aan de deur overgestapt toen moest de glasvezel noig binnenshuis worden gebracht, maar lag er wel al in de straat tot aan de tuin , 26 april de 2 oost-europese heren met gebrekkig nederlands aan de deur om de kabel vanuit de straat naar de voordeur getrokken, daarna is het héél stil geworden.
 
Terug
Bovenaan