• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

SyFy niet in breedbeeld

  • Onderwerp starter Onderwerp starter nicolinda
  • Startdatum Startdatum
N

nicolinda

weet iemand wanneer SyFy weer gaat uitzenden in breedbeeld heb nu enkel een vierkant beeld
alleen als ik via on-demand kijk is het wel breedbeeld
alle andere zenders wel beeld vullend
 
Syfy/13street is gewoon breedbeeld net als ned 1 2 3 enz enz. ze zenden vaak nog oudere series uit die worden in 4:3 uitgezonden op syfy maar in een 16:9 kader.

Nu bijboorbeeld de x-files die zijn 4:3 zie het logo maar eens die staat half in 4:3 beeld en andere gedeelte in de zwarte balk.
 
waarom zijn de uitzendingen dan in vierkant beeld
 
Ten eerste het is geen vierkant beeld
En oude opname,s die in 4:3 formaat zijn opgenomen word nu eindelijk in het juiste formaat uitgezonder zonder opgeblazen en vertekend beeld
;D
 
er zijn nog wel vele andere zenders die wel breedbeeld in 4:3 uitzende helaas...
 
Deze vraag komt helaas nog vaak voor. Zo was er eens een persoon die zich enorm stoorde aan de zwarte balken die in meerdere uitzendingen verwerkt zijn. Deze man is dolgedraaid en heeft zich het leven benomen.
Voor mij onbegrijpelijk, ik vind juist het uitgerekte beeld onnatuurlijk en onprettig kijken, die balken interesseren mij niets.
Gelukkig zend syfy in het juiste formaat uit, met al die oude series die in verhouding 4:3 zijn opgenomen in de studio of op lokatie.
Maar nieuwere series zien er op syfy strak uit, zoals Dr Who, dat is prima beeld.
Daar kan de commerciele omroep niet aan tippen, behalve die enkele keer dat ze dan eindelijk een fullHD uitzending verzorgen.

Kortom, syfy en 13thstreet zijn afhankelijk van de kwaliteit van series die ze uitzenden.
 
Was dat niet die gek bij het philips gebouw :p of was dat weer een ander.

Nou zie genoeg series op syfy/13street die 4:3 zijn maar die al vanaf begin in HD en of 16:9 beschikbaar zijn, zie bbijvoorbeeld Monk en of Flashpoint gewoon 16:9 maar niet bij syfy/13street.
 
Was volgens mij in de rembrand toren te amsterdam, op de verdieping van de ING bank? Ging helemaal los, en de politie besloot op gegeven moment te schieten, zoiets dacht ik.
Of was dat weer iets anders? Staat me iig wel bij dat een man zo gefrustreerd was geworden over zijn net nieuw aangeschafte tv dat die door het lint ging.
Ja kan wel bij philips zijn geweest ja, dat ie daar verhaal ging halen en stennis begon te trappen.4

Nou ja, zoiets.
 
in eerste instantie was het een gijzeling. zie hier. https://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2002/03_maart/11/binnenland/rembrandtoren.xmGaat wel ver vanwege de zwarte randen.
met de tegenwoordige grote beeldschermen heb je er weinig hinder van.
Bij de vroegere veel kleinere schermen werdt het plaatje natuurlijk wel erg klein.
 
Terug
Bovenaan