Deze vraag komt helaas nog vaak voor. Zo was er eens een persoon die zich enorm stoorde aan de zwarte balken die in meerdere uitzendingen verwerkt zijn. Deze man is dolgedraaid en heeft zich het leven benomen.
Voor mij onbegrijpelijk, ik vind juist het uitgerekte beeld onnatuurlijk en onprettig kijken, die balken interesseren mij niets.
Gelukkig zend syfy in het juiste formaat uit, met al die oude series die in verhouding 4:3 zijn opgenomen in de studio of op lokatie.
Maar nieuwere series zien er op syfy strak uit, zoals Dr Who, dat is prima beeld.
Daar kan de commerciele omroep niet aan tippen, behalve die enkele keer dat ze dan eindelijk een fullHD uitzending verzorgen.
Kortom, syfy en 13thstreet zijn afhankelijk van de kwaliteit van series die ze uitzenden.