• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Syfy HD bagger signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bonnevue

Ok we hebben dan nu Syfy HD maar het signaal is bagger, blokken vervorming geluid stottert, en nee, ligt niet aan mijn kabels of apparatuur, overige kanalen zijn om door een ringetje te halen, tenminste de kanalen waar ik normaal naar kijk te weten: BBC , en Nederlandse commerciële zenders.
 
Als een kanaal het niet doet en de rest wel is het juist in je kabels terug te zoeken. Vaak wordt een transportstream gestoord door een zender van buitenaf waardoor slechts een beperkt aantal zenders niet werken. Dit komt zelden uit het netwerk van Ziggo.

Het statement van het zit niet in mijn kabels kun je niet innemen zonder de kwaliteit van de kabels te hebben beoordeeld. Dit beoordelen kun je vaak al met het blote oog doen en bij twijfel doormeten met de daarvoor bedoelde apparatuur.

Zou je misschien foto's van je installatie: Dus alle kabels, connectoren, splitters kunnen plaatsen? Misschien kunnen we je hiermee helpen.
 
Het statement van het zit niet in mijn kabels kun je niet innemen zonder de kwaliteit van de kabels te hebben beoordeeld. Dit beoordelen kun je vaak al met het blote oog doen en bij twijfel doormeten met de daarvoor bedoelde apparatuur.
Ik had eens een Ziggo helpdesk-medewerker aan de lijn die doodleuk vroeg of ik "even" de TV op de groene kabel in de meterkast kon aansluiten en haar dan te vertellen of het signaal daar beter was. :roll:
 
Dat is toch niet zo moeilijk? Een flatscreen weegt niet zoveel, zeker niet vergeleken met een beeldbuistelevisie.

Die flatscreen heb je zo bij de meterkast hoor :)
 
Ok we hebben dan nu Syfy HD maar het signaal is bagger, blokken vervorming geluid stottert, en nee, ligt niet aan mijn kabels of apparatuur, overige kanalen zijn om door een ringetje te halen, tenminste de kanalen waar ik normaal naar kijk te weten: BBC , en Nederlandse commerciële zenders.

Frequentie 842 MHz.
Transport stream # 2097.
Met o.a. Syfy HD (kanaal 121) en Travel Channel HD (210).

Regio Utrecht, Kanalen/frequentieoverzicht:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/43721759#43721759
Frequentieplan:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/43726933#43726933
832 .. 842 Uplink Tele2
842 .. 852 Uplink Vodafone
 
@ Tichel

Dank je, alle zenders die op deze transponder zitten geven storing.
Ik heb mijn aansluitingen "gekuist" maar probleem nog niet opgelost.
Iemand nog een idee?
 
Ok we hebben dan nu Syfy HD maar het signaal is bagger, blokken vervorming geluid stottert, en nee, ligt niet aan mijn kabels of apparatuur, overige kanalen zijn om door een ringetje te halen, tenminste de kanalen waar ik normaal naar kijk te weten: BBC , en Nederlandse commerciële zenders.

Wat voor kabels/connectoren gebruik je dan? Het kan heel goed dat bepaalde zender(s) zoals Travel Channel HD en E HD zoals in jou geval Syfy HD die in dezelfde transponder stream (2097) zitten ook slecht zijn. In mijn geval speelde dit jaren geleden ook bij UPC met een andere reeks zenders (TS2059). Nadat een monteur van UPC toen mijn oude wandcontactdoos heeft vervangen was het probleem op die specifieke zenders verholpen.
 
Dat is toch niet zo moeilijk? Een flatscreen weegt niet zoveel, zeker niet vergeleken met een beeldbuistelevisie.

Die flatscreen heb je zo bij de meterkast hoor :)

mijn 55 inch flatscreen zit vast aan de muur met beugels, decoder en surroundsysteem eronder met kabels in goten etc.
even een tv aansluiten op de meterkast is voor mij een dagtaak. en heb ik 2 man voor nodig om te tillen.
wordt hier vaak wat te makkelijk gezegd van sluit je tv even aan op het aansluitpunt. ik heb toevallig geen losse flatscreen over met ingebouwde kaart.
 
mijn 55 inch flatscreen zit vast aan de muur met beugels, decoder en surroundsysteem eronder met kabels in goten etc.
even een tv aansluiten op de meterkast is voor mij een dagtaak. en heb ik 2 man voor nodig om te tillen.
wordt hier vaak wat te makkelijk gezegd van sluit je tv even aan op het aansluitpunt. ik heb toevallig geen losse flatscreen over met ingebouwde kaart.

Volgens je profiel heb je ook een Humax 5050 ??
Als dat klopt kun je die ook gewoon even aansluiten in de meterkast, zet hem op kanaal wat stoort en neem een stukje op. Kijk dat daarna even op je grote scherm en je weet alles.....
 
Ik had eens een Ziggo helpdesk-medewerker aan de lijn die doodleuk vroeg of ik "even" de TV op de groene kabel in de meterkast kon aansluiten en haar dan te vertellen of het signaal daar beter was. :roll:

De reactie van de Ziggo medewerker was dan ook correct.

De oplossing van Cees kan ook gedaan worden.

Maar uitgangspunt blijft is dat het zeer aannemelijk is dat slechte binnenhuis bekabeling de oorzaak is en Ziggo hier weinig tot niets in kan betekenen behalve adviseren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan