• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Synchronisatie beeld/geluid

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dazzle
  • Startdatum Startdatum
D

Dazzle

Ik heb nog steeds last dat het geluid bij een opgenomen programma niet synchroon loopt!
Wanneer zou dit eens verholpen worden met een software update?
Heeft iedereen hier last van of is het niet bij alle HD-DVR zo?
Vind het toch wel irritant, vooral bij een close up waar iemand aan het praten is.
 
Het valt me op dat het beeld en geluid bij de HD kanalen (vooral NG-HD) niet synchroon loopt.
Ik weet dat er een mogelijkheid is dit in te stellen (dat heb ik ook gedaan), maar het helpt dus helemaal niets.
Het verschil tussen beeld en geluid is dermate groot, dat het lijkt of je naar een goedkope nagesynchroniseerde wasmiddelen commercial zit te kijken, waarbij de mond nog vrolijk doorbeweegt, terwijl de zin al is uitgesproken.
De SD kanalen zijn wel synchroon.

Meer mensen hier last van?

Voor alle duidelijkheid: het gaat om een HD-PVR.
 
arnold_w zei:
Het valt me op dat het beeld en geluid bij de HD kanalen (vooral NG-HD) niet synchroon loopt.
knip/

De SD kanalen zijn wel synchroon.
knip/

Zelfde probleem hier, JA dus
 
Ik heb juist alle lip-sync uitgezet op mijn versterker. Het lijkt beter te zijn dan met mijn oude normale DTV.

Ik zie wel problemen in de volgende gevallen:
- ik heb lip-sync problemen wanneer ik net naar Teletext heb gekeken. Blijkbaar is de beeldopbouw dan trager. Die verdwijnd als ik naar een ander kanaal zapp.
- Bij het afspelen van opnamen van HD zijn er een hele grote lip-sync problemen, als hierboven (door andere) omschreven.
 
Vreemd toch eigenlijk....

Hoe verder de beeldtechniek gaat hoe groter de afstand met het geluid..... ::)
En dit verschil is bijzonder ergerlijk om te zien/horen.

Dat er niet een of ander eenvoudig tooltje op welk apparaat dan ook zit.
Waarom zetten iets op een TV dat je dit kunt verschuiven/goedzetten?
 
volgens upc-medewerker van het msn-hdtvspreekuur is dit probleem bij upc bekend en wordt het onderzocht door de netwerkspecialisten.
ik weet ook niet wat dit betekent, maar wellicht komt hier de komende maanden een oplossing voor?
 
BUMP

dit blijft een waardeloos probleem. de "oude" thompson-dvr heeft dit probleem helemaal niet.
kom op upc, los eens wat problemen op!
 
Ik dacht al dat ik de enige was met dit probleem. Erg irritant inderdaad omdat ik ook nauwelijks ondertitels lees.

Nu ik lees dat ik dus niet de enige ben hoef ik in ieder geval niet alle instellingen en bekabeling te controleren. Hopelijk een snelle oplossing voor dit irritante probleem.
 
Ik heb het issue ook, maar alleen op de coax of optische digitale uitgang. Als ik via HDMI kijk (en dus geluid via de tv) is het prima. Lijkt dus of de digitale uitgangen niet in sync zijn met de HDMI. Coax is trouwens een grotere vertraging dan optical.... knap vervelend !
 
Terug
Bovenaan